Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elegantní Hyundai Prophecy skutečně zamíří do výroby! A dostane i volant

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Automobilka Hyundai představila v posledních měsících několik atraktivních konceptů. A nepůjde jen o jednorázové záležitosti, značka s nimi počítá pro sériovou produkci.

Vize Hyundai Prophecy se nám měla oficiálně představit na ženevském autosalonu, jenž byl ale krátce před startem zrušen. Automobilka tak veškerá svá esa z rukávu tahala alespoň prostřednictvím online premiér a měla jich opravdu hodně. Sériové modely i20 či i30 doplnil ještě působivý koncept Prophecy, který kromě elegantní sportovní siluet sliboval i působivé jízdní vlastnosti. Ale pozor, bez volantu… koncept byl totiž autonomní.

Dle posledních informací ale nešlo o pohled do vzdálené budoucnosti. Podle britského Auto Expressu se Prophecy, byť v upravené formě a s konvenčním volantem, dočká sériové produkce. Přijede coby elektromobil (a nejspíš i s dalšími variantami alternativních pohonů) a podle všeho je vize předzvěstí nové generace modelu Ioniq.

Prophecy tak naváže na líbivý retro elektromobil Hyundai 45, jenž se představil o něco dříve na frankfurtském autosalonu. Také ten se dočká produkční podoby. Vedení Hyundai už se před časem nechalo slyšet, že se každému modelu snaží vtisknout osobitý vzhled, který není nijak závislý na ostatních produktech.

„Po produkční verzi konceptu 45 půjde do sériové výroby i Prophecy,“ nechal se v rozhovoru pro britská média slyšet SangYup Lee, senior viceprezident Hyundai a lídr globálního designového centra značky. „Model 45 je inspirován sedmdesátými roky, zatímco Prophecy zjednodušenou dobou 30. let. Oba vozy ukazují, čeho všeho jsme z konstrukčního hlediska schopni,“ pochvaloval si Lee.

Obě připravované novinky mají sdílet architekturu Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Zatímco sériový Hyundai 45 by se měl představit do konce letošního roku, nástupce Ioniqu nejspíš dorazí až v roce 2021.

„Naše auta připomínají šachovnici, kde máte krále, královnu, věže nebo jezdce. Každý vypadá a funguje odlišně, ale když jsou spolu, jsou jeden tým. To je případ našeho přístupu k designu. Chceme vozy odlišit, aby více seděly k životnímu stylu jednotlivých zákazníků,“ dodává Lee s tím, že vzhled dvou výše zmíněných aut bude spojovat především obdobná světelná technika.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 12:50
Re: Re: šunty
V Nošoviciach po šichte v sprche mu spadlo mydlo. 🙂
23. 4. 2020 09:44
Motor dozadu
Dať tomu V8 dozadu a normálny interiér, tak je to viac Tatra ako tie paskvily, čo tu boli predtým.
23. 4. 2020 09:43
Re: šunty
Krutý pohľad teda... Tebe ten Hyundai nejak ublížil, že nemá na podobný typ karosérie nárok?
Avatar - JirkaV8
23. 4. 2020 09:25
šunty
Hjundaják jsem za elegantní teda nikdy nepovažoval :-[] Koukat po autech typu Audi A7 a pak přikřivit tabulový plech na nějaké pixle do relativně podobného sklonu jaro v žádném případě nedělá. :-[] To i kdejaký Renault a Fiat je daleko lepší. Hjundaják už nechceme. :'-(