Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej značky Aston Martin: zpět do britských rukou?

Nadim Eid
Diskuze (11)
Druhý největší americký automobilový producent očekává, že konečně ukončí prodejní transakci své britské dceřinné společnosti vyrábějící sportovní vozy Aston Martin. Nekonečná sága se dnes možná uzavře...

Zprávy o prodeji britské automobilky, kterou proslavily například filmy s Jamesem Bondem, kolují po světě již od září minulého roku.

Prodej je součástí strategického plánu s názvem Way Forvard (Cesta vpřed) a měl by částečně pokrýt ztrátu v hospodaření za minulý rok, jež dosáhla výše 12,7 miliard dolarů. Od září minulého roku vzniklo několik verzí o tom, kdo se nakonec stane novým majitelem akcií Aston Martin. První, o kom se hovořilo v souvislosti s odkupem značky, byl management Aston Martinu. Druhým vážným zájemcem měla být luxusní značka Louis Vuitton. Ukázalo se však, že to byly jen fámy šířící se prostřednictvím medií.

Kupcem by se nakonec měla stát skupina investorů v čele se závodnickým magnátem Davidem Richardsem a s dvojící kuvaitských společností Adeem Investment a Investment Dar Company. Hlavní kupující, David Richards, je předsedou představenstva britské firmy Prodrive, která pomohla v roce 2004 značce Aston Martin rozjet její závodní program. Zároveň s tím se Prodrive chystá vstoupit v roce 2008 do Formule 1 zřejmě pod značkou Aston Martin. Obchod se má uskutečnit v pondělí 12.března v 9 hodin ráno v Londýně, kam byly pozváni novináři na podepisovací ceremonii. Cena zatím nebyla oficiálně potvrzena, ale deník Financial Times hovoří o sumě okolo 868 milionů dollarů.

Aston Martin má celosvětově přes 100 dealerů, prodává modely Vanquish S, DB9, V8 Vantage (kupé a roadster) a brzy k nim přibude i model DBS, který si zahrál v novém filmu s Jamesem Bondem Casino Royal. Za poslední rok vzrostly prodeje vozů Aston Martin o 50 procent, na 6500 kusů.

Nadim Eid
Diskuze (11)
12. 3. 2007 20:56
Re: Dobra sprava
Myslím si,že je to počátek konce další britské automobilky. Richards zatína sekeru příliš vysoko.
12. 3. 2007 12:55
Dobra sprava
Podla mna to je v danej situacii najlepsie riesenie. David Richards je sikovny chlap a je vynikajuci odbornik na marketing. Naviac ma manazersky cit. Takze ak AM nema prejst do ruk velkej automobilky (co by bolo najlepsie riesenie), Prodrive je druha najlepsia volba - naviac aj s vazbou na Ford, ktory si ponecha podiel. Urcite lepsia volba ako slavny, ale nekompetentny LVMH, alebo dokonca private equity skupiny. Inak, je zaujimave, ze to, co zacalo pre vyse pol rokom ako fama, sa dnes stava skutocnostou. /// Co sa tyka pouzitia znacky Aston Martin pre Richardsov team F1, bol by som zdrzanlivy. Jednak kvoli tomu co napisal vyssie Lovap (aj ked Jaguar Racing nie je v mnohych ohladoch priklad, ktory by sa v tejto suvislosti dal uvadzat ako odstrasujuci), ale hlavne kvoli tomu, ze ten team bude potrebovat pohonne jednotky. Ford ako minoritny spoluvlastnik bude zrejme dalej dodavat motory do seriovej produkcie. Tazko si viem predstavit, ze by bol ochtny tolerovat, aby monoposty nejakeho teamu "Aston Martin Racing F1" pohanali agregaty konkurencneho koncernu. Jedina moznost na vznik takehoto teamu je potom iba jedna: Ford sa vrati (priamo ci sprostredkovane) do F1 ako dodavatel motorov. Co je krajne nepravdepodobne. (Ale vylucit, ze existuje podobna klauzula v kupno-predajnej zmluve nejde: stali sa uz aj nepravdepodobnejsie veci :-)