Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Suzuki Celerio

David Bureš
Diskuze (12)
Suzuki Alto a Splash nahradí jediný model. Jmenuje se Celerio a evropskou premiéru slaví v Ženevě.

Letošní ženevský autosalon je ve znamení nových minivozů. Zatímco Renault Twingo a kolínská trojčata jsou hravými autíčky, Suzuki Celerio je naopak velice vážným vozem. Má tak blíže dřívějšímu Altu, než modelu Splash.

Na první pohled je patrné, že novinka od Suzuki bude cílit na starší klientelu než jeho zmínění konkurenti. Zatímco Twingo a 108/Aygo/C1 jsou v Ženevě vystaveny v pestrobarevných karoseriích lákajících mladé řidiče, seriozní světle modrou nebo žlutozelenou zřejmě ocení spíše jejich rodiče.

Design Celeria je nenápadný, automobil ničím nešokuje. Výraznými prvky je pouze oplastovaná dolní část karoserie u jednoho z vystavených vozů, jehož záď zároveň zdobí střešní spoiler. Výhodou nevýrazného designu ale bývá fakt, že takové automobily pomalu stárnou. Čas napoví, zda to bude platit také u Celeria.

Uvnitř vládne ponurá atmosféra, zvlášť po přesednutí z hravého Twinga s výraznými barevnými prvky na palubní desce. Palubní deska Celerie je černá, jediným ozdobným prvkem je stříbrná lišta obklopující středovou konzoli ve tvaru písmena U.

Použité plasty jsou tvrdé, vypadají však vcelku bytelně. Laciným prvkem je páčka od otevírání palivové nádrže, která vyčnívá z podlahy, z rozříznutého koberce. Ještěže se tato páčka ukrývá před sedadlem a řidič ji tak nemá neustále na očích.

Na zadních sedadlech se sedí pohodlněji než v Twingu. Lavice je umístěna vysoko, 40 centimetrů nad podlahou, nad sedákem je 94 centimetrů, o centimetr více než ve francouzském konkurentovi. Pohodlí překvapuje i kvůli tomu, že rozvor Celeria měří 2.425 mm, což je o 65 mm méně než u Twinga.

Zavazadelník Celeria je na poměry třídy velký. Jeho objem činí 254 litrů, je široký 102 cm, dlouhý 55 cm a pod plato vysoký 54 cm, pod podlahou je i místo na rezervní kolo. V této části se odhaluje nevýhoda koncepce Twinga, které má motor umístěný vzadu. Podlaha kufru Twinga leží výše, prostor na rezervu tu opravdu není.

David Bureš
Diskuze (12)
6. 3. 2014 17:05
Re: klame telom
Seděl jsem v několika kiách, co pamatuju, asi to byli jenom taxíky. Naposled tuším v tom ceedu kombíku ze Žiliny. Nezlob se, pro mě je to šunka. Neuznávám tu značku, ani hyundéé. Je to jen reklamní masírka, krám.
Avatar - Czerwik
6. 3. 2014 09:49
Re: klame telom
a teba niekto platí za takéto trápne reakcie? Je snáď niekde napísané, že príspevok do diskusie musí mať max 5 slov? Šunka KIA? Už si v nejakej sedel? ...ach :no:
6. 3. 2014 07:49
Re: Toto nám treba ?!
Nemam vo zvyku tu niečo komentovať, vačšinou len čítam diskusie ale toto mi normáne nedá ... Topper ty si v poriadku ? Twingo sa ti nepači to už tu vie každy, každy to už 1000x čítal ... Ale prečo ho ťaháš do každej jednej diskusie ? Nedá ti spať ? Spamätaj sa už konečne ... Ty si to auto videl na 10tich obrázkoch a už vieš presne čo s nim bude aj o 10 rokov. Ty si asi prorok (aj keď tvoje proroctvá, hlavne čo sa tíka clia, veľmi nevyšli). Za to že tá tvoja i10 je auto pre dôchodcov nemusí mať každé jedno auto nudný interiér. O exteriéry sa ani baviť nebudem, hlavne nie tu, pod obrázkom tohoto suzuki... Tieto autá si kupujú vačšinou ženy resp. sa kupuje ako druhé auto do rodiny, takže vypadáva vačšina tvojich argumentov. Na defekt, pokiaľ si si to nevšimol, slúži vo vačšine nových áut lepiaca sada. Za predpokladu, že defekt dostane žena, je to možno ešte lepšie riešenie. A prístup k motoru twinga? Pozri si obrázky kde je motor vidieť...
Prajem ti, aby si čím skor dostal rozum.
Topper :no: :no:
6. 3. 2014 07:40
Re: klame telom
Nechápu, tolik vypisování k takovému krámu. Možná bys měl jít do práce aby sis ho mohl taky i pak koupit, máš nějak moc času :-( Ledaže tě platí jako PR managera ta šunka Kia a teď i Suzuki.
Avatar - twistedTSD
5. 3. 2014 23:45
Ujde
Krásy sice moc nepobralo, to i končící Splash působí dospěleji a hodnotněji, ale takové prostorné, úsporné a přehnaných úspor prosté mini s decentním pěkným interiérem má něco do sebe.