Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Toyoty Supra se blíží. Uvidíme ji v Goodwoodu

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Ženevská Supra GR Racing Concept byla předzvěstí sériového modelu, to nám bylo všem jasné. Jeho definitivní podobu uvidíme na Festivalu rychlosti.

Když Toyota přestala v roce 2002 vyrábět Supru, ještě nikdo netušil, jak nám po ní bude smutno. Jenže to, že postupně ukončila produkci všech sportovních modelů, byla prostě chyba. Jenže Supra se konečně po šestnácti letech vrací. V Ženevě jsme viděli závodní koncept od Gazoo Racing, který nám ukázal, jak bude velké kupé zhruba vypadat.

Nyní se produkční verze odhaluje na první oficiální fotce, ale snímek je samozřejmě tmavý a auto má kamufláž v barvách továrního týmu. Že by to byl jen další prototyp? Těžko, spíš očekávejme produkční specifikaci. Toyota nás škádlí, ale v tomhle není sama, automobilkám takový přístup funguje a jsou si toho dobře vědomy. Hlavně však na svém twitterovém účtu oznámila, že novou Supru uvidíme příští týden na Festivalu rychlosti Goodwoodu. Začíná 12. července. Těšíte se?

V pořadí pátá generace (první dvě byly součástí modelové řady Celica) ponese kód A90, ten logicky navazuje na předchozí. V přídi kupátka vrčí třílitrový řadový šestiválec s 250 kW a 500 N.m, který ovšem nevznikl v Japonsku, nýbrž v Mnichově. Ale Toyota má s BMW dlouhodobou smlouvu. Srdíčko je samozřejmě přeplňované... Časem se dočkáme i ostřejšího modelu GRMN, což potvrdil šéfinženýr Tetsuya Tada. To kdyby tohle stádo přišlo přece jen někomu málo.

Spousta špionážních fotek, které v posledních měsících proběhly digitálními médii, nám odhalila částečně i podobu kokpitu s digitálními přístroji pod volantem, head-up displejem i navigací, vše bude mít auto ve standardní výbavě. Toyota použije bavorácký iDrive, ale s vlastním vzhledem. Nemůže chybět ani armáda bezpečnostních asistentů. Supra má vážit určitě pod 1,5 tuny a na stovku by měla zrychlit z klidu za nějakých 4,6 s. Čekají na ni všichni. Japonci, Evropané i Američané.

Toyota už má mimochodem hotovou i siluetu Supry pro zámořský NASCAR, konkrétně „druhou ligu“ Xfinity Series. Závoďák vyvinuly divize Toyota Racing Development (TRD) a Calty Design Research. Po 12 letech vystřídá JCamry, poprvé v akci jej uvidí fanoušci příští rok v únoru v Daytoně.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
7. 7. 2018 17:51
Re: Já sice Toyotu nemusím
hlavně protože to bude v podstatě Z4 coupé, která v podstatě nebude:)