Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Supersport se čtyřmi turby se odkládá. Kvůli Dieselgate

Michal Fokt
Diskuze (10)
Připravovaný konkurent Ferrari 488 a McLarenu 650S musí zpátky do šuplíků a kontejnerů, nejsou na něj peníze. Ale projekt (snad) v koši neskončí

Nemůže být pochyb o tom, že Porsche 911 je asi nejrespektovanější sportovní auto světa. Dílem pro své kvality, dílem pro schopnost držet desítky let prapůvodní designérský styl. Navíc si vybere snad opravdu každý, od ještě vcelku hodných základních verzí Carrera, přes respekt budící silně nafoukané čtyřkolky Turbo, až po polozávodní RS. Ale stále se de facto bavíme "jen" o sportovních autech, která sice ve vrcholných verzích umí potrápit plnokrevné supersporty, ale chybí jim ta potřebná špetka exkluzivity. Proto se čas od času pustí do výroby prestižnějšího modelu. Naposled to bylo model 918 Spyder, jenž si to rozdal na poli hybridních hyperaut s McLarenem P1 a Ferrari LaFerrari.

Všechna tahle auta ale už jsou minulostí a Porsche zjišťuje, že mu konkurence v "normálních" supersportech začíná ujíždět, McLaren 650S a Ferrari 488 GTB už jsou pro 911 asi moc velkým soustem. Letos na jaře totiž ven prosákla informace, že Porsche vyvíjí model s kódovým označením 960, jenž se má přímo postavit zmíněným sokům. A mělo by u něj být vše v naprostém pořádku, tedy motor před zadní nápravou, pohon zadních kol. Navíc má být pohonná jednotka ztělesněním technických orgií - plochý osmiválec zatím neznámého objemu má mít hned čtyři turba! Výkon se bude pochopitelně pohybovat za hranicí 650 koní.

Auto mělo vyrazit na silnice někdy v období 2018-2020, jenže v mezičase nastal jistý koncernový problém s falšováním emisí, známý jako Dieselgate a Porsche 960 se stalo jednou z jeho obětí. Projekt sice není ukončen, protože takové auto Porsche potřebuje, ale odkládá se. A to tak, že minimálně o šest, ale možná i o devět let, tedy víceméně o generaci a půl. Takže není sice ukončen, ale prakticky zastaven, v té době už by měly být v polovině životního cyklu nástupci současného 650S a 488 a pomalu se budou chystat generace nové, bude tedy nutné podchytit v té době aktuální trendy, které nejspíš budou zahrnovat i nějakou formu hybridizace, bez níž by se 960 momentálně obešel.

Na exotický supersport od Porsche tedy aktuálně můžeme úplně zapomenout, kdo ví, co bude za 10 let...

Michal Fokt
Diskuze (10)
Avatar - Ham.
31. 8. 2016 19:14
Re: Plochy 8 valec?
918 je jistě skvělé auto, s nižším těžištěm díky motoru B8 by byla ještě skvělejší.

B8 nebo B6 mají nejnižší těžiště ze všech konstrukcí které připadají v úvahu

V8 v 918 má rekordní výkon na litr, nevidím jediné omezení aby B8 neměl stejně rekordní výkon na litr (kdyby to byla atmosféra). B6 v 911 RS má litrový výkon blízký té 918, přitom je to auto za zlomek ceny 918.

Těžiště auta je vždy problém, stačí se podívat do F1 jaké psí kusy dělají konstruktéři aby dostali těžiště co nejníže.

Hmotnost auta je opět vždy problém, odstředivé síly v zatáčce dané hmotností nikdo obejít nedokáže, ani GT-R ani Veyron.
Avatar - .StenLi.
31. 8. 2016 18:05
Re: Plochy 8 valec?
No Porsche ma v GT3 RS 4.0 litovy B6 s vykonom 500k.. to je "iba" 125k na liter.. 918 Spyder ma 133k a nakoniec najvykonnejsiem je asi Ferrari Italia 458 Speciale so 135k na liter. Nezalezi na pocte valcov, mozes ich kludne modularne pridavat a odoberat..
31. 8. 2016 18:04
Re: Plochy 8 valec?
Co takhle Ferrari 512bb ? (bb - berlinetta boxer) Ale už se, pravda, nevyrábí a je to B12.
31. 8. 2016 18:01
Re: Plochy 8 valec?
"....ziadny boxer nedosahuje vykon na liter ako radove alebo vidlicove motory."

Jasně, proto také Ferrari ve formuli 1 používala tuto koncepci ve svých vozech v letech 1974-1980 ( 312B, 312T, 312T2, 3, 4, a 5) a patřily mezi nevýkonnější. Ještě dříve byly velmi úspěšné boxery v jedenapůllitrové formuli 1 v letech 1961-1965.

"....a pri rieseni BMW V8 Biturbo s turbami medzi Vckom...."

Jeden z nejproblematičtějších zásahů do velmi spolehlivého motoru BMW 4.4. Obrácením směru - sání výfuk - zevnitř ven u původních atmosfér, na zvenku dovnitř sice získali nezbytný a potřebný prostor na umístění turbodmychadel, ale turba se nedařilo dostatečně chladit a zapékala se, tím zásahem vyrobili jeden z nejproblematičtějších motorů.

Tak asi tak.
31. 8. 2016 17:51
Re: Plochy 8 valec?
Snažil jsem se najít sériově vyráběný atmosférický motor V6, R6, apod. s litrovým výkonem vyšším, než B6 z 911 a nedařilo se mi. Která automobilka vyráběla nějaké výkonnější verze mimo Porsche(Audi) a BMW? Rychle jsem kouknul i na Mazdu a Hondu.
I když je V8 z 918 úctyhodný motor, byl bych opatrný s tím, že by na tom byly B8 hůře, jelikož ke srovnání momentálně prakticky žádný takový neexistuje.