Test Auto.cz

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip

8.10. 2013
Verdikt
 

Nejnovější přírůstek automobilky Suzuki nese název SX4 S-Cross a má za úkol zatopit tolik rozšířeným městským crossoverům. Dokáže přesvědčit komfortem zmlsané Evropany?

Role nového Suzuki SX4 S-Cross není vůbec jednoduchá. Vůz bude muset čelit nájezdům zavedených crossoverů typu Qashqai, 3008Yeti. Prosadit se v dané třídě tedy nebude jednoduché, nicméně dovozce si věří a během jednoho roku prodeje chce na české silnice vyslat tisíc exemplářů. Koho tedy spíše zajímají jízdní vlastnosti a co nejméně zbytečných příkras, mohl by v tomto voze najít kýženého společníka.

Design

Tvary nového Suzuki SX4 S-Cross nemusejí sedět každému. Vůz proti předchůdci citelně povyrostl v důležitých oblastech, výška je naopak menší. Přední část dostala rozměrné xenonové světlomety s diodovou technikou pro denní svícení a sportovně vyhlížející nárazník. Vzhledem k charakteru vozu chválíme dostatečné ochranné oplastování. Profil s jedinou výraznější linií působí nekomplikovaně a na první pohled vyzdvihuje o 100 milimetrů delší rozvor náprav. Přestože testovaný vůz jezdil na litých 17“ kolech, připadala nám v záplavě tmavých barev docela ztracená - vozu více sluší světlé laky. Záď je ze všech partií nejhezčí. Tvar koncových svítilen se povedl, stejně jako spodní část nárazníku s trojicí odrazek. Hezkým detailem je malá, leč chromovaná koncovka výfuku.

Suzuki SX4: Srovnání rozměrů nové a předchozí generace
ModelSuzuki SX4 S-CrossSuzuki SX4
Délka [mm]43004150
Šířka [mm]17651755
Výška [mm]15751605
Rozvor [mm]26002500
Rozchod vpředu [mm]15351500
Rozchod vzadu [mm]15051495

Interiér

Líbí se nám způsob, jakým Suzuki přistoupilo k tvorbě interiéru. Tvary přístrojové desky značně zevropštěly, stejně jako tlačítka s příjemným fontem písma. Celkovou harmonii narušuje pouze dvojice budíků přístrojového štítu s modrými stupnicemi.

V přední části najdou dostatek prostoru i značně vzrostlí cestující. Problém jsme nezaznamenali v příčném ani podélném směru, centimetry dokonce nescházely ani nad hlavou. V pohodlných vyhřívaných sedadlech s koženým čalouněním se sedí příjemně, ocenili bychom však výraznější boční vedení v oblasti stehen. Multifunkční tříramenný volant je nastavitelný ve dvou navzájem kolmých osách, což dopomáhá k rychlému nalezení ideální pozice k řízení.

obrázek [600 x 402]  

Palubní deska S-Crossu je z větší části vyrobena z neměkčených materiálů, celková kvalita výroby je však na hodně vysoké úrovni. Nikde nic nevrže, okraje lisovaných částí byly poctivě začištěny. Snadno omyvatelné díly navíc ulehčují pravidelnou údržbu a nesnižují útulnost. Jediný problém jsme zaznamenali v oblasti orámování manžety řadicí páky. Zdejší hrany nebyly začištěny a v krajních případech hrozí drobné poranění kůže.

Smíšené pocity však nastávají při přesunutí na zadní sedadla. Díky velkému úhlu otevření bočních dveří a vyššímu ukotvení sedáku se příjemně nastupuje, prostor nechybí před koleny ani v oblasti loktů. Problém však nastává, pokud jste vyšší než 180 centimetrů. V tomto případě totiž nad hlavou nenajdete ani milimetr volného místa, což můžeme z velké části přičíst instalaci panoramatického střešního okna. Jste-li vyšší, rezervujte si místo vpředu.

Oproti předchůdci registrujeme výrazný nárůst objemu zavazadlového prostoru. Zatímco minulé SX4 disponovalo pouhými 270 litry, nový S-Cross v základu nabídne 430 litrů (+160 l). Díky dvojitému dnu zavazadelníku bylo po složení opěradel zadních sedadel docíleno zcela rovné ložné plochy a maximálního objemu 1269 litrů. Vůz navíc přichází s jednou velice praktickou věcí – díky výklopné polovině krycího plata je umožněn snadnější přístup k zavazadlům i ze zadních sedadel.

obrázek [600 x 404]  

Zaměříme-li se na výbavu, chyběl v testovaném voze pouze navigační systém. Příplatkový paket Lux za 40.000 korun vůz obohatil mimo jiné o kožené čalounění sedadel, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a litá 17“ kola. Co bychom však z fleku vyměnili, je autorádio s MP3 přehrávačem, jehož menu je nepřehledné a načítání jednotlivých položek trvá poměrně dlouho. Připojení mobilního telefonu k systému pomocí Bluetooth navíc kombinuje manuální i hlasové příkazy, což vyžaduje klid a mnohdy i časté opakování jednotlivých požadavků.

Motor

Nabídka pohonných jednotek čítá pouze dva agregáty. K prvnímu testu jsme zvolili atmosférickou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 88 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 156 N.m. Ten vrcholí ve 4400 otáčkách, což má za následek nutnost častého vytáčení motoru. Tomu byste se však nevyhnuli tak jako tak, jednotka totiž spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou opatřenou dlouhými převody. Při rychlosti 130 km/h jsme odečetli 3250 otáček za minutu, motor si přitom nárokuje necelých 6 l na 100 km.

Reálné hodnoty spotřeby se výrazně nemění ani v dalších jízdních režimech. Kombinovaně jsme jezdili za 6,3 litru, totožné hodnoty jsme dosáhli i na dálnici. A to je co říct. V kopcích totiž motoru občas docházejí síly a je třeba si podřadit, mnohdy i na třetí rychlostní stupeň.

Jízda

Suzuki tvrdí, že při návrhu nového S-Crossu vycházelo z jízdních vlastností Swiftu. Ve spojení s nově vyvinutým systémem pohonu všech kol AllGrip bychom tak před sebou měli mít vůz schopný skvěle fungovat na silnici i mimo ni.

Základem systému Allgrip je elektromagnetická mezinápravová spojka se čtyřmi možnostmi nastavení. Režimy Auto, Sport, Snow a Lock se mění otočným ovladačem na středovém tunelu a v závislosti na zvoleném módu dojde ke změně charakteristiky systému SVDC (Synergic Vehicle Dynamics Control) a posilovače řízení pro případ potřeby rychlé změny směru. Standardně jsou poháněna přední kola, zadní se připojují automaticky na základě dat z řídicí jednotky.

obrázek [600 x 277]  

Nejčastěji jsme jezdili v automatickém režimu, kdy se o připojování zadní nápravy staral vůz sám. Celý proces funguje neznatelně a to jak v terénu, tak na silnici. Při rychlém nájezdu do ostré zatáčky má S-Cross sklony k nedotáčivosti, po připojení zadní nápravy se však bleskurychle srovná a vy si připadáte, jako byste jeli po kolejích. Přepnutím do režimu Sport se co nejvíce využívá pohon všech kol, čímž se zcela vypustí prvotní nedotáčivost. Karoserie se v zatáčkách nenaklání nad přípustnou mez a přestože si vlečená zadní náprava na nerovnostech občas poskočí, není narušena stabilita vozu. Radost nám dělalo řízení s dobře nastaveným posilovačem.

Závěr

Suzuki SX4 S-Cross má velké předpoklady k úspěšným prodejním číslům. Za velmi zajímavou cenu dostanete prostorný vůz s povedeným interiérem, skvělými jízdními vlastnostmi, velkou užitnou hodnotou a bohatou výbavou. Testovaná verze sice atakuje hranici 600.000 korun, z našeho pohledu ji však chybí pouze navigační systém. Trochu omezuje nabídka dvou pohonných jednotek, přičemž u benzinové se převratné dynamiky nedočkáte. Čtyřválec se však dokáže odvděčit výbornou spotřebou paliva, se kterou se bude naftová verze jenom těžko srovnávat.

Nejlevnější verze modelu359.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Start)
Základ s testovaným motorem359.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Start)
Testovaný vůz s výbavou594.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Elegance)

Plusy

  • Bohatá základní výbava
  • Kvalitní interiér
  • Jízdní vlastnosti
  • Precizní řazení

Minusy

  • Motoru chybí více výkonu
  • Málo místa nad hlavami vzadu
  • Poměrně dlouhé převody
  • Ovládání autorádia
Foto: Jan Mička, Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 594 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, úchyty dětských sedaček Isofix, elektrická okna, autorádio s MP3, tempomat s omezovačem, přípojka USB, dvojitá podlážka v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatická klimatizace, kožený potah volantu, středová loketní opěrka, litá 16“ kola, diody denního svícení, bluetooth, vyhřívání předních sedadel, automatické xenonové světlomety, dešťové čidlo, zatmavená zadní okna atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 15.000,-), paket Lux (+ 40.000,-).

Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

 
Technické údaje
Motor Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 156 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 1269
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 560
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Dnes 18:49

Tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký vyhrál 36. ročník Valašské rallye, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal ani synovi!

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal…

Krásy italských hor i nové partnerky, tanečnice Lucie Hunčárové (31), omámily zamilovaného kuchaře Emanuela…

 

iSport.cz

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si minimálně půl roku nezahraje

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si…

Kapitán irských fotbalistů a obránce Evertonu Seamus Coleman si po hrůzné dvojnásobné zlomenině nohy nejméně půl…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…