Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Chevrolet Cruze by se mohl vyrábět v Evropě, v továrně Opelu

David Bureš
Diskuze (32)
Výroba Cruze by Opelu pomohla s využitím jeho továren.

General Motors oznámil, že příští generace Chevroletu Cruze se nebude vyrábět v Koreji. Podle všeho se tak výroba tohoto vozu přesune do Evropy.

Nová generace Cruze má přijít na konci roku 2014. Jejím základem má být nová koncernová globální platforma. GM chce do roku 2018 vyrábět 2,5 milionu aut s touto platformou.

Zatím není potvrzeno, kde se budoucí Cruze bude vyrábět. Šéf korejské divize GM Sergio Rocha pouze dříve uvedl, že automobil bude vznikat na pěti místech. Mezi nimi mají být továrny v USA, Číně a Evropě.

V případě výroby v Evropě by Chevrolet mohl využít zdejší závody Opelu, který rovněž patří do koncernu General Motors. Opel nyní bojuje s nadbytečnou kapacitou svých továren, tento problém by tak výroba aut pro Chevrolet mohla vyřešit.

Kvůli klesajícím prodejům v Evropě Opel zahájil další restruktualizaci. Do konce roku evropská divize GM propustí na 2.600 zaměstnanců, v budoucnu bude patrně zavřena továrna Opelu v Bochumi.

Cruze je v současnosti vedle Koreje vyráběno také v Číně, Spojených státech nebo v Brazílii. O jeho montáž se starají i další závody, například v Rusku nebo Vietnamu, kde vznikají exempláře pro lokální trhy.

Kompaktní model nabízený jako sedan, hatchback a kombi nyní představuje asi 50 až 60 % vozů vyráběných v korejském závodu Gunsan, která má roční kapacitu 260.000 aut. Vedle Cruze vzniká v Gunsanu ještě MPV Orlando.

David Bureš
Diskuze (32)
Avatar - GM.rja
9. 11. 2012 00:07
Re: Dámy a pánové,
Tak o tom pochybovat nemusíš, tak to prostě je. A to Opel/Vauxhall prodává prakticky jen v Evropě, kdežto Škoda i v Asii a jinde. Ale o to tolik nejde.
Role Opelu je v rámci koncernu GM jiná. Vyvíjí techniku, ze které čerpá celý koncern a je už jen na účetních, jak toto vnitropodnikově vykážou. Škoda se v podstatě pouze veze na "technice" VW, šetří na vývoji a proto si může dovolit vykazovat zisky. U koncernu VW je navíc technologický "leader" hlavní automobilka vyrábějící největší objem aut a tam se prostě obrovské náklady na vývoj lépe schovají.
GM má jednoduše jiný model, ale přesto Opel je tak hluboko začleněn do koncernu, že jeho prodej nebo likvidace by velmi vážně postihla celé GM. Takže ho nechají vyvíjet, současně budou tlačit na jeho zefektivňování, ale ztráty prostě "zamáznou" ze zisků ostatních automobilek.
A konkurence modelů Opel vs. Chevrolet v Evropě? Řekl bych, že si v Detroitu dobře vyhodnotili, že je pouze okrajová a je to v podstatě jako u VW vs. Škoda, nic víc bych za tím nehledal.
S posledním odstavcem naprostý souhlas :yes:
Avatar - JFK
8. 11. 2012 17:34
Re: radost
chudáku, ty musíš mít ukrutnej mindrák ze sousedovy nový oktávky, už se mu jí chystáš vojet klíčema? :'-(
8. 11. 2012 16:45
Re: Dámy a pánové,
Vedení GM již před delší dobou rozhodlo o 'oddělení' značek Chevrolet a Opel/Vauxhall.

Ředitel GM Europe Nick Reilly pro britský časopis Autocar řekl:
"Současná tržní analýza ukazuje, že pouze 1,5 procenta kupujících Opel / Vauxhall považuje Chevrolet jako alternativu."
"Chevrolet je americká značka s vlastní pověstí a jejím cílem je mít neustále cenu nižší, než mainstream," řekl Reilly.
"Na rozdíl od Chevroletu jsou Opel a Vauxhall vnímány jako evropské značky, s reputací německé techniky a s velkým potenciálem v posouvání hranic inovací."

[odkaz]
8. 11. 2012 16:13
Sdílení výrobních kapacit v koncernech
Nevím, co tu řešíte - sdílení výrobních kapacit je v rámci automobilových koncernů zcela běžné.
Tak třeba takový VW v Bratislavě - vyrábí pro Škodu, Seat, Audi a dokonce i Porsche.
Opel Ampera a Chevy Volt vyrábí GM v Michiganu.
Opel Insignia a Buick Regal se vyrábí v Rüsselsheimu.
Chevrolet, Buick a dva modely Opel vyrábí GM Korea.
Jedná se prostě o efektivní využití výrobních závodů... :-!
Avatar - WinDiesel
8. 11. 2012 16:08
Re: Dámy a pánové,
Ale klid, Volkswagen uvaří na místě modelu v DE/CZ/SK továrnách rovnou modely 3 značek. Tak GM uvaří 2 značky, no a?