Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno, Ford Bronco konečně míří do Evropy!

Ondřej Mára
Diskuze (38)

Evropské zastoupení automobilky Ford dnes po dlouhém čekání potvrdilo, že na trhy starého kontinentu uvede novou generaci poctivého offroadu Ford Bronco.

Ford Bronco, jeden z nejočekávanějších nových modelů Ford na severoamerickém trhu, nejspíš netřeba dlouze představovat. Ostatně od jeho premiéry už uplynuly dva roky a za tu dobu jsme se znovuzrozenému offroadu věnovali nesčetněkrát. Jeho civilnější verzi Sport se nám navíc podařilo získat i do testu.

Vraťme se ale k původnímu Fordu Bronco, tedy offroadu s poctivou rámovou konstrukcí, který se nakonec skutečně dostane na evropské trhy. Jak dnes oficiálně oznámilo evropské zastoupení automobilky, vůz bude dostupný na vybraných evropských trzích s levostranným řízením od konce roku 2023. Počet kusů však má být přísně omezen.

To jsou zatím bohužel všechny informace, které nám automobilka dala k dispozici. Neznáme tedy vybrané trhy, motorizace ani výbavy, ve kterých budou nové vozy dodávány. Zmínka o přísně omezeném počtu kusů ale nepřidává příliš mnoho optimismu. Zřejmě jich bude poměrně málo, především na významnějších trzích a nejspíš také s vysokou cenovkou.

Nicméně v rychlosti připomeňme, že tradiční Ford Bronco je v USA dostupný s dvoudveřovou a čtyřdveřovou karoserií. Pod kapotou může být standardně osazen čtyřválcem 2,3 EcoBoost (224 kW/441 Nm), nebo 2,7litrovým motorem EcoBoost V6 (246 kW/563 Nm). Nedávno představená verze Raptor, o které se ale automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, pak dostala 3,0litrový EcoBoost V6 (311 kW/596 Nm).

Video se připravuje ...

Základní čtyřválec může být spojen se sedmistupňovou manuální převodovkou Getrag, pro vyšší motorizace je pak připravena 10st. automatická převodovka Ford. Podvozek využívá nezávislé zavěšení s dlouhozdvihovým odpružením vinutými pružinami vpředu, vzadu pak tuhou nápravu s pětiprvkovým zavěšením. Působivá je přitom i další výbava vozu do terénu.

Z výroby totiž umí nabídnout uzávěrky všech tří diferenciálů, nechybí redukce s různými převody a zákazníci toužící po zdolávání náročnějšího terénu mohou sáhnout i po odlišných nápravách – tedy minimálně na americkém trhu. Skvělým pomocníkem je také volič terénních režimů G.O.A.T (Goes Over Any Type of Terrain), který pomůže optimálně nastavit všechny asistenty a elektroniku vozu.

Design vozu odkazuje na minulé generace modelu Bronco, který měl v USA dlouhou tradici, současně se však designéři zaměřili také na praktičnost a stylovost. Kromě skvělých nájezdových úhlů tak vůz nabízí i možnost demontáže některých prvků karoserie, včetně střechy nebo dveří. Ford navíc v USA nabízí i obrovské množství příslušenství, včetně pevnostních nárazníků, navijáků, kol, střešních nosičů, stanů, atd.

Bylo zásadní, aby byl návrat Bronca autentický a odpovídal odkazu legendárního původního offroadu,“ řekl Paul Wraith, šéfdesignér modelu Bronco. „Každé rozhodnutí, které jsme v souvislosti s designem Bronca učinili, bylo motivováno snahou lépe posloužit zákazníkům, maximalizovat schopnosti ve volném terénu, posílit nezávislost Bronca jako samostatné značky a nenechat stranou ani takové detaily jako hlavy šroubů nebo nápisy na pneumatikách.

Rovněž interiér vozu pamatuje jak na odkaz původních modelů, tak na praktičnost a modernost. Vedle speciálně volených materiálů, zvolených i s ohledem na odolnost a snadnost údržby, nabízí vůz částečně digitální přístrojový štít s 8“ TFT obrazovkou, 12“ infotainment Sync4 nebo úchyty na zařízení jako kamery, mobilní telefony, atd. V kabině je navíc nespočet tzv. „Easter Eggs,“ které odkazují na tradici modelu, jeho testování, design, atd.

Bronco je zkonstruováno tak, aby zákazníkům poskytlo svobodu a jistotu při objevování. Tento kultovní vůz se dokáže přizpůsobit téměř jakémukoli dobrodružství, které si přejete podniknout, aniž byste museli obětovat pohodlí, praktičnost nebo výkon. Je to nejschopnější a nejuniverzálnější terénní vůz značky Ford a v Evropě bude přinášet spoustu zábavy,“ řekl Matthias Tonn.

Ondřej Mára
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
6. 7. 2022 15:39
Re: Tak to je paráda
jo flotilové emise uhlídají, ale spotřebu ne :-)
nesnesitelná je lehkost, s jakou benzín PHEV polyká palivo, hlavně že plní flotilové emise :-)
5. 7. 2022 19:52
Re: Tak to je paráda
A máš naň našetrené?
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2022 19:26
Re: svolavacka
Já jsem na svém Mondeu, ale pravda bylo to před delším časem, měl vadný jen EGR a potíže nedělali.
Trochu korodovaly spodní lemy dveří, to je pravda, jinak docela spokojenost.

Toto co popisuješ je docela hrůza, asi proto mám Mazdu protože tam není ani prd problémů a taky se Mazda dobře umisťuje v žebříčcích spolehlivosti.
Je to nuda, krásná nuda. Na autě kolegy byla špatná geometrie a zvlněné disky, šupem uděláno, jasná záruka, maximální spokojenost.
Teď už bych se asi Fordu bál ...
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2022 14:11
Re: "V přísně omezeném množství...."
Buchanku, ruskej švábe, hlavně tu buchanku wole.
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2022 14:06
Bez dieselu jasný prodejní neúspěch.
To si koupí jen pár jedinců jako raritku.