Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Toyota GR86 se tříválci zřejmě nevyhne. Panika není na místě

Dominik Kovář
Diskuze (17)

Sportovní kupé bude v nové generaci čekat hned několik zásadních změn.

Aktuální generace modelu GR86 je v prodeji od roku 2021. Nástupce na sebe dost možná nenechá dlouho čekat a dorazí už v roce 2026. Důvodem mají být přísné emisní normy a palivové normy v Japonsku, které vstoupí v platnost v roce 2025 a jsou největším nepřítelem pohonného ústrojí používaného v aktuální generaci. 

Plochý atmosférický čtyřválec o objemu 2,4litru, výkonu 172 kW a 250 Nm točivého momentu má nahradit přeplňovaný 1,6litrový tříválec, který sleví úspěch u modelů GR Yaris a GR Corolla. Výkon populárního sportovního kupé se tak může vyšplhat až ke 300 koním

Tříválcový motor by měl být spárován s hybridním systémem. “Hybridní systémy jsou pro ekologická auta vždy dobrým řešením. Nejen pro osobní, ale také pro sportovní vozy. Dokážeme je vyrobit za menší cenu než elektromobily a víme, jak je udělat zábavnými pro řízení,” řekl Hiroki Nakajima, technologický ředitel Toyoty.

Toyota již má s tříválcovou verzí modelu GR86 zkušenosti. Ta vznikla k účelům testování a vývoje syntetického paliva. Již tehdy se šéfinženýr sportovní divize Gazoo Racing Nayouki Sakamoto nechal slyšet, že tříválcová varianta Toyoty GR86 se v budoucnu pravděpodobně dočká sériové výroby.

Změna pohonného ústrojí nebude jedinou zásadní novinkou u GR86. V příští generaci již nebude sportovní model sdílet platformu Subaru s modelem BRZ, ale využije vlastní nové platformy.  

Video se připravuje ...

Konec atmosférického motoru může být pro spoustu zákazníků zklamáním, ale zároveň se sluší dodat, že není třeba propadat panice. Ti, co měli v českých končinách možnost vyzkoušet si tříválcovou Toyotu GR Yaris, o tom jistě vědí své. 

Hybridní systém sice může novému modelu přidat pár “přebytečných” kil, ale sama Toyota udělá všechno proto, aby byl model GR86 nadále tak zábavným autem, jakým je nyní. 

Dominik Kovář
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
11. 8. 2023 12:19
Re: Motor
Mne na tom autě ještě více překážel manuál. Na okruhu ne, ale při normální jízdě, pokud chceš třeba na okresce předjíždět aut, co jede 80-90, máš dvojku, dáš plnej, asi za 2s už si na omezovači a jedeš stovkou, takže musíš zase řadit vedle auta :D Naopak se mi moc libilo, jak to auto umi jet i klidně :)
10. 8. 2023 17:57
Re: Motor
Otázkou je , jestli ho chceš v takovémto kupátku ;-\ Bláznivý Yaris OK, ale sem by se hodil víc poladěný 4válec 2.4l někam ke 300k než to dolovat z 3hrnku ;-)
10. 8. 2023 15:56
Re: Motor
Je fakt dobrej :yes:
Avatar - Mokrous
10. 8. 2023 15:30
Re: Neznám slušné slovo
Ideální by bylo, kdyby se bruntálští nesrali do megapolí a zelení progresivisté by se pro změnu nemuseli srát do bruntálských. Pak by mohli být všichni spokojeni.
10. 8. 2023 15:26
Re: Motor
Yaris GR jede jako splašená ***. Strašně mě to překvapilo, nicméně je potřeba hledat na co ho používat. Ideál jsou okresky, šotolinky atp. Jel jsem ho na silnicích 2. a 3.třídy, bohužel nevalné úrovně a tam se ukáže asi jediná slabina.
Podvozek je uskákány a potřebuje právě aftermarketovou péči, když chybí poddajnost, tak ho prostě nevyužiješ, nebude nerovnosti absorbovat, ale dokáže na nich nepříjemně hopsat. To dokáže dost vyděsit a neužiješ si ho tolik, kolik opravdu nabízí. Nicméně řešení tu jsou, byť pomocí úpravy sériového provedení.