Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Povinné tachografy prý znevýhodní místní dopravce

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Povinné zavedení takzvaných inteligentních tachografů, které ve středu schválil Evropský parlament, poškodí podle tuzemského Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia spediční společnosti ze zemí EU.

ČTK to řekl tajemník sdružení Martin Felix. Použití nové generace tachografů má prostřednictvím satelitní kontroly pohybu kamionů zefektivnit kontrolu dodržování povinných přestávek. Pro dopravce mimo unii přísnější kontrola platit nebude.

"Znevýhodňujeme si vlastní dopravce tím, že na ně klademe další a další povinnosti," uvedl Felix. Nepředpokládá ani, že by nový systém dokázal podvodům s vykazováním povinných přestávek zabránit. Dopravci se naučili obcházet digitální tachografy a podobné to bude i s novou technologií, míní.

Po vstupu úpravy v platnost na začátku příštího roku začne běžet tříletá lhůta na zavedení chytrých tachografů na trh. Během dalších 15 let by pak měla být těmito zařízeními vybavena všechna nákladní auta nad 7,5 tuny.

V nejbližší budoucnosti tak zavádění nových tachografů pro dopravce žádné náklady navíc nepředstavuje. Nová vozidla budou inteligentními tachografy vybavena po roce 2018 a u starších vozidel mohou dosloužit současné digitální tachografy. Ty jsou povinné u nových vozidel od roku 2006, uvedl vedoucí odboru legislativy a mezinárodních vztahů Česmadu Jan Medveď.

Nyní používaná digitální technologie využívá informací z vozidla. Odečítá data z řídící jednotky a z převodovky, aby poznala, co vozidlo v daný moment dělá. To se ale řidiči naučili obcházet prostřednictvím zařízení, které tachografu hlásí přestávku, přestože je vozidlo v pohybu. Takovýmto podvodům má doplnění technologie o satelitní kontrolu zamezit.

Povinnost mít nainstalovaný inteligentní tachograf se má týkat pouze řidičů z povolání. Nařízení se nebude vztahovat například pro řemeslníky, pro něž není řízení hlavní činnost. Řidič nákladního auta může jet bez přestávky maximálně 4,5 hodiny a pak si musí nejméně 45 minut odpočinout. Denně může řídit nanejvýš devět hodin a nejméně 11 hodin musí odpočívat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
4. 4. 2017 12:25
Tachografy
Já si myslím, že digitální tachografy jsou rozhodně krokem vpřed. Ty věcičky už dneska fungují úplně jinak, když manžel jezdíval dřív, vždycky to tiskli apod. Dneska už se to dá propojit s chytrým telefonem nebo odeslat přímo do PC. My ve firmě využíváme tachografy od Mechanika Těšín - [odkaz] - a fungují báječně. :-)
20. 1. 2014 08:18
Zbytečně se rozčilovat
Když to tady časem celé klekne tak víme kdo za to může a na kom si ulevit. Všichni ze státu a z Bruselu jsou pěkně zaznamenáni a lehce dohledatelní. Gilotina na ulici bude znovu objevená estráda.
19. 1. 2014 15:16
Re: A co takhle
Celní správa kontroluje pořád a hodně v tom bych problém neviděl.
Avatar - wakantanka
19. 1. 2014 15:01
Re: A co takhle
Každý jeden rozumný vodič tie prestávky dodržuje. Každý rozumný autodopravca to od svojich vodičov vyžaduje. Len vždy sa nájde zopár špekulantov, ktorí si myslia, že keď obíto to či ono tak na tom bohvieako zarobia. Opak je zväčša pravdou. Krátkodobý zisk ešte neznamená dlhodobnú prosperitu.

Ono nerozumiem celkom tomu ako to poškodí dopravcov v rámci EÚ. Ak nebude potrebné meniť tie súčasné a v novom aute už dostaneš tento s GPS tak ti to môže byť jedno, pri cene jedného kamiona nejaké navýšenie o cca 500 eur nehrá rolu.

Ešte jedna vec mi vŕta hlavou, predtým ako sme vstúpili do únie, tak na hraniciach so západom robili pravidelne kontroly, či auto splňuje technické požiadavky na premávku v únii. Teraz sa to už asi nerobí, ale práve na týchto tzv. innostrancov by sa mali sústrediť kontroly viac.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 1. 2014 11:24
Re: my, lidi, jsme stejně divnej živočišnej druh... nepoved
no - a to je to, o čem mluvím!
Zdeformovaná mysl...
>:-[]
Jel. Jel jsem už i možná 120 po okresce... ale s plným vědomím, že porušuju předpis.

Jestli může řidič jet dýl než 4.5 hodiny - tak ať změní ten předpis!
Jestli se po naší dálnici dá jezdit 150, tak ať tam povolí vyšší max rychlost!

Ale uzákonit 130... a pak říct, že ji nemůžu kontrolovat, protože by tak lidi fakt začali jezdit a bylo by to moc pomalu je něco hroznýho...

Howgh.