Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Ford C-Max a Grand C-Max

Jan Mička Jan Mička 2. 10. 2014
13
12
Zobrazit náhledy (13)
Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max Ford C-Max
Stejně jako Ford Focus prošel modernizací také model C-Max. Společně s větší verzí Grand je jedno z hlavních hvězd pařížského stánku Fordu.

Všechny modelu automobilky Ford, které v současné době prošly modernizací, mají stejný hlavní prvek – masku chladiče ve stylu vozů Aston Martin. Jako první s ní přišla Fiesta, následoval B-Max, Focus a nyní už i C-Max včetně jeho prodloužené verze Grand. Právě prostřední z rodinných MPV je jedním z nejsilnějších zástupců pařížského stánku Fordu.

Vedle masky chladiče se zapracovalo také na náraznících, světlometech nebo litých kolech, významných změn se jsme však dočkali také uvnitř. Po vzoru Focusu ubylo tlačítek na středové konzole, vůz dostal nový volant a především velký dotykový displej, skrze který ovládáte multimediální systém Sync 2. Interiér prokouknul, velká prosklená plocha zaručuje perfektní výhled do všech stran a intuitivnímu ovládání zkrátka není co vytknout.

Ford slibuje, že díky zvýšené protihlukové ochraně (vůz má silnější boční okna) by mělo být na palubě příjemněji a lepší rozvržení odkládacích ploch vyhoví také náročnějším cestujícím. Druhou věc přitom můžeme potvrdit již nyní – přepracovaný středový tunel s posuvnou loketní opěrkou toho pojme skutečně hodně, kapsy ve dveřích jakbysmet a potěší lepší přístupnost přihrádky před spolujezdcem.

Modernizovaný Ford C-Max těží ze standardů, které nastolila již jeho předchozí verze. Dovnitř se pohodlně usadí pětice cestujících, a pokud sáhnete po prodloužené verzi Grand s bočními posuvnými dveřmi, v kufru přibudou další dvě místa. V rámci modelové řady tedy nic nového pod sluncem.

Modernizací však prošla motorová paleta. Pod kapotou Fordu C-Max se poprvé objeví vznětová patnáctistovka TDCi ECOnetic o výkonu 77 kW a také čtyřválec EcoBoost o stejném objemu. Výkony by měly být stejné jako u Focusu, tedy 110 a 132 kW.


Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Zadní sedadla
Th0r
| 14. 10. 2014
až pojedem s manželkou, tak nemůžem jet se známými nebo matkou apod. protože to není autobus, ale je to pro děti >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - wakantanka
Ten interiér...
wakantanka
| 3. 10. 2014
Sorry preklep na tablete >:D mal to byť FF I. >:D Ja ti tvoj názor neberiem, ale podobné názory som svojho času počúval práve pri prvom Focuse. Že síce jazdne super, zvonku sa to dá, ale zvnútra je to také všelijaké a nuda ala Golf IV. alebo Octa I. je krajšia a lepšia. Mne zase pripadá druhá generácia Focusa taká všelijaká - nechcem povedať nudná - proste taká nijaká nevýrazná, čo sa chce silou mocou priblížiť Golfu jak zvonka tak zvnútra. Tretiu generáciu vidím skôr ako taký pokus o návrat ku koreňom, teda FF I. Zvonku úlet, zvnútra tiež >:D
Ten interiér...
coubes
| 3. 10. 2014
Co si mám představit pod GG I? Neříkám, že jsou tam nelogické detaily, ale že to celkově z estetického hlediska vypadá hrozně, jakoby to schvalovali konzoloví hráči, nebo nějaká nová čínská automobilka, chtěla rychle představit nové auto. Pro Ford jeho "globální design" znamená pravděpodobně - líbit se v Číně. To je prostě můj subjektivní názor, při pohledu do interiéru.
Avatar - wakantanka
Ten interiér...
wakantanka
| 3. 10. 2014
Preco smutok? Stale mas bonus v nadpriemernych jazdnych vlastnostiach. >:D K tomu interieru. Ako byv.majitelovi GG I. ti nerozumiem. Ten tiez ked vysiel bol uplne mimo vsetkeho co jazdilo pi cestach. Kopa nelogickych detailov a asi aj preto si ho ludia pamataju a miluju.
Zadní sedadla
mrazik
| 3. 10. 2014
Presne tak, vzadu jsou deti v autosedackach/podsedaku, takze neni potreba velky podsedak. Tohle je auto pro ctyrclenou rodinu, neni to autobus.