Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Detailní informace o druhé generaci ještě před premiérou

David Bureš
Diskuze (15)
Panamera 971 dostane novou platformu i nové motory. Auto bude lehčí a prostornější než předchůdce.

Porsche na podzimním pařížském autosalonu představí druhou generaci modelu Panamera. Jak bývá u vozů ze Zuffenhausenu zvykem, design se tolik nezmění. Zato útroby projdou výraznou změnou, vůz s interním kódem 971 dostane novou platformu i nové motory.

Základem Panamery G2 (jak je auto v Porsche nazýváno) se stane modulární platforma MSB (Modularer Standard-Baukasten). Tato koncernová architektura je určena pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Vedle panamery ji v budoucnu využije též nadcházející generace Bentley Continental nebo nástupce Bentley Mulsanne.

Hlavní předností nové techniky je nižší hmotnost, nová panamera díky ní bude vážit asi o 100 kilogramů méně než první generace. Platforma je navržena tak, aby zvládla i zástavbu pohonu všech kol nebo hybridního pohonu. Panamera za příplatek nabídne i natáčecí zadní nápravu.

Vnější rozměry panamery se tolik nezmění. Přesto projdou úpravou do té míry, že změní proporce auta tak, aby byl výsledek líbivější. Právě design první panamery byl její nevýhodou. I bývalý generální ředitel značky a dnešní šéf VW Group Matthias Müller předloni připustil, že vzhled auta nebyl to pravé ořechové.

Čelní sklo nové panamery změní sklon a střecha nad zadními sedadly se sníží o 20 milimetrů, aby boční silueta auta byla bližší 911. I přes tuto změnu Porsche tvrdí, že místo nad hlavou pasažérů vzadu zůstane zachováno, klesne o nepatrné tři milimetry. Prostoru pro kolena však pomůže o 30 mm prodloužený rozvor (na 2.950 mm). Stejně jako u předchůdce bude nabízena i prodloužená varianta, která dnes tvoří asi čtvrtinu prodejů panamery. Novinkou pak bude kombík, který v roce 2012 naznačil koncept Panamera Sport Turismo. Stále se spekuluje také o příchodu kupé.

Osoby, které panameru G2 už viděly, tvrdí, že design bude proti předchůdci hranatější a ostřejší. Hlavní světlomety budou standardně diodové, verzi Turbo bude možné poznat díky větším chladicím otvorům nebo obdélníkovým výfukům. Součinitel aerodynamického odporu činí 0,29.

Vnitřek v duchu doby vsadí na dotykové plochy a velkou obrazovku multimediálního systému, která bude mít úhlopříčku 12,3 palce. Pět kruhových přístrojů před řidičem nahradí velký analogový tachometr doplněný o dva 7“ digitální displeje. Tradiční balíček Sport Chrono výbavu rozšíří o stopky na vrchu palubní desky.

V tuto chvíli je jasné, že nová panamera bude při zahájení prodeje dostupná ve třech verzích. Základem bude v době uvedení na trh Panamera 4S s dvakrát přeplňovanou třílitrovou V6, nad ní bude stát Panamera Turbo s čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, který by podle dřívějších zpráv měl nabídnout výkon 404 kW a točivý moment 770 N.m. Zájemci o vznětový motor pak budou moci sáhnout po Panameře 4S Diesel s čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu přes 294 kW.

Všechny jednotky budou spolupracovat s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. S manuálem nepočítejme, u současné panamery byl mezi zákazníky tak málo oblíbený, že jej Porsche před dvěma lety vyškrtlo z nabídky.

Později se nabídka dále rozšíří. Základním motorem se má stát benzinový třílitrový šestiválec, nabídku turbodieselů rozšíří třílitrový šestiválec. Těšit se můžeme hned na dva hybridy – se zážehovým a vznětovým motorem nebo na Panameru Turbo S, jejíž výkon přesáhne hranici 600 koní (441 kW).

Jednotlivé motory jsou modulární a budou využity i v dalších modelech koncernu VW Group. Třílitrový šestiválec vyvinulo Audi, které jej již použilo v nové S4. Čtyřlitrový vznětový osmiválec zase známe z SQ7. Vývoj čtyřlitrového osmiválce mělo na starosti přímo Porsche, tento motor patrně uvidíme také třeba v chystaném SUV Lamborghini Urus.

Konstruktéři se při vývoji zaměřili na zachování sportovních jízdních vlastností, zlepšit ale chtěli i komfort. To se mělo podařit díky vzduchovému podvozku, který třeba u verze Turbo bude standardem. Slabší modely budou mít v základu ocelové odpružení.

Specialitou bude systém InnoDrive, který pomocí senzorů a kamer bude sledovat okolí vozu. Použitá data využije nejen adaptivní tempomat nebo automatické brzdění, ale také třeba převodovka, která podle okolního provozu upraví řazení. Součástí výbavy v tomto případě bude i poloautomatické řízení.

David Bureš
Diskuze (15)
26. 5. 2016 10:09
Re: Design
Nedávno ne, o kupé se spekulovalo ještě předtím, než Porsche ukázalo koncept kombi. Už tenkrát se mluvilo o tom, že by druhá generace měla mít čtyři varianty. Kupé by mi udělalo radost a dost jsem v něj doufal, ale jisté to vůbec není.

Bylo by to však záhodno, protože koncern má A5 a pak až Continental. Beru cestovní kupé. Přičemž Continental/ Flying Spur by měly sdílet platformu s příští Panamerou, takže by dávalo smysl, kdyby udělali lehčího, sportovněji střiženého brášku. Jsem zvědavý, jestli tahle změna platforem bude znamenat, že menší Bentley budou v nabídce také jako zadokolky. Nicméně předpokládám, že přijdou o mezinápravový diferenciál a přejdou na spojku (protože tu používá Porsche). ;-\

Jak jsem dříve napsal, kombi by jim mělo umožnit udělat liftback méně praktický a tedy hezčí, protože doplatil na to, že vzadu chtěli opravdu prostor pro dva dospělé. Na rozdíl od Rapide, který je spíš 2+2.
Avatar - white label
26. 5. 2016 09:30
Re: Design
No, uvidíme..., řekl slepý a šel si koupit dalekohled... ;-)
Avatar - AUDIRS6
25. 5. 2016 23:59
Re: Design
Ty sa asi v reale volas ( nevweriaci ) Tomáš, vsak ? >:D ;-)
Toz "Tomasi", fakt si myslis, zeby zavesili batoh na liftback a len tak ho nechali plnym tempom drvit ring ? To auto je uz seriova podoba, staci si odmysliet par maskovacivh folii a mas real. Neviem co spekulujes. Tebe asi netreba ponukat nejaku stavku, takze len si pockaj na odpremierovanie a potom uvidis a das mi za pravdu. Tot vsio.
Uz takto behaju peknych par mesiacov, akurat to maskovanie takto minimalizovali cca posledne 2 mesiace.
O tom kupe sa spekuluje ako o duchovnom nastupcovi 928-icky. O kupe sa hovori hlasnejsie tiez cca posledne 2-3 mesiace, o kabriu uz menej, takze uvidime, co z toho bude. Ale ak by malo byt kupe, tak kabrio vidim pri nom na 90% iste tiez.
Avatar - white label
25. 5. 2016 23:30
Re: Design
Jsou to špionážní videa, ne prezentační, takže jak to nakonec definitivně bude těžko předjímat.
Podle mě by si i s jedinou verzí (ta na titulce) Panamera vystačila.
Panamera s jedním párem dveří zní dobře, ale v dnešní době tzv. 5dv. kupé tomu moc šancí nedávám.
Avatar - AUDIRS6
25. 5. 2016 22:58
Re: Design
Pozri si spionazne videa. Bude aj liftback aj kombi. Obidve su zachytene na tom prvom videu. ;-)
A priznam sa, ze prave ten "kombik" moze zobrat RS6-ke titul najkrajsieho "power-kombi".
Do cca 1:45 mas lifta a potom je kombik. Pri napriklad 1:51 vidis zblizka jeho zadok. ;-)

A to sa prednedavnom zacalo este spekulovat o klasickom 2-dverovom Panamera kupe a z neho odvodenom kabriu...