Test Auto.cz

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip

8.10. 2013
Verdikt
 

Nejnovější přírůstek automobilky Suzuki nese název SX4 S-Cross a má za úkol zatopit tolik rozšířeným městským crossoverům. Dokáže přesvědčit komfortem zmlsané Evropany?

Role nového Suzuki SX4 S-Cross není vůbec jednoduchá. Vůz bude muset čelit nájezdům zavedených crossoverů typu Qashqai, 3008Yeti. Prosadit se v dané třídě tedy nebude jednoduché, nicméně dovozce si věří a během jednoho roku prodeje chce na české silnice vyslat tisíc exemplářů. Koho tedy spíše zajímají jízdní vlastnosti a co nejméně zbytečných příkras, mohl by v tomto voze najít kýženého společníka.

Design

Tvary nového Suzuki SX4 S-Cross nemusejí sedět každému. Vůz proti předchůdci citelně povyrostl v důležitých oblastech, výška je naopak menší. Přední část dostala rozměrné xenonové světlomety s diodovou technikou pro denní svícení a sportovně vyhlížející nárazník. Vzhledem k charakteru vozu chválíme dostatečné ochranné oplastování. Profil s jedinou výraznější linií působí nekomplikovaně a na první pohled vyzdvihuje o 100 milimetrů delší rozvor náprav. Přestože testovaný vůz jezdil na litých 17“ kolech, připadala nám v záplavě tmavých barev docela ztracená - vozu více sluší světlé laky. Záď je ze všech partií nejhezčí. Tvar koncových svítilen se povedl, stejně jako spodní část nárazníku s trojicí odrazek. Hezkým detailem je malá, leč chromovaná koncovka výfuku.

Suzuki SX4: Srovnání rozměrů nové a předchozí generace
ModelSuzuki SX4 S-CrossSuzuki SX4
Délka [mm]43004150
Šířka [mm]17651755
Výška [mm]15751605
Rozvor [mm]26002500
Rozchod vpředu [mm]15351500
Rozchod vzadu [mm]15051495

Interiér

Líbí se nám způsob, jakým Suzuki přistoupilo k tvorbě interiéru. Tvary přístrojové desky značně zevropštěly, stejně jako tlačítka s příjemným fontem písma. Celkovou harmonii narušuje pouze dvojice budíků přístrojového štítu s modrými stupnicemi.

V přední části najdou dostatek prostoru i značně vzrostlí cestující. Problém jsme nezaznamenali v příčném ani podélném směru, centimetry dokonce nescházely ani nad hlavou. V pohodlných vyhřívaných sedadlech s koženým čalouněním se sedí příjemně, ocenili bychom však výraznější boční vedení v oblasti stehen. Multifunkční tříramenný volant je nastavitelný ve dvou navzájem kolmých osách, což dopomáhá k rychlému nalezení ideální pozice k řízení.

obrázek [600 x 402]  

Palubní deska S-Crossu je z větší části vyrobena z neměkčených materiálů, celková kvalita výroby je však na hodně vysoké úrovni. Nikde nic nevrže, okraje lisovaných částí byly poctivě začištěny. Snadno omyvatelné díly navíc ulehčují pravidelnou údržbu a nesnižují útulnost. Jediný problém jsme zaznamenali v oblasti orámování manžety řadicí páky. Zdejší hrany nebyly začištěny a v krajních případech hrozí drobné poranění kůže.

Smíšené pocity však nastávají při přesunutí na zadní sedadla. Díky velkému úhlu otevření bočních dveří a vyššímu ukotvení sedáku se příjemně nastupuje, prostor nechybí před koleny ani v oblasti loktů. Problém však nastává, pokud jste vyšší než 180 centimetrů. V tomto případě totiž nad hlavou nenajdete ani milimetr volného místa, což můžeme z velké části přičíst instalaci panoramatického střešního okna. Jste-li vyšší, rezervujte si místo vpředu.

Oproti předchůdci registrujeme výrazný nárůst objemu zavazadlového prostoru. Zatímco minulé SX4 disponovalo pouhými 270 litry, nový S-Cross v základu nabídne 430 litrů (+160 l). Díky dvojitému dnu zavazadelníku bylo po složení opěradel zadních sedadel docíleno zcela rovné ložné plochy a maximálního objemu 1269 litrů. Vůz navíc přichází s jednou velice praktickou věcí – díky výklopné polovině krycího plata je umožněn snadnější přístup k zavazadlům i ze zadních sedadel.

obrázek [600 x 404]  

Zaměříme-li se na výbavu, chyběl v testovaném voze pouze navigační systém. Příplatkový paket Lux za 40.000 korun vůz obohatil mimo jiné o kožené čalounění sedadel, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, systém Stop/Start a litá 17“ kola. Co bychom však z fleku vyměnili, je autorádio s MP3 přehrávačem, jehož menu je nepřehledné a načítání jednotlivých položek trvá poměrně dlouho. Připojení mobilního telefonu k systému pomocí Bluetooth navíc kombinuje manuální i hlasové příkazy, což vyžaduje klid a mnohdy i časté opakování jednotlivých požadavků.

Motor

Nabídka pohonných jednotek čítá pouze dva agregáty. K prvnímu testu jsme zvolili atmosférickou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 88 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 156 N.m. Ten vrcholí ve 4400 otáčkách, což má za následek nutnost častého vytáčení motoru. Tomu byste se však nevyhnuli tak jako tak, jednotka totiž spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou opatřenou dlouhými převody. Při rychlosti 130 km/h jsme odečetli 3250 otáček za minutu, motor si přitom nárokuje necelých 6 l na 100 km.

Reálné hodnoty spotřeby se výrazně nemění ani v dalších jízdních režimech. Kombinovaně jsme jezdili za 6,3 litru, totožné hodnoty jsme dosáhli i na dálnici. A to je co říct. V kopcích totiž motoru občas docházejí síly a je třeba si podřadit, mnohdy i na třetí rychlostní stupeň.

Jízda

Suzuki tvrdí, že při návrhu nového S-Crossu vycházelo z jízdních vlastností Swiftu. Ve spojení s nově vyvinutým systémem pohonu všech kol AllGrip bychom tak před sebou měli mít vůz schopný skvěle fungovat na silnici i mimo ni.

Základem systému Allgrip je elektromagnetická mezinápravová spojka se čtyřmi možnostmi nastavení. Režimy Auto, Sport, Snow a Lock se mění otočným ovladačem na středovém tunelu a v závislosti na zvoleném módu dojde ke změně charakteristiky systému SVDC (Synergic Vehicle Dynamics Control) a posilovače řízení pro případ potřeby rychlé změny směru. Standardně jsou poháněna přední kola, zadní se připojují automaticky na základě dat z řídicí jednotky.

obrázek [600 x 277]  

Nejčastěji jsme jezdili v automatickém režimu, kdy se o připojování zadní nápravy staral vůz sám. Celý proces funguje neznatelně a to jak v terénu, tak na silnici. Při rychlém nájezdu do ostré zatáčky má S-Cross sklony k nedotáčivosti, po připojení zadní nápravy se však bleskurychle srovná a vy si připadáte, jako byste jeli po kolejích. Přepnutím do režimu Sport se co nejvíce využívá pohon všech kol, čímž se zcela vypustí prvotní nedotáčivost. Karoserie se v zatáčkách nenaklání nad přípustnou mez a přestože si vlečená zadní náprava na nerovnostech občas poskočí, není narušena stabilita vozu. Radost nám dělalo řízení s dobře nastaveným posilovačem.

Závěr

Suzuki SX4 S-Cross má velké předpoklady k úspěšným prodejním číslům. Za velmi zajímavou cenu dostanete prostorný vůz s povedeným interiérem, skvělými jízdními vlastnostmi, velkou užitnou hodnotou a bohatou výbavou. Testovaná verze sice atakuje hranici 600.000 korun, z našeho pohledu ji však chybí pouze navigační systém. Trochu omezuje nabídka dvou pohonných jednotek, přičemž u benzinové se převratné dynamiky nedočkáte. Čtyřválec se však dokáže odvděčit výbornou spotřebou paliva, se kterou se bude naftová verze jenom těžko srovnávat.

Nejlevnější verze modelu359.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Start)
Základ s testovaným motorem359.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Start)
Testovaný vůz s výbavou594.900 Kč (1.6 VVT / 88 kW Elegance)

Plusy

  • Bohatá základní výbava
  • Kvalitní interiér
  • Jízdní vlastnosti
  • Precizní řazení

Minusy

  • Motoru chybí více výkonu
  • Málo místa nad hlavami vzadu
  • Poměrně dlouhé převody
  • Ovládání autorádia
Foto: Jan Mička, Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip

Cena v základní výbavě: 359 900 Kč Cena v testované výbavě: 594 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, úchyty dětských sedaček Isofix, elektrická okna, autorádio s MP3, tempomat s omezovačem, přípojka USB, dvojitá podlážka v zavazadelníku, výškově i podélně stavitelný volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, bezklíčové startování, automatická klimatizace, kožený potah volantu, středová loketní opěrka, litá 16“ kola, diody denního svícení, bluetooth, vyhřívání předních sedadel, automatické xenonové světlomety, dešťové čidlo, zatmavená zadní okna atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 15.000,-), paket Lux (+ 40.000,-).

Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a bolestivějším rokem mé kariéry Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a bolestivějším rokem mé kariéry

Zmírnit extrémní pracovní nasazení Elona Muska se již…

Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací

Během pouhých čtyř let se může čínská letecká doprava…

Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350 Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350

Jihoindický stát Kérala se potýká s katastrofálními…

 
Technické údaje
Motor Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 156 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / 1269
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 560
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1575
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT AllGrip







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si…

Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

 



 
Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Dnes 18:35

Vehma International coby součást skupiny Magna na sebe v roce 1988 upozornila konceptem superluxusního SUV Torrero.




Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

 

iSport.cz

Ronaldo při premiéře neskóroval. Juventus se na výhru nadřel

Ronaldo při premiéře neskóroval. Juventus se na výhru nadřel

Fotbalisté Juventusu vyhráli při debutu hvězdného Cristiana Ronalda v italské lize na půdě Chieva 3:2. Obhájce…

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav zničila Opavu 6:1

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav…

V 5. kole FORTUNA:LIGY přišli fotbalisté Slavie o svojí stoprocentní bilanci. Doma totiž podlehli Jablonci 0:2 a…

 

Reflex.cz

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně zahraničí byla označena za „provokaci evropských rozměrů“

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně…

Ruský prezident Vladimir Putin si v sobotu odpoledne zatančil s rakouskou ministryní zahraničí Karin Kneisslovou…

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…