Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přírůstky na českých silnicích: Nejvíce má Volkswagen, Škoda a Hyundai jsou v závěsu

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Na domácích silnicích oproti roku 2012 nejvíce narostly počty osobních automobilů Volkswagen, Hyundai a Škoda, s odstupem následují francouzský Citroën a Ford.

Mladoboleslavská Škodovka je sice suverénním lídrem trhu s novými auty před Hyundaiem a Volkswagenem, ve statistikách přírůstků všech vozů jí však první místo nepatří. Tady je letos zatím nejúspěšnější Volkswagen se skoro 17 tisíci exempláři. Okřídlenému šípu patří pomyslná stříbrná příčka. překonal hranici 15 tisíce vozů. Třetí Hyundai skončil po devíti měsících letopočtu 2013, dosáhl na 10,7 tisíce aut. Následují Citroën (5,8 tisíce) a Ford (5,3 tis.). Pozice lídrů v těchto statistikách se oproti loňsku příliš nezměnily. Spodní patra první desítky okupuje německý luxusní triumvirát, dokázaly se sem vetřít jen sedmá Kia a osmý Peugeot. Žebříček byl vytvořen pouze pro patnáctku značek, které letos během prvních devíti měsíců na domácím trhu zaznamenaly nejvíce registrací nových vozů. Jedinou z nich, která ztratila, je tak Opel. Z našich silnic zmizelo 494 aut s bleskem ve znaku.

Tento přehled se dotýká i tolik popíraných reexportů. Tedy stavu, kdy importér nový automobil přiveze, u nás ho sám (či dealer) přihlásí do provozu a dostane tak registrační značku, ale konkrétní vůz ihned míří k majiteli za hranice České republiky. Objevuje se proto ve statistice vyvezených aut. Registrace formálně rostou, skutečně prodaných vozů českým zákazníkům však nepřibývá. Taková auta představují většinu exportovaných, ale do nich jsou započteny i vyvezené ojetiny, takže čísla jsou pochopitelně nepřesná. SDA zveřejňuje statistiky registrací (tedy stavy a změny policejních registrů) od roku 2004. Předtím se jednalo o alespoň u nových vozů o prodeje, data dodávali dealeři a jednotlivá zastoupení.

Přírůstky automobilů na českých silnicích v roce 2013 – Top 15 značek
 KategorieNové OAOjeté OAExportované OAVyřazené OACELKEM
 Období1-9/20131-9/20131-9/20131-9/20131-9/2013
1.Škoda36 25419 0683 87536 11315 334
2.Hyundai11 7927354921 29010 745
3.Volkswagen10 95213 6803 7254 11216 795
4.Ford6 71913 1482 95111 5735 343
5.Peugeot5 4226 3296586 5874 506
6.Kia4 8876213944744 640
7.Citroën4 4955 1023333 4455 819
8.Renault4 4065 2216528 278697
9.Dacia3 799269298763 694
10.Seat3 4171 8172 1671 9421 125
11.Opel3 1593 4245026 575-494
12.Toyota3 1161 4046726643 184
13.BMW2 7644 2489917585 263
14.Audi2 3953 7078397954 468
15.Mercedes-Benz2 3472 8288334593 883

Kvůli reexportům vystoupila z SDA již před více než dvěma lety, konkrétně k 1. červenci 2011, automobilka Hyundai. Tato organizace později přestala ve svých statistikách uvádět zvlášť svoje členy a zvlášť ostatní importéry a domácí české výrobce. Dříve tak činila. Ve vývozech samotných aktuálně vede Škoda (skoro 3,9 tisíce kusů) těsně před Volkswagenem, rozdíl mezi nimi představuje pouhých 150 registrací. Třetí je Ford, naši zemi opustilo takřka 3 tisíce vozů s modrým oválem ve znaku. „Bramborová“ medaile patří poněkud překvapivě španělskému Seatu, kterých se vyexportovalo do zahraničí přesně 2.167. Nikdo jiný už nepřekročil ani tisícovku, automobily značky Hyundai se mimo Českou republiku dostávají v mnohem menších počtech než konkurence, letos jich bylo pouze 492.

Ze statistik dále vyplývá, že nejvíce nově zaregistrovaných ojetin si připsala Škoda (19 tisíc), druhý je Volkswagen (13,7 tisíce) těsně před třetím Fordem (13,1 tis.). Majitelé vyřadili 36,1 tisíce starých škodovek, což je pouze o 141 méně, než jich bylo zaregistrováno nových. V tomto přehledu je na tom mnohem hůře Ford (11.573 zrušených, jen 6.719 nově přihlášených). Záporná čísla zde však vykazují i Peugeot (6.578, respektive 5.422), Renault (8.278 vs. 4.406) a Opel. Vozů z bleskem ve znaku bylo vyřazeno přes 6,5 tisíce, ale nových jich jezdí jen 3.159. Oproti tomu Hyundaiů zmizelo z českého centrálního registru od ledna do září 2013 pouhých 1.290.

Přírůstky automobilů na českých silnicích v roce 2013 dle značek
 KategorieNové OAOjeté OAExportované OAVyřazené OACELKEM
 Období1-9/20131-9/20131-9/20131-9/20131-9/2013
1.Volkswagen10 95213 6803 7254 11216 795
2.Škoda36 25419 0683 87536 11315 334
3.Hyundai11 7927354921 29010 745
4.Citroën4 4955 1023333 4455 819
5.Ford6 71913 1482 95111 5735 343
6.BMW2 7644 2489917585 263
7.Kia4 8876213944744 640
8.Peugeot5 4226 3296586 5874 506
9.Audi2 3953 7078397954 468
10.Mercedes-Benz2 3472 8288334593 883
11.Dacia3 799269298763 694
12.Toyota3 1161 4046726643 184
13.Seat3 4171 8172 1671 9421 125
14.Renault4 4065 2216528 278697
15.Opel3 1593 4245026 575-494

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
8. 10. 2013 09:18
Re: Proč?
Škoda....slov >:-[]
Avatar - Barrichello
8. 10. 2013 09:18
Re: Co v září potěšilo
22: 24.....to je tedy výrazná preference nafty, že [odkaz]
Avatar - Julča
8. 10. 2013 08:30
Re: Hundaj
Kia opravdu nic moc, ale I30 je již daleko lepší! Octa ošizená skoro ve všem např. jen jednoduché těsnění dveří, tvrdé plasty skoro všude, min barvy na karoserii, viz nástřik kapoty motoru zespod a o motorech a nápravách nemá ani cenu diskutovat! A ta nesmyslná cena! V posledním srovnávacím testu ve SM sice vyhrála, ale byla nadhodnocená právě o hodnocení komfortu jízdních vlastností! Měla dostat za zadní nápravu hodnocení 3 a bylo vše jasné! A to by byl poprask v Českých luzích a hájích! Ale bohužel si redaktoři toto nemohli dovolit protože by pak jasně zvítězila I30 a potvrdila to co chtěla Hjundé svým srovnání veřejnosti říct! A také mohli nakonec skončit zrovna jako soudruh Pečenka! BRAVO SM, BRAVO ŠKODOVKA! >:D >:D >:D :no:
7. 10. 2013 21:48
Re: Proč?
Říkal Franta vod kombajnu z vedlejší dědiny v sobotu u vás v hospodě od tancovačce. A Franta hele, Franta tomu fakt rozumí je to machr umí si opravit kombajn.
7. 10. 2013 20:29
Hundaj
>:D To si děláš srandu?? Právě že jsem se ptal... Hundaj a Kia jsou kvalitativně uplně mimo... to ani nejsou auta...