Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Německu v březnu vzrostl o více než pět procent

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 3. 4. 2014 • 17:50
1
Počet registrací nových osobních aut v Německu se v březnu zvýšil o 5,4 procenta na 296.400 vozů.

K růstu registrací přispěl hlavně zájem o přední německé značky, vyjma značek Porsche a Smart. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil spolkový úřad pro motorová vozidla KBA. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě.

Počet registrací luxusních vozů vzrostl o 34,3 procenta a sportovně-užitkových vozů o 26,3 procenta. Největší nárůst zaznamenaly elektrické vozy, jejichž prodej stoupl meziročně o 331 procent na 823 kusů. Počet registrovaných vozů Porsche se však o 13,5 procenta snížil, zatímco počet registrovaných vozů Smart klesl o 16 procent.

Včetně nákladních aut se počet registrací podle KBA v březnu zvýšil o 6,6 procenta.

Za první tři měsíce bylo v Německu registrováno 711.753 aut. To bylo o 5,6 procenta více než v prvním čtvrtletí loňského roku, podotýká agentura DPA.

Německé sdružení automobilového průmyslu VDA pak uvedlo, že výroba aut v zemi se díky vývozu rovněž zvýšila. Za první čtvrtletí vzrostla o deset procent na 1,14 milionu vozů.

Oživení v minulém měsíci zaznamenaly i další evropské automobilové trhy. Prodej v březnu rostl ve Francii, Španělsku a Itálii, uvádí agentura Reuters.

Související články

Témata
4. 4. 2014 08:53
Smart
U Smartu je pokles celkem logický vzhledem k tomu že na podzim příjde nová generace a twingo lidi navnadilo..