Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První den na ME tahačů v Mostě: Adam Lacko na stupních vítězů!

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 2. 9. 2017
61
Zobrazit náhledy (61)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Český jezdec Adam Lacko z týmu Buggyra Racing 1969 obsadil druhé a čtvrté místo během prvního dne šestého podniku mistrovství Evropy tahačů na Autodromu v Mostě. David Vršecký, druhý jezdec stáje Buggyra, skončil ve dvou jízdách na šestém a pátém místě.

Páteční déšť byl pryč a na suchém severočeském asfaltu se mohlo závodit. První částí kvalifikace, ze které postupuje deset nejrychlejších do druhé části zvané Superpole, prošli zcela bez problémů oba jezdci Buggyry – Adama Lacko i David Vršecký. Naopak nepovedlo se jít dál Františku Vojtíškovi, který skončil dvanáctý, což byla i jeho startovní pozice do první jízdy víkendu.

Superpole začalo s dvaceti minutami zpoždění, protože na cílové rovince zůstal stát nepojízdný mercedes Němce Kursima a trvalo patnáct minut, než byl jeho truck odtažen a bitva o nejlepším pozice na startu mohla začít. Lacko se dlouho držel na druhé příčce se ztrátou pouhých 0,045 sekundy na nejrychlejšího Maďara Norberta Kisse. Oba však vyškolil obhájce titulu Němec Jochen Hahn, jenž v posledním kole oba přeskočil a českého závodníka odsunul do druhé startovní řady. Podobnou smůlu měl David Vršecký, který přišel v závěru kvalifikace o šesté místo a musel až do čtvrté řady.

Lacko vyškolil Kisse

První pohárový závod začal velkou tlačenicí v prvních dvou zatáčkách, ale kromě drobných strkanic nedošlo k žádné změně pořadí. Němec Hahn využil situace a utrhl se hned na začátku všem soupeřům. Lacko se nespokojil s třetím místem a neustále dorážel na druhého Maďara Kisse. Ve čtvrtém kole (z celkových 11) si na horizontu pod přemostěním našel místo a za bouřlivého aplausu diváků se dostal na druhé místo. Postupně se odpoutal od dalších soupeřů, ale na dostižení Hahna už nebyl dostatek času.

Adam Lacko k průběhu první jízdy řekl: „Start byl opravdu hodně těsný a Steffi Halmová se na mě dost tlačila. Navíc mi při nájezdu do první zatáčky zhasl motor, což se mi přihodilo vůbec poprvé, co jezdím se závodními tahači. Naštěstí se mi povedlo rychle dostat motor přes spojku zpátky do chodu a ještě vybojovat s Kissem souboj. Na první pokus to bohužel nevyšlo, ale pak jsem si ho vyčíhal a naprosto čistě se dostal před něj. Zkoušel jsem ještě dojet Jochena, ale byli jsme na tom výkonově nastejno, takže už nebylo co řešit.“

Srdnatě si vedl také David Vršecký, který se pohyboval celý závod na sedmém místě, ale v závěrečném okruhu si podal německého soupeře Saschu Lenze a dojel si pro šesté místo. Další český zástupce a nejstarší pilot ve startovním poli František Vojtíšek skončil jedenáctý, jedinou příčku za bodovaným umístěním.

Mistrovské české šachy

Do druhého závodu startovali jezdci podle pravidel tak, že prvních osm v cíli předchozí jízdy si otočilo pořadí. Znamenalo to, že Vršecký začínal z druhé a Lacko ze čtvrté řady. Na výjezdu z druhé zatáčky došlo ke strkanici, které využil Lacko a protáhl se na šesté místo. Podobně jako při svém předchozím vystoupení udělal těžkou hlavu Kissovi a znovu ho předjel. Češi pak předvedli mistrovský taktický výkon, protože Vršecký pustil před sebe Adama Lacka, kterému se v boji o titul hodí každý bod.

Závěr závodu probíhal již v poklidném duchu. Vedl britský pilot Ryan Smith před Němkou Steffi Halmovou, která si spočítala jistotu devíti bodů a posun na třetí místo v šampionátu. Za nimi přijel další Němec Lenz a pak za potlesku tribun Adama Lacko. Uznání tribun si vysloužil rovněž David Vršecký, který za sebou dokázal udržet zkušené Španěla Albaceteho a obhájce titulu Němce Hahna.

„Mám důvody být spokojený. Na Hahna jsem ztratil jenom dva body, což při mém náskoku není nic. Pokud by to takhle pokračovalo dále, tak budu spokojený. Manévr, kdy jsme se s Davidem předjížděli, byl naprosto pod kontrolou. Byl jsem připravený udělat takový manévr, abychom soupeře před sebe nepustili. Na titul pořád nemyslím, protože čeká ještě spousta závodů. Jestliže to ovšem půjde podobným stylem jako v sobotu v Mostě, tak mám dobře našlápnuto,“ hodnotil Lacko první závodní den na okruhu v Mostě.

David Vršecký byl se svým sobotním vystoupením v Mostě rovněž spokojený: „Užil jsem si to náramně. Souboj s Lenzem v první jízdě byl dost dobrý a povedlo se mi ho porazit. V dalším závodě jsme si s Adamem náramně takticky vyhověli. Známe se už dlouho, když se vidíme v zrcátkách, tak si hlídáme situaci. Myslím, že soupeři nám naše manévry spolkli, ale neměli ani jinou možnost. S Adamem jsme se shodli, že bychom dokázali jet klidně i dvě tři zatáčky vedle sebe, abych dokázal Adamovi pomoci v boji o titul.“

Výsledky

Most – 1. závod: 1. Hahn (Něm./Iveco) 22:49,446; 2. Lacko (ČR/Buggyra) +1,438; 3. Kiss (Maď./Mercedes-Benz) +4,105; 4. Halmová (Něm./MAN) +4,571; 5. Albacete (Šp./MAN) +5,429; 6. Vršecký (ČR/Buggyra) +17,664; … 11. Vojtíšek (ČR/MAN) +30,610.

Most - 2. závod: 1. Smith (Brit./MAN) 22:46,363; 2. Halmová +0,624; 3. Lenz (Něm./MAN) +11,068; 4. Lacko +11,882; 5. Vršecký +20,078; 11. Vojtíšek +36,210.

Průběžné pořadí: 1. Lacko 254; 2. Hahn 198; 3. Halmová 191; 4. Kiss 186; 5. Albacete 139; 6. Lenz 104; … 8. Vršecký 59; 22. Vojtíšek 1.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku