Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: České ceny a velká fotogalerie

Diskuze (13)
První vozy Porsche Panamera budou dodány na český trh na podzim, již nyní ale známe jejich ceny. Základní Panamera S se bude prodávat za 2,667 milionu Kč, vrcholná verze Panamera Turbo bude stát 3,805 milionu Kč.

Panamera má pod kapotou podélně uložené velkoobjemové osmiválce s přímým vstřikováním paliva. Mají objem 4806 cm3, základní nepřeplňovaná verze poskytuje 294 kW (400 k) při 6500 min-1, točivý moment má hodnotu 500 Nm. Přeplňovaná verze má o 100 koní a 200 Nm více, tedy 368 kW (při 6000 min-1) a 700 Nm. Jak atmosférický, tak přeplňovaný motor splňují emisní normu Euro 5.

Základní Panamera S má jako jediná verze přímo řazenou převodovku, stejně jako ostatní varianty bude ovšem v nabídce i s dvouspojkovou převodovku PDK, která bude v době uvedení na český trh jedinou volbou. Pro snížení spotřeby paliva je Panamera s PDK vybavena systémem samočinného vypínání a startování motor. K dispozici je také pohon všech kol pro Panameru 4S.

Porsche Panamera - ceny na českém trhu
ModelPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
PřevodovkaPDKPDKPDK
Zdvihový objem [cm3]480648064806
Válce/ventily8/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]294/6500294/6500368/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]500/-500/-700/-
Max. rychlost [km/h]283282303
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,45,04,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,811,112,2
Cena [Kč]2.667.000,-2.889.000,-3.805.000,-

Panamera má velkorysý rozvor 2,92 m. Přední náprava využívá osvědčenou lichoběžníkovou konstrukci s pomocným rámem, zadní je víceprvková. Vpředu jsou pružicí a tlumicí jednotky integrovány do jednoho celku, vzadu jsou naopak odděleny. V základním režimu je Panamera pohodlným cestovním automobilem, stiskem tlačítka adaptivních tlumičů PASM se komfortní charakter podvozku mění ve sportovní. Variabilní charakteristiku mají také jednotky vzduchového odpružení (standard pro Panameru Turbo, v ostatních modelech za příplatek), které v případě potřeby zařazují do systému další přídavný pružící objem stlačeného vzduchu. Elektronická stabilizace integruje také funkci zadního řízeného nápravového diferenciálu.

Panamera bude konkurovat jak supersportovním, tak i luxusním sedanům. Můžeme ji tedy zařadit po bok Bentley Continental, Maserati Quattroporte i Mercedesu třídy S. Délka ovšem odpovídá svými 4,97 m největším zástupcům vyšší střední třídy (Chrysler 300C dokonce přesahuje pětimetrovou hranici). Královskou šířkou 1,93 m pak ovšem všechny konkurenty překonává. Výška činí necelých 1,43 m.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s luxusní konkurencí
ZnačkaPorscheBentleyMaserati
ModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Délka [mm]497053075097
Šířka [mm]193119761895
Výška [mm]141814751438
Rozvor [mm]292030653064

Zajímavé je především srovnání parametrů s Mercedesem třídy S. Značka Mercedes má samozřejmě výrazně odlišnou image než Porsche, verze S 500/S 500 4Matic a S 63 AMG mají ale s odpovídajícími variantami Panamery překvapivou shodu základních parametrů i cen, které se liší vždy jen v řádu desetitisíců. Mimochodem Porsche má tu výhodu, že není brzděno omezovačem maximální rychlosti.

Porsche Panamera Turbo - srovnání s konkurencí
ZnačkaPorscheBentleyMercedes-Benz
ModelPanamera TurboContinental Flying SpurS 63 AMG
PřevodovkaPDK6A7A
Zdvihový objem [cm3]480659986208
Válce/ventily8/412/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]368/6000412/6100386/6800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]700/-650/1600-6100630/5200
Max. rychlost [km/h]303312250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,25,24,6
Komb. spotřeba [l/100 km]12,217,714,4
Cena [Kč]3.805.000,-3.984.129,-3.806.810,-

Otázkou na dlouhé diskuse je, jaký druh karoserie vlastně Panamera představuje. Čtyřdveřová kupé podle mnohých neexistují (kupé má přece jen jeden pár dveří?), novinka od Porsche má navíc výklopnou zadní stěnu jako hatchback, takže není ani klasickým sedanem...

Při konstrukci karoserie se uplatnily vysokopevnostní ocelové plechy použité na bezpečnostní skelet, povrchové díly jsou z hliníku, dveře mají nosný rám ze stejného materiálu, okenní rámy jsou pak z hořčíkové slitiny. Díky využití těchto lehkých materiálů činí pohotovostní hmotnost základní Panamery S jen 1770 kg.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/MGTfcc2ArqM&hl=cs&fs=1&" style="auto"}

Diskuze (13)
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2009 16:01
Re: Milý Atlis(i)!
Porsche Panamera (tedy dle mne) NEní až tak soupeř vámi jmenovaných (snad-možná s výjimkou budoucího A7), ale vozů "o třídu" VÝŠ ... a tam mi V6 3.0 TDi příjde prostě "málo" (NElíbí se mi, nicméně "chápu" jeho použití v Cayenne).
Do vozu Panamera (soupeře Aston Martin Rapide či Maserati Quattroportese) se mi jeví ZCELA NEdostatečný! Ne že by se mi v budoucnu na jednu stranu NE"líbilo" v Citroën C(či DS)5 úspěšně "prohánět" a držet krok s Porsche Panamera, ale ... ale VÁŽNĚ: Pro mne by to byla (totální) DEGRADACE jinak tak špičkového vozu NEJvyšší kategorie a značky Porsche jako takové. Buď u vw "máknou" a minimálně zvládnou ALESPOŇ dvojturbovou konstrukci toho třílitrového šestiválce, nebo NE - diesel do Panamera v ŽÁDNÉM případě!
PS: I když ;-\ další "ŠÍŘENí" dieslů do VŠECH segmentů do VŠECH modelů spíše "očekávám" :no: 8-s
Pěkný den (v nějakém BENZíNovém VÍCEválcovém voze :-)
Avatar - Atlis
28. 6. 2009 13:43
Re: Milacik davu
Nemali by tam dat ziadny, ale - CLS320CDI, predpokladam A7 3.0TDI, A5 Sportback 3.0TDI, BMW 5GT 3.0d - konkurencia je svina a Porsche chce zarabat...
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2009 00:47
Re: Milacik davu
Diesel do Panamery?!? :-( :no: 8-s :no: ;-\
Bože jen to NE!
PS: A jaký by tam měli dát? Ten V6 3.0 TDi co je v Cayenne stačí sotva tak na V6 3.0 HDi v C5 - ten snad NE!
PPS: Ale jinak je to konstrukčně "pěkné" auto - to zase ANO :yes: :-)
Avatar - Atlis
27. 6. 2009 23:31
Milacik davu
Hovorte si co chcete, ale toto auto sa bude predavat ako teple rohliky. Este nech do toho narvu diesel a je "vymalovano".
25. 6. 2009 16:46
Re: Milý Plautus(i)!
Veci jako "Chytne za srdce" a "Porsche" se dle meho absolutne miji. Porsche jsou o sterilni preciznosti. Ja osobne jsem ridil Boxster S, 911 s automatem a Cayenne turbo. Z toho vseho se mi jako sportak hodny znacky zamlouval vlastne jen Boxster. Panamera k tradicni sterilnosti dle meho pridava nevyvazene proporce a roubuje design 911 kam nepatri... (PS: Porsche by si asi nedovolilo, aby to jezdilo spatne ;-) )