Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW očekává, že čtvrtina prodejů nových vozů bude v roce 2025 online

BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60
212 Fotogalerie
Diskuze (3)

Doba se mění a čím dál více lidí řeší nákupy z pohodlí domova. Online prodej jednou čeká i nové vozy. Tedy alespoň podle viceprezidenta BMW.

Online prodej funguje víceméně ve větší míře u bazarových vozidel. U nových vozů je přeci jen tento způsob prodeje méně častý, digitalizace je však očekávána i v tomto sektoru. V rámci své obchodní transformace si automobilka BMW vytyčila cíl prodávat v roce 2025 alespoň 25% nových vozů pomocí online systému. V tomto přechodu bude bavorská automobilka spolupracovat se světoznámou technologickou společností Adobe. Ta bude podporovat úsilí BMW v oblasti digitalizace prodeje. 

Video placeholder
Nové BMW X7 na oficiálním videu (interiér) • Zdroj: BMW

“Třetina kupujících si již nyní dovede představit nákup auta online,” zmínil se v podcastu TechFirst viceprezident BMW Jens Thiemer. “Na tohle se musíme připravit společně se svými maloobchodními partnery. Sjednocené online prostředí bychom mohli rozšířit dokonce o virtuální jízdy, ale úplný přechod na online prodej v následujících letech nečekejme.”

Thiemer věří, že dealerství jednotlivých značek jsou zdroje, které jsou nesmírně důležité a nesmí se o ně přijít. V podcastu také poukázal na to, že značky, které se vydaly kompletně digitální cestou, nyní rozšiřují své působení o fyzické pobočky, protože to je i v současné době hlavní prodejní směr u nových vozidel napříč celým světem. 

Přechod na online prodej, byť pouze ve čtvrtinovém měřítku, bude znamenat při obřích prodejích BMW změnu způsobu prodeje jako takového. V digitálním světě je například velmi obtížné jednat o ceně. 

Již dnes nabízí i v České republice online prodej hned několik automobilek. Příkladem může být Toyota, kde vás online showroomem provádí chatbotka Anna, které odpovíte na jednotlivé otázky, z nichž vzejde ideální auto pro vaše potřeby. Hyundai pracuje se službou Cl!ck to Buy, a když zůstaneme u stejného koncernu, Kia nabízí možnost objednání elektromobilu EV6 online. 

Jak jste na tom s online nákupem nového vozu vy? Dovedete si představit, že si celý proces projdete z pohodlí domova, nebo byste rádi zůstali u fyzického kontaktu s autorizovaným dealerstvím?

Vstoupit do diskuze (3)