Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Protektory Bridgestone: Nárůst sortimentu

Ladislav Černý
Diskuze (2)
Japonská firma nabízí k pneumatikám s nízkým valivým odporem Ecopia protektory s předvulkanizovaným běhounem.

Sledování nákladů na kilometr vede dopravce k čím dál většímu zájmu o protektorované pláště. Tento trend je podpořen rostoucí kvalitou takto obnovených pneumatik, které se dostávají i do dálkového provozu.

Bridgestone disponuje celoevropskou sítí provozoven Bandag, které používají osvědčený proces protektorování obutí předvulkanizovaným běhounem. Tím lze plášťům „vdechnout“ druhý a často i třetí život. Výhodou protektorů Bandag jsou provozní vlastnosti téměř na úrovni nového pláště, ale při výrazně snížených nárocích na finance. Náklady na kilometr jsou průměrně o 30 % nižší než u nových pneumatik. Výroba protektorů přináší výhody také v oblasti ochrany životního prostředí, protože v porovnání s výrobou nových produktů spotřebuje méně surovin a má za následek o 30 % méně emisí CO2.

Bridgestone také začal nabízet protektory pod značkou Retread coby další součást globální strategie společnosti. Poslední zacílení výrobce spočívá na postupném převádění všech dezénů Qualitread pod značku Bridgestone Retread nebo Bandag.

Firma založila strategii na sledování nákladů za celou dobu životnosti pneumatiky s cílem snížit provozovatelům nákladních vozidel náklady na obutí. Nejnovější kostry plášťů zajišťují dlouhou životnost a optimální základ pro úspěšné protektorování.

Tři modely pro dálkovou dopravu Ecopia R249, M749 a R109 jsou k dispozici také coby protektory Retread s předvulkanizovaným běhounem. S prověřenou kostrou Bridgestone poskytují podobnou úroveň kilometrového výkonu a valivého odporu jako originální plášť.

Pneumatika M749 Ecopia pro hnací nápravu prokazuje dobrou úroveň trakce na mokru označené písmenem B pro nejrozšířenější rozměr 315/70 R 22.5. Zároveň snižuje spotřebu paliva a množství emisí CO2. Uvedením pneumatik M749 Ecopia do sektoru protektorů nabízí Bridgestone dopravcům v dálkové dopravě dvojnásobnou výhodu snížených nákladů po celou dobu životnosti pneumatiky a účinnější ochrany životního prostředí.

Protektorování tvoří důležitou službu zaměřenou na vozové parky. Přibližně 40 procent pneumatik pro nákladní vozidla prodávaných na trhu náhradní spotřeby v Evropě jsou protektory. Proto od roku 2008 patří veškeré klíčové aktivity značky Bandag v Evropě do organizace společnosti Bridgestone Europe.

V regionální dopravě na vlečené ose nacházejí uplatnění celosezonní protektory BTR-WB (Bandag Trailer Regional– Wide Base). Tyto protektory lze použít pro všechny kostry plášťů s rozměrem 385/65 R 22.5 a 385/55 R 22.5.

Nechybí ani obnovená pneumatika BDM1 (Bandag Drive Mixed 1) pro hnané nápravy, která míří do náročného smíšeného provozu na silnici i v terénu. Nová generace záběrového dezénu BDR-HG (Bandag Drive Regional-High Grip) pro regionální dopravu má dobré výsledky ve smíšeném provozu, a to v zimě i na suché vozovce. Protektory M729 jsou význačné hlubokým víceblokovým dezénem, který je odolný vůči nepravidelnému opotřebení, a tedy nabízí dlouhou životnost.

Ladislav Černý
Diskuze (2)
16. 4. 2014 07:54
co dat na O2 dozadu?
resim co dat na O2 dozadu, uz sou na vymenu, a soucasny delaj strasnej ramus.
ramus od kol vidim jako nejvesti bolest oct, motor neslysim vůbec a ani aerodyn, hluk není v porovnani s rámusem od kol velky.
zajimavy si na ramus od kol nikdo znamy nestezuje, a to maj najeto i vyrazne vic, nez mych 100tis a auto i starsi, ale pravda je, ze oni maj rakovinomety, ja tichej benzin.
nejakej tip pneu, který delaj mensi ramus?
velikost 16", rychlost do 240.