Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profit: Modernizace Fabií v plánu na rok 2010, vozy vyrobené od letošního května nebudou mít rezervu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)
Vozy automobilky Škoda vyrobené od konce května nebudou mít ve výbavě náhradní kolo. V provedení modelového roku 2010 rezervu nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky. Informuje o tom na svých webových stránkách týdeník Profit.

"Tuto změnu nám umožňují nové předpisy," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Dodal, že k obdobnému řešení přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise.

"Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k defektu dochází jen výjimečně," doplnil Krauskopf s tím, že pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na výměnu vztahovat záruky mobility. Mnozí motoristé si podle něj k výměně již dnes volají asistenční službu.

Další změny, které přinese modelový rok 2010, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi, píše Profit.

Příští rok chystá automobilka rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění Profitu půjde zejména o novou nabídku motorů. V modelové řadě Fabia by se měl zvýšit podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP, napsal Profit.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)
15. 4. 2009 12:06
Re: facelift pro krabici
On to myslel aj tak, ze predsa nemoze niekto dat 860tis SKK za Golfa s kufrom a natiahnutymi pruzinami... ked za podobny peniaz mas BMW X3 >:D Jednoducho Golf s dlhsimi pruzinami fakt za 450tis SKK max. Nechcem odbocovat od temy, ale za tie peniaze je kopec lepsich aut a vela z nich aj o triedu vyssie, kedze Octavia je samozrejme nizsia stredna 8-s
15. 4. 2009 11:00
Re: Facelift nepomůže
Pokud stoji Polo stejne a ten Nemckej Turek dela rozhodne za vic, dily jsou pohledove skoro stejne, ale materialove horsi nez na volfiku tak je ta sragora proste predrazena :no:
14. 4. 2009 20:23
Re: Propad prodeje Fabie II
Já si teda myslím,že u nového auta s cenou do 200 000kč nejde ani tak o design jako o poměr cena/prostor/výbava a to si spousta lidí neuvědomuje.Vidí české auta se slevou tak ho prostě koupí.Vůbec neberou v potaz, že za ty peníze, které do toho auta dají by mohli mít i něco jiného.Už jen to, že zákl. htp je 1,2 44kW oproti třeba loganu nebo sanderu s 1,4 55kW....navíc Dacie jsou na tom s rozměry více či méně lépe.Výbava a cena vyjde taky prakticky nastejno....
Podle mě je to jen o tom, že si nikdo nechce připustit, že základní fabia vs. dacia prostě fabie prohrává....že čech bude radši jezdit v skoro nevybavené fabii jako všichni ostatní něž aby se poohlédl i jinde...
Lákadlo v podobě cenovky-to je to samé...vidím levné auto tak to dál neřeším....každý normální člověk, který umí počítat musí zjistit že fabia prostě výhodná není a zřejmě ani nebude.Nebo si někdo myslíte že fabia se svojí výbavou, motorem a cenou je nejlepší volbou na trhu???Řekněte mi tu kombinaci a ukážu Vám 5,5 miliardy lepších možností >:D a design je každého věc....mně by ani nevadilo, že vypadá úzce.Mně by to vadilo, kvůli tomu, že úzká je (= prakticky 4-místná)
Avatar - Ada je zase tady
14. 4. 2009 14:51
Re: Propad prodeje Fabie II
No dobre, propadly se prodeje v Cechach a na Morave ;-) Ovsem je jasne, ze Fabia II, diky svemu nepodarenemu designu se zdaleka neprodava tak dobre, jak by mohla. Opajet se tim, ze se dosud prodava je jako opakovat si pri padu z mrakodrapu: 3 patro, jeste je to dobre...

Design se musi rychle zmenit, nez bude pozde a Fabie bude prevalcovana vozy jako je napriklad Hyundai i20.
14. 4. 2009 06:58
Re: to ještě pořád nemáš ženskou?
V HTP ako v raji....kam na tie drísty chodíš, GTI... 8-s