Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Před Teslou byla nejprodávanějším elektromobilem v USA... tato krabička

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Elektromobily se v Americe prodávaly dávno před příchodem Elona Muska a jeho Tesly. Největší úspěch přitom slavil hodně zvláštní kousek.

Vozy automobilky Tesla dnes ve Spojených státech patří mezi nejžádanější zboží. Elon Musk ale zdaleka nebyl první, kdo se myšlenku čistě elektrických aut v USA pokoušel rozšířit. V minulosti vznikly elektromobily jako Chrysler TEVan, Chevy S-10, čistě elektrická verze Fordu Ranger, a zapomenout nesmíme ani na poutavý příběh GM EV1.

To všechno byly projekty velkých a úspěšných značek, přesto ani jedna z nich nevyráběla elektromobil, který by se v USA prodával nejvíce. Pro něj se musíme posunout v čase ještě dále, konkrétně do sedmdesátých let. V roce 1974 začala z výrobních linek sjíždět zvláštní krabička CitiCar společnosti Sebring-Vangurd (později Commuter Vehicles).

Produkce malého elektromobilu, který si za pouhých pár let existence vysloužil několik posměšných přezdívek, skončila roku 1977. Celkem se zhotovilo 4500 kusů. V absolutních číslech automobilismu je to jako kapka v moři, mezi elektromobily šlo ale o slušný zářez. A nejen na tu dobu, vždyť takový počet vyprodukovaných kusů v USA překonala Tesla až roku 2012 Modelem S.

Už tehdy nabízel výrobce tři varianty v závislosti na výkonu a kapacitě akumulátorů, přičemž ta nejsilnější měla, držte se, šest koní a svištěla rychlostí 56 km/h. Dojezd na jedno nabití byl přitom něco přes 60 kilometrů.

Vzhledem k těmto parametrům a samotnému designu auta nejde mezi sběrateli o elektromobil, o který by se mohli přetrhnout. Přesto nezpochybňujeme, že jde o hodně zajímavou část historie amerického automobilového průmyslu. Před časem se jeden takový kousek objevil v zámoří na prodej. Šlo o onu nejnašlapanější specifikaci v celku pěkném stavu. A cena? Majitel žádá 3500 dolarů, v přepočtu tedy něco přes 88 tisíc korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

5. 5. 2020 12:33
Re: Čína dusí Teslu
Jedno oko máš vypoulené, zatímco přes druhé máš pásku. Dotace jsou humus ať jde o cokoli a neměli by být. S tím souhlasím. Nejdřív si ale zjisti, jak funguje starý svět, než začneš komentovat nový. Hyundai a TPCA továrny v ČR jsou jasným příkladem finanční podpory spalováků a soukromých záměrů korporací. Obyčejný člověk nedostane dotaci na pozemek, kde by chtěl podnikat a pobídky v řádech milionů až miliard. Teď se drahý Arese zamysli, jak se dotuje prospekce ropných ložisek a stavby rafinérií v zahraničí. Mrk mrk, šťouch šťouch - Dobré ráno :-D

https://www.mpo.cz/…kument90950.html
Avatar - Drag-On
29. 4. 2020 13:31
Re: Čína dusí Teslu
Možno elektromobily sú slepá cesta, ale aká cesta je tá správna, čiže nie slepá? Dnešné spaľovacie motory s 30% účinnosťou, kde z 50l nádrže minieš 35l iba na ohriatie vzduchu okolo seba asi tou správnou cestou nebudú...
29. 4. 2020 09:44
Re: Čína dusí Teslu
Dopředu?!! A jak si na to přišel? Přechod na elektrický pohon je naopak katastrofální chyba, protože je to obrat na naprosto slepou cestu vývoje automobilismu! Pokud by tomu tak nebylo, tak by se ho sami zákazníci dožadovali a elektrovehykly by byly prodejné i bez masivních vládních dotací! :-( :no:
Avatar - wakantanka
29. 4. 2020 08:46
Re: Čína dusí Teslu
Ak bude chcieť Musk v Číne vo veľkom predávať a čerpať dotácie, nič mu nebráni upraviť cenu Modelu 3 na trebárs lákavých 299 999 CNY . :D
28. 4. 2020 14:23
Re: Čína dusí Teslu
tak to ze tve mysleni je na podobne bulvarnim mysleni autofora vyme vsichni davno predavno :yes: