Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari 308 GTS
Ferrari 308 GTS
Ferrari 308 GTS
Ferrari 308 GTS
6 Fotogalerie

První elektrické Ferrari je na prodej

Ferrari 308 GTS má ve své standardní podobě před zadní nápravou napříč uložen vidlicový osmiválec, ale tento konkrétní exemplář se místo něj pyšní trojicí elektromotorů a je aktuálně na prodej.

Ferrari 308 GTS z roku 1978 po požáru, který zničil motorový prostor, proměnila ve Ferrari 308 GTE společnost Electric GT, která výsledek svého snažení poprvé představila v roce 2016.

Nyní je výjimečný elektromobil zařazen do nabídky aukční síně Barrett-Jackson a ta jej nabídne při své letošní lednové aukci v arizonském Scottsdale.

Ferrari 308 GTE vzniklo do jisté míry náhodou právě díky zmíněnému požáru. Ten poničil původní 2,9litrový osmiválec spolu s palivovou nádrží, elektroinstalací a částí karoserie.

Poškozený a nepojízdný automobil se pak stal ideálním základem pro přestavbu na elektromobil. Zničený motor a další části pohonného systémy byly nahrazeny trojicí elektromotorů HPEVS AC-51, spolupracující s manuální pětistupňovou převodovkou Porsche G50.

Ferrari 308 GTE se díky svým elektromotorů má v současnosti pyšnit výkonem kolem 242 kW (330 k), což je o 68 kW (93 k) více než mělo standardní provedení modelu 308 GTS pro severoamerický trh. V případě točivého momentu je pak uváděna hodnota 447 N.m.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie umístěné v přídí a zádi, které mají podle aktuálních informací kapacitu 47 kWh.

Dojezd na jedno nabití se má nyní pohybovat kolem 200 km a maximální rychlost elektromobilu o hmotnosti lehce nad 1500 kg má být přes 280 km/h, zatímco akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za méně než 5,0 s, čímž výrazně překonává standardní Ferrari 308 GTS.