Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Typ 64 mělo být nejdražším autem historie. Nakonec se neprodalo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Prapředek všech vozů značky Porsche se měl stát zlatým hřebem aukce společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey, ale díky chybě k tomu nedošlo.

První vůz se značkou Porsche vyjel v roce 1948 a stal se jím otevřený roadster 356 No.1 nebo také 356/1. Tomuto automobilu ovšem předcházel Typ 64, který se představil již v září roku 1938 na výstavě pořádané ve Frankfurtu nad Mohanem a vznikl v pouhých třech exemplářích, z nichž se do dnešních dnů dochoval jen jediný.

Ten se měl stát jedním z nejdražších automobilů v letošní aukci společnosti RM Sotheby's v kalifornském Monterey, ale díky tomu, že se dražitel přeslechl, byl průběh dražby tohoto vozu plný překvapení.

První přišlo ve chvíli, kdy dražba začala na částce 30 milionů amerických dolarů (zhruba 700 milionů Kč) namísto původně očekávaného odhadu kolem 20 milionů amerických dolarů (asi 470 milionů Kč).

V následujících chvílích stoupala nabízená částka za Typ 64 strmě vzhůru a nakonec se na obrazovce ukázalo 70,5 milionu amerických dolarů (zhruba 1,63 miliardy Kč). Tato částka vysoce přesahovala 48,4 milionu amerických dolarů, za němž bylo v loňském roce vydraženo Ferrari 250 GTO, které je díky tomu nejdražším automobilem prodaným prostřednictvím aukce.  

Několik sekund po zobrazení nabídky ve výší 70,5 milionu amerických dolarů přišel zásadní zlom aukce, když dražitel uvedl, že došlo k omylu, jehož příčinou bylo prosté přeslechnutí v angličtině vyslovovaných částek. Aukce totiž ve skutečnosti začínala na třinácti milionech amerických dolarů a ne na 30 milionech, které ukazovala obrazovka.

Díky přeslechnutí pak pokračovala celá aukce s částkami v desítkách milionů amerických dolarů až do zmíněných 70,5 milionu amerických dolarů. Tato částka byla totiž ve skutečnosti 17 milionů amerických dolarů (kolem 400 milionů Kč). Dražitel se po opravě částek pokusil aukci jedinečného vozu obnovit, ale pro publikum a především pro zájemce o něj se jednalo o příliš velkou chybu. Typ 64 nakonec nepřekonal stanovenou rezervní částku a jeho prodej se neuskutečnil.  

Zdroj: Bloomberg, Foto: RM Sotheby's

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
21. 8. 2019 08:57
jediný?
vážně se dochoval jediný? A co zrenovovaný kus s výrobním číslem 38/42, které je vystavené v Petersonově automobilovém muzeu v Los Angeles?