Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche v Ženevě 2005

Libor Zezulka
V konkurenci stánků Aston Martinu, Alfy Romeo a Volva se muselo Porsche hodně snažit, aby přilákalo dostatek návštěvníků. Nakonec vytěžilo maximum ze slavného jména a krásných vozů, takže naopak řešilo, jak se vypořádat s náporem obdivovatelů.

Nejvíce pozornosti na sebe strhnulo Porsche Carrera 911 Cabrio, jež si v Ženevě odkroutilo světovou premiéru, pozornosti se dostalo i ostatních vozům, zejména poslední generaci 911.

911 Carrera Cabriolet

Nové Porsche 911 Carrera Cabriolet se dočkalo mnoha zlepšení. Začít můžeme výbavou, která obsahuje například šest airbagů včetně okenních, jež jsou v otevřených vozech zatím ojedinělé. Poprvé se v otevřené 911 objevila sada aktivních tlumičů PASM (standard ve verzi S), celkové naladění otevřených Carrer je ve srovnání s kupé orientováno více na komfort. Hřebenové řízení má převodku, která při úhlech natočení volantu nad 30° činí řízení přímějším.

Základní verze 911 Carrera Cabriolet stojí na standardních pneumatikách 235/40 ZR18 resp. 265/40 ZR18 (vzadu), silnější S má rozměry 235/35 ZR19, resp. 295/30 ZR19. Rozdíly mezi verzemi jsou dány také rozměry brzd. Základem jsou čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 318 resp. 299 mm, silnější Carrara S je vybavena kotouči o průměru 330 mm a třmeny lakovanými červenou barvou. Žluté třmeny značí přítomnost brzdových kotoučů PCCB o průměru 350 mm.

Sports Chrono Paket Plus umožní řidiči stiskem tlačítka změnit program řídící jednotky motoru, převodovky Tiptronic S, systému jízdní stability PSM a nastavení aktivního podvozku PASM. Porsche slibuje agilnější chování díky tvrdšímu nastavení tlumičů, rychlejší odezvě na sešlápnutí plynového pedálu a dále posunuté limity pro zásah stabilizačního systému. Součástí paketu jsou také digitální resp. analogové palubní stopky.

Elektricky ovládaná střecha dokáže zmizet v útrobách vozu během 20 sekund, manipulace s ní bude přitom možná ještě při rychlostech do 50 km/h. Celá střecha se systémem sklápění váží 42 kg, což je podle Porsche asi polovina toho, co by vážila pevná skládací střecha. Koeficient odporu vzduchu cx=0,29 je přitom při zavřené střeše stejný jako u kupé. Základní výbava 911 Carrera Cabriolet obsahuje položky, za které musel zákazník dříve připlácet.

Kromě zmíněných airbagů se jedná například o "balíčky" Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Communication Management (PCM), zahrnující například rádio s CD přehrávačem a devět reproduktorů. Proti kupé dostal kabriolet rovněž o 20 mm širší zadní spoiler. 911 Carrera Cabriolet je poháněna šestiválcovým motorem 3596 cm3 boxer s výkonem 239 kW při 6800 ot./min a točivým momentem 370 Nm při 4250 ot./min, verzi S pohání jednotka 3824 cm3 s výkonem 261 kW při 6600 ot./min a točivým momentem 400 Nm při 4600 ot./min.

Slabší varianta 911 Carrera Cabriolet (s motorem 3596 cm3) dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,2 s, 200 km/h je na rychloměru za 18,3 s, silnější Carrera S zvládne tentýž sprint za 4,9 s resp. 17,1 s. Oba modely dosahují stejné maximální rychlosti jako jejich protějšky s pevnou střechou, tedy 285 km/h pro základní model a 293 km/h pro verzi S a to navzdory vyšší hmotnosti o 85 kg. Pohotovostní hmotnost Carrery Cabriolet je 1480 kg, otevřená verze S váží o 25 kg více. Kombinovaná spotřeba činí 11,2 resp. 11,6 l/100 km.


Libor Zezulka