Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Suzuki Vitara

Jan Mička Jan Mička 2. 10. 2014
15
15
Zobrazit náhledy (15)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara Suzuki Vitara
Novou generací modelu Vitara se Suzuki vydává do vod Škody Yeti, Opelu Mokka nebo Mitsubishi ASX. Zaujmout chce vzhledem a úspornými motory.

Předně je třeba si ujasnit, s kým máme tu čest. Nová Vitara totiž není náhradou za offroad jménem Grand Vitara, ale je postavena na základě modelu SX4 S-Cross. Jedná se tedy o klasického zástupce dnešních SUV, která tráví většinu času v příměstských oblastech a do terénu se podívají pouze občas.

Nová Vitara na délku měří 4.175 milimetrů, je 1.775 milimetrů široká a 1.610 milimetrů vysoká. Rozvor náprav má rovných 2.500 milimetrů, celkově je tedy vůz „o číslo“ menší než SX4 S-Cross. Stejně jako v případě Škody Yeti se i zde můžete rozhodnout, zda sáhnete po městské nebo offroadové verzi. Ty se však liší pouze designovým ztvárněním karoserie. Světlé výšky 185 milimetrů se tedy dočkáte v každém případě.

Na stánku Suzuki vůz jednoznačně vyčníval, působí velmi robustním dojmem a v městské džungli se rozhodně neztratí. Interiér se vydal cestou minimalizace tlačítek a takříkajíc „poevropštěl“, což se odrazilo na ztvárnění středové konzole s příjemně působícími plasty či jednoduchých výdeších ventilace, mezi kterými najdeme analogové hodiny.

Probojovat se davem obdivovatelů bylo těžké, v každém případě však platí, že se uvnitř najdou místo i osoby většího vzrůstu a problém nevzniká ani vzadu nad hlavou. Rovněž musím ocenit množství odkládacích prostor, zavazadelník o základním objemu 375 litrů však na konkurenci z Mladé Boleslavi ztrácí.

Jak již bylo řečeno, přebírá Vitara řadu prvků z modelu SX4 S-Cross a to včetně pohonu všech kol AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou. Zvolit si můžete mezi režimy Auto, Sport, Snow a Lock, v každém případě dojde ke změně distribuce točivého momentu mezi nápravami.

Stejně jako v případě S-Crossu bude vůz dostupný se zážehovou šestnáctistovkou VVT (88 kW a 156 N.m) vznětovým čtyřválcem 1.6 DDiS (88 kW a 320 N.m). První ze zmíněných agregátů bude standardně spolupracovat s manuální pětistupňovou převodovkou a za příplatek dostanete šestistupňový automat. U turbodieselu si vybrat nemůžete, manuální převodovka však má šest rychlostních stupňů.

Zajímavost představuje zadní náprava – i když je Vitara vybavena pohonem všech kol, dostanete „pouze" torzní příčku a vlečená ramena. Je to zkrátka řešení Suzuki, které však má dobrý vliv na celkovou hmotnost – vůz totiž v základu váží 1075 kilogramů, nejlehčí čtyřkolka s motorem 1.6 VVT je o 95 kilogramů těžší.

Nová generace Suzuki Vitara se v Česku objeví v dubnu příštího roku. Základní ceny prozatím neznáme, redakční odhad však míří někam ke čtyřem stům tisícům Kč.

240p360p480p720p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

parada
| 4. 10. 2014
S Taigunem mě taky pěkně štvou, ten rok 2016 jsem bral jako vtip, ale oni to asi myslí vážně... Je zvláštní, že tak velký koncern je tak pomalý - to i Renault dokáže dostat úplně nový typ na výrobní linku za půl roku. Že by VW začal kostnatět? Bojím se, že čím později přijde, tím víc bude domrvený přemotivovanými "designéry" a katovači kostů - stejně jako se to stalo Fiatu 500X.
Tato "Vitara" je proporčně hnusná - předek je příliš nafouknutý. Vzhledem k tomu, že s legendární řadou Vitara nemá nic společného, měli vymyslet jiné jméno.
Proč tu není také nějaká fotka interiéru?
| 4. 10. 2014
Původně jsem si myslel, že to auto asi bylo zamčené, takže ho nemohli vyfotit, ale v článku hodnocení kabiny je, tak nevím...
parada
| 3. 10. 2014
Teď bez invektiv, tobě sa nová Vitara líbí? Jako koukneš na ni a řekneš: "pane jo, to je pecka, tu chci mít v garáži"?
Avatar - kopamt
Interier...
| 3. 10. 2014
...tiez pekny, jednoduchy a funkcny, bude sluzit vodicovi a nie vodic interieru s milionom tlacitiek a pod.
Akurat, ze ho tu clovek nenajde, sa musi clovek doguglit az do Indie...aj ta je viac vpredu, rovnako dalsie interiery napr. Discovery Sport, ktory verbalne sice v clanku opisuju, ale...a vobec inetriery malo fotiek Corsa 1ks atd., akoby ich moc nezaujimali, iba vonkajsie pozlatko.
15 rokov naj...vsetko na jednom webu...no nie som si isty ci to je najlepsia jazda...rozhodne nie moc rychla a obsiahla...skor mam dojem, ze taka dost povrchna!
Avatar - peter_ko
parada
| 3. 10. 2014
tak pán je estét >:D zaujímalo by ma ktoré auto je podľa tvojho estetického cítenia krásne...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku