Představujeme: Continental Contire - Protektory šetří
Hodně firem bojuje s omezeným objemem zakázek a dopravci se musejí potýkat s rostoucími náklady. Úspora výdajů bude proto na mnoha místech hlavním tématem roku 2009. Pneumatiky pro užitková vozidla nabízejí podle Continentalu velký potenciál úspor celkových provozních nákladů. S druhým životem pláště se kilometrový výkon přibližně zdvojnásobí a náklady sníží zhruba o polovinu.
Přednosti pneumatik Continental pro nákladní vozidla netrvají pouze po dobu jednoho života, ale přinášejí užitek také podruhé, a to díky prémiovému protektorování ContiRe™. Každá ojetá pneumatika však nemá potenciál k dalšímu použití. Nároky výrobce na kostru k protektorování jsou vysoké. Pokud se však zjistí, že je vnitřní konstrukce bez poškození, nestojí již prodloužení životnosti pneumatiky v cestě nic. „Výhodu pro dopravce přináší snížení nákladů na pneumatiky ve druhém životě přibližně o polovinu“, vysvětluje Eckhard Wilanek, ředitel Fleet & Retread Business, Continental AG.
Protektorovaným pneumatikám neslibuje výrobce pouze nový život, ale i vysokou kvalitu.
Produkční procesy, systémy jakosti a kontrolní postupy lze v případě ContiRe™ srovnat s těmi, které se používají při výrobě nových pneumatik. Vlastnosti protektoru ContiRe™ se plně zakládají na benefitech vývoje nových pneumatik. Nejmodernější zkušební technologie a nejnovější výrobní postupy spolu s testy životnosti a bezpečnosti zajišťují trvale vysokou kvalitu výrobku včetně stejných dezénů a směsí jako u nových pneumatik.
Kvalitní kostra pneumatiky Continental představuje cennou surovinu a tvoří základ pro ContiRe™. Plášť s kvalitní kostrou může být protektorován jednou až třikrát. Kdo si tedy koupí obnovovanou pneumatiku, neodlehčí jen své vlastní peněžence, ale i životnímu prostředí, protože se při opětovném použití koster uspoří energie a suroviny. S optimálním využitím kostry souvisí omezení přírůstku nových pneumatik.
Continental aplikuje dva způsoby obnovy: studenou a teplou vulkanizací. Při protektorování se v zásadě využije 85 procent původní pneumatiky. Vyměněn je pouze běhoun, případně bok pneumatiky. Při teplé metodě - ContiRe™ - se obnovuje plášť od patky k patce. Hlavní výhoda tohoto postupu spočívá ve výměně pláště včetně bočnice. Kromě toho lze ContiRe™ prořezávat, stejně jako novou pneumatiku .
ContiTread™ představuje špičkový běhoun Continental pro studené protektorování prováděné autorizovanými výrobci. U metody studeného protektorování je již profilovaný a předvulkanizovaný běhoun ContiTread™ nanášen na odrásanou a připravenou kostru. Předností je vhodnost běhounu ContiTread™ i k protektorování koster jiných výrobců.