Představujeme Bridgestone v segmentu OTR: Pro off-road

Během dlouhé doby si japonská společnost vybudovala vedoucí pozici na trhu. V současnosti dodává kompletní řadu produktů a služeb v segmentu OTR pro zákazníky z odvětví těžby, stavebnictví, údržby dálnic a překládky zboží v přístavech po celém světě.
Divize Bridgestone Off-The-Road je již od roku 1989 oddělena od aktivit pro osobní vozy a pro nákladní vozidla a autobusy. Samostatné oddělení se tak mohlo zaměřit na jediný tržní segment terénních pneumatik OTR a vyvíjet diverzifikované produkty pro specifické požadavky. Moderní software dovoluje společnosti Bridgestone vyvíjet pneumatiky odlišným způsobem. Simulace chování pláště v různých situacích umožňuje vyrábět extrémně odolné pneumatiky. Tento přístup rovněž zjednodušuje a zkracuje vývoj nového obutí.
Firma zároveň pokračovala ve výzkumu plášťů na molekulární úrovni. Díky němu se podařilo zlepšit směšovací poměry a reakci mezi uhlíkem, silikou a kaučukem. Tyto poznatky vedly nejen k vývoji ekologičtějších pneumatik řady Ecopia pro užitkové i osobní vozy, ale také úspěšně prodloužily životnost běhounu terénních pneumatik OTR. Bridgestone je schopen vyvíjet rozmanité specifikace pneumatik podle specifických požadavků na výkonnost v tunokilometrech za hodinu díky nejmodernějším technologiím a schopnosti optimalizovat složení směsi.
Společnost nadále investuje značné částky do výzkumu a vývoje pneumatik OTR s cílem zlepšovat kvalitu a výkon svých produktů. V závodech Bridgestone nalézají uplatnění sofistikované technologie, jako jsou například rentgenové a ultrazvukové kontrolní snímače, které zaručují kvalitu plášťů sjíždějících z výrobních pásů.
Pneumatiky Bridgestone OTR jsou vyráběny v japonských závodech Šimonoseki (Hofu) a Kitakjúšú. Rostoucí průmyslová výroba zejména v uplynulých letech v Asii vedla ke zvýšené poptávce po těžených nerostech s následným nárůstem poptávky po důlních automobilech a strojích. Došlo k velkému rozšíření mimořádně velkých těžkých nákladních vozidel s celkovou hmotností až 400 tun.
V roce 2009 došlo k otevření nového výrobního závodu plášťů OTR v Kitakjúšú, protože továrna Šimonoseki navzdory dominantnímu postavení celosvětové jedničky ve výrobě OTR pneumatik už nedokázala uspokojovat rostoucí poptávku po nich.
Bridgestone v současnosti buduje novou továrnu v Aiken County v Jižní Karolíně. Pneumatiky by odtud měly zásobovat oba americké kontinenty při poptávce po mimořádně velkých pneumatikách OTR. V budoucnosti vybuduje Bridgestone nový výrobní systém, který dokáže průběžně a rychle reagovat na změny na celosvětovém trhu s plášti OTR.