Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vylučuje model menší, než je Boxster

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Nejnovější díl příběhu s názvem 718 Roadster potvrzuje, že levnějšího nebo dokonce menšího sportovního modelu značky Porsche se nedočkáme.

Porsche má v současnosti nejširší paletu nabízených modelů za celou dobu své existence a v plánu má její další rozšiřování. Řada fanoušků stále očekává levnější a menší dvoumístný roadster, který se v nabídce zařadí pod současný Boxster a stane se vstupním modelem do světa Porsche, ale zástupci automobilky opět potvrzují, že ten nezapadá do jejich strategie.

V rozhovoru pro Automotive News to naposledy uvedl Detlev von Platen, generální ředitel společnosti Porsche Cars North America, který řekl, že v rámci vedení značky proběhlo mnoho diskusí na toto téma, jejichž závěrem bylo, že není vhodná doba.

Vedení Porsche se k tématu základního levnějšího provedení roadsteru vrací v posledních třech desetiletích v téměř pravidelných intervalech a pokaždé dojde ke stejnému závěru.

Navíc za vstupní modely do světa Porsche samotní zástupci značky z nejvyššího vedení považují vozy z vlastního programu prověřených ojetých automobilů. Ty jsou totiž pro řadu zákazníků jejich prvními Porsche a často je jejich pořízení levnější než v případě zcela nového modelu, i když bude jednat o roadster s cenou nižší než má Boxster.

K výhodám tohoto řešení pak patří i výrazně širší nabídky, kdy si mezi ojetými a levnějšími Porsche mohou vybírat zákazníci prakticky z celé palety modelů od sportovních roadsterů a kupé až po praktičtější SUV.

Porsche tedy i nadále počítá v roli nejmenšího sportovního modelu s Boxsterem a jeho sesterským kupé Cayman. Model 718 s přeplňovaným plochým čtyřválcem tedy bude i již podle dříve zveřejněných informací s největší pravděpodobností jednou z verzí Boxsteru.

Detlev von Platen se zmínil i o dalších připravovaných typech, jimiž mají být sedan usazený pod Panamerou a supersport konkurující Ferrari. Ty ostatně v současné strategii Porsche a jejím umístění na trhu dávají mnohem větší smysl než spartánský roadster.

Ani v jejich případě se nemá těšit na brzký příchod, protože Porsche se v současnosti soustředí na úspěch modelové řady Macan. Zájem o ni je tak velký, že čekací doba na dodání vozu je přes šest měsíců. Porsche proto zákazníkům nabízí krátkodobý pronájem vozů Boxster a Cayman, kterým si toto čekání zkrátilo již více než 100 zájemců o nové SUV.

V souvislosti s Macan uvedl Detlev von Platen, že tento model přilákal k Porsche mnohem mladší zákazníky a zároveň více žen než kterýkoliv z předchozích modelů. Na severoamerickém trhu pak zákazníci utratí za svůj Macan o 12 až 14 % více než je jeho základní ceníková cena díky příplatkové výbavě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
7. 10. 2014 11:27
Taky si myslim..
že malej roadster by dával větší smysl u Volkswagenu. Taková německá MX-5, dle mě by to byl pro ně i prímovej image maker. Trochu rozvolnit ten zažitej obraz firemních dostavníků v podobě Passatů a Golfů pro důchodce (ne aby mě někdo nařknul že mám něco proti Golfu, jednoho mám a jsem velmi spokojen:))
Na druhou stranu, mnohem radši bych viděl u Porsche todle, než Macana..