Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche postaví v Le Mans testovací a servisní centrum

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Porsche se na startovní rošt Le Mans vrátí už letos s továrním týmem v nejsilnější kategorii. Nedaleko cílové rovinky okruhu La Sarthe však příští rok vznikne i nové centrum s komplexními službami.

Automobilka z Zuffenhausenu chystá velkolepý návrat na slavnou trať, kde bude letos bojovat o své sedmnácté absolutní vítězství (včetně jednoho Daueru a dvou šasi TWR). Příští rok se na okruhu otevře Porsche Experience Center, mělo by se tak stát nejpozději v březnu. Automobile Club de l'Ouest (ACO) zveřejnil na webu oficiální zprávu o tom, že smlouva s automobilkou byla podepsána 12. března přímo v Le Mans. Pořadatel čtyřiadvacetihodinovky už ve Francii tři roky provozuje jedinou školu s německými vozy, není to tak zdaleka první spolupráce obou subjektů. Podobná centra pak má německý výrobce (nejen) sportovních aut v Atlantě, Lipsku, Los Angeles, Silverstone a Šanghaji.

V zemi galského kohouta dosud chybělo, ale kde jinde by mělo být? Pozemek má přes 3000 m2. Součástí v pořadí šestého takového komplexu komplexu bude showroom s novými i klasickými vozy, značkový servis a bohatě vybavená dílna, která splní individuální zakázky klientů. Vznikne také testovací trať o délce zhruba 2,9 km, která využije esíček Porsche (jak jinak) a šikan Ford. V areálu tak bude postaven už třetí okruh, po klasickém a krátkém Bugatti. Majitelé vozů z Zuffenhausenu se tedy svezou částí pojmenovanou po jejich značce, což pro ně bude jistě nevídaným zážitkem. Kurzy a workshopy zaměřené na výcvik řidičských schopností jim pomohou se v tomto ohledu zlepšit. Ti, kteří se teprve rozhodují o koupi, dostanou k dispozici testovací vozy. A upřímně, kdo by se alespoň po kusu asfaltu v Le Mans nechtěl povozit? V běžném provozu si to neužijete, byť značná část trati slouží jako normální silnice.

Důležité také je, že práci zde najde desítka lidí. Na své si ale přijdou nejen současní a budoucí zákazníci, ale i fanoušci, sbírka starších aut totiž má být otevřena permanentně. Nesmí chybět ani obchody se značkovým zbožím a další potřebná infrastruktura včetně restaurace.

Porsche se poprvé závodu v tovární režii zúčastnilo v roce 1951 a od té doby se tam auta této značky, byť leckdy v soukromých rukou objevují nepřetržitě! Loni dosáhlo jubilejního stého triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce, pokud započteme i vítězství v jednotlivých třídách. Nejen do klání sportovních aut, ale hlavně na La Sarthe prostě tyto vozy patří a představují skutečnou legendu. Je také zajímavé, že zmíněných šestnáct vavřínů získaly v období 1970-1998, přičemž na ten první musely čekat devatenáct let... V polovině června uvidíme bojovat placky 919 Hybrid v kategorii LMP1 s Audi a Toyotami. Budou se jejich piloti radovat posedmnácté?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)