Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Suzuki Vitara

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
15 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (15)
Novou generací modelu Vitara se Suzuki vydává do vod Škody Yeti, Opelu Mokka nebo Mitsubishi ASX. Zaujmout chce vzhledem a úspornými motory.

Předně je třeba si ujasnit, s kým máme tu čest. Nová Vitara totiž není náhradou za offroad jménem Grand Vitara, ale je postavena na základě modelu SX4 S-Cross. Jedná se tedy o klasického zástupce dnešních SUV, která tráví většinu času v příměstských oblastech a do terénu se podívají pouze občas.

Nová Vitara na délku měří 4.175 milimetrů, je 1.775 milimetrů široká a 1.610 milimetrů vysoká. Rozvor náprav má rovných 2.500 milimetrů, celkově je tedy vůz „o číslo“ menší než SX4 S-Cross. Stejně jako v případě Škody Yeti se i zde můžete rozhodnout, zda sáhnete po městské nebo offroadové verzi. Ty se však liší pouze designovým ztvárněním karoserie. Světlé výšky 185 milimetrů se tedy dočkáte v každém případě.

Na stánku Suzuki vůz jednoznačně vyčníval, působí velmi robustním dojmem a v městské džungli se rozhodně neztratí. Interiér se vydal cestou minimalizace tlačítek a takříkajíc „poevropštěl“, což se odrazilo na ztvárnění středové konzole s příjemně působícími plasty či jednoduchých výdeších ventilace, mezi kterými najdeme analogové hodiny.

Probojovat se davem obdivovatelů bylo těžké, v každém případě však platí, že se uvnitř najdou místo i osoby většího vzrůstu a problém nevzniká ani vzadu nad hlavou. Rovněž musím ocenit množství odkládacích prostor, zavazadelník o základním objemu 375 litrů však na konkurenci z Mladé Boleslavi ztrácí.

Jak již bylo řečeno, přebírá Vitara řadu prvků z modelu SX4 S-Cross a to včetně pohonu všech kol AllGrip s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou. Zvolit si můžete mezi režimy Auto, Sport, Snow a Lock, v každém případě dojde ke změně distribuce točivého momentu mezi nápravami.

Stejně jako v případě S-Crossu bude vůz dostupný se zážehovou šestnáctistovkou VVT (88 kW a 156 N.m) vznětovým čtyřválcem 1.6 DDiS (88 kW a 320 N.m). První ze zmíněných agregátů bude standardně spolupracovat s manuální pětistupňovou převodovkou a za příplatek dostanete šestistupňový automat. U turbodieselu si vybrat nemůžete, manuální převodovka však má šest rychlostních stupňů.

Zajímavost představuje zadní náprava – i když je Vitara vybavena pohonem všech kol, dostanete „pouze" torzní příčku a vlečená ramena. Je to zkrátka řešení Suzuki, které však má dobrý vliv na celkovou hmotnost – vůz totiž v základu váží 1075 kilogramů, nejlehčí čtyřkolka s motorem 1.6 VVT je o 95 kilogramů těžší.

Nová generace Suzuki Vitara se v Česku objeví v dubnu příštího roku. Základní ceny prozatím neznáme, redakční odhad však míří někam ke čtyřem stům tisícům Kč.

Video placeholder
První dojmy: Suzuki Vitara • Zdroj: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (15)