Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche v Paříži 2008

Michal Fokt Michal Fokt 25. 3. 2008 • 22:07
55
Zobrazit náhledy (55)
Cayenne S Transsyberia Cayman S Sport 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera Boxster S Porsche Design Edition 2 911 Carrera 911 Carrera Cayman S Sport 911 Carrera Boxster S Porsche Design Edition 2 Cayman S Sport 911 Carrera Cayman S Sport Cayman S Sport 911 Carrera 911 Carrera Cayenne S Transsyberia 911 Carrera Boxster S Porsche Design Edition 2 Cayenne S Transsyberia 911 Carrera Boxster S Porsche Design Edition 2 911 Carrera Cayman S Sport Boxster S Porsche Design Edition 2 Cayenne S Transsyberia 911 Carrera 911 Carrera Cayman S Sport 911 Carrera Cayman S Sport 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera Cayman S Sport Boxster S Porsche Design Edition 2 Cayman S Sport 911 Carrera 911 Carrera Cayenne S Transsyberia Cayenne S Transsyberia 911 Carrera 911 Carrera 911 Carrera Boxster S Porsche Design Edition 2 911 Carrera
Německý výrobce (především) sportovních vozů přivezl do Paříže opravdu velké množství novinek, byť v zásadě nejde, s výjimkou omlazené řady 911, o nové vozy, ale o speciální série.

Porsche 911 Carrera facelift

Zatímco nám Porsche v průběhu posledních měsíců servírovalo pěkně postupně faceliftované verze zavřených a otevřených verzí Carrery od základní, přes ostřejší S, až po verze s pohonem všech kol, nyní debutovaly na pařížském autosalonu všechny pohromadě, chybí už vlastně jen verze 911 Turbo a 911 Turbo Cabrio.

Inovace všech verzí zahrnují dva modernizované motory s přímým vstřikováním, vyšším výkonem a nižší spotřebou. Slabší šestiválec s protiběžnými písty o objemu 3,6 litru má nejvyšší výkon 254 kW (+ 16 kW), boxer o objemu 3,8 litru disponuje výkonem 283 kW (+ 22 kW). Novinkou je také sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), která nahrazuje automat Tiptronic S. Nová koncepce převodovky se vyznačuje podstatně rychlejší změnou převodů, což znamená lepší dynamiku a nižší spotřebu, a to i ve srovnání se standardním šestistupňovým manuálem.

Verze s pohonem 4x4 dostanou systém PTM (Porsche Traction Management), než by dosud vyhrazen pouze modelu Turbo. Na rozdíl od stávajícího řešení s vícelamelovou spojkou je řízený elektronicky. Výchozí nastavení PTM preferuje zadní nápravu, systém ale rychle reaguje na změnu trakce a přesouvá moment na přední kola. Součástí PTM je také diferenciál se zvýšenou svorností.

Porsche Design Edition 2

Jsou auta, která jako by vůbec nestárla a roadster Porsche Boxster je rozhodně jedním z nich. Ovšem čas se zastavit nedá a že už je stále atraktivnímu roadsteru pár let napovídá i skutečnost, že začíná jednu limitovanou edici střídat jiná. Nyní přichází série Boxster S Porsche Design Edition 2, kterou, jak název napovídá, připravili designéři firmy Porsche Design. Boxster je vyveden v bílém laku Carrera White doplněným decentními šedými rychlými pruhy na horní části karoserie a dveří. Celek dotváří 19" kola a štítek na palubní desce nesoucí sériové číslo od 1 do 500. Boxer o objemu 3,4 l a výkonu 303 koní (223 kW) zůstal beze změn.

Porsche Cayman S Sport

Cayman S, kupé varianta ostřejšího boxsteru se stejným motorem, je přece jen mladší, než otevřený sporťák - letos mu jsou teprve tři roky. Ovšem i on se nyní představuje v limitované sedmisetkusové sérii Cayman S Sport, jenž se tváří jako malé 911 GT3. Můžete ho mít téměř v jakémkoli laku (černém, červeném, žlutém, bílém, stříbrném), ty jsou však za příplatek - standardem je však oranžová a zelená barva. Tu doplňuje výrazný polep na dveřích, černá kola a zpětná zrcátka. Na cestu si svítí bixenony a na silnici drží o něco lépe díky standardnímu osazení systémem adaptivního pérování PASM. Interiér je čalouněn Alcantarou, sportovními sedadly a paketem Sports Chrono pro měření časů na okruhu. Zapomenout nesmíme ani na přítomnost sportovního výfuku a snížení světlosti kupé o 15 mm.

Porsche Cayenne S Transsyberia

Označení Transsyberia u SUV Cayenne odkazuje na 7200 kilometrů dlouhý závod mezi Moskvou a Ulánbátarem. Tuto rallye totiž Porsche Cayenne poprvé vyhrálo v roce 2006 a od té doby v ní nenašlo přemožitele, letos dokonce vozy ze Stuttgartu svou konkurenci doslova rozdrtily - obsadily všech šest prvních míst. Pod kapotou vozu vzniklého na počest závodu se skrývá atmosférický vidlicový osmiválec z verze GTS o objemu 4,8 litru a výkonu 298 kW při 6500 ot./min, jehož točivý moment 500 Nm vrcholí při 3500 otáčkách za minutu. Velké SUV vybavené manuální šestistupňovou převodovkou s touto pohonnou jednotkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy. Maximální rychlost je shodná s modelem GTS, tedy 253 km/h. Vůz stojí standardně na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin a o jízdní vlastnosti a komfort se stará systém vzduchového odpružení, kombinovaný s adaptivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management).

Vůz má navíc střešní světelnou rampu, nezbytná loga a čtveřici zajímavých dvoubarevných laků. V interiéru nalezneme na různých místech umístěné ornamenty s orientálními motivy a alcantarou potažený volant. Cayenne S Transsyberia se na evropských trzích objeví v lednu příštího roku.


Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku