Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První elektrické Ferrari je na prodej

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 1. 2018
6
11
Zobrazit náhledy (6)
Ferrari 308 GTS
Ferrari 308 GTS má ve své standardní podobě před zadní nápravou napříč uložen vidlicový osmiválec, ale tento konkrétní exemplář se místo něj pyšní trojicí elektromotorů a je aktuálně na prodej.

Ferrari 308 GTS z roku 1978 po požáru, který zničil motorový prostor, proměnila ve Ferrari 308 GTE společnost Electric GT, která výsledek svého snažení poprvé představila v roce 2016.

Nyní je výjimečný elektromobil zařazen do nabídky aukční síně Barrett-Jackson a ta jej nabídne při své letošní lednové aukci v arizonském Scottsdale.

Ferrari 308 GTE vzniklo do jisté míry náhodou právě díky zmíněnému požáru. Ten poničil původní 2,9litrový osmiválec spolu s palivovou nádrží, elektroinstalací a částí karoserie.

Poškozený a nepojízdný automobil se pak stal ideálním základem pro přestavbu na elektromobil. Zničený motor a další části pohonného systémy byly nahrazeny trojicí elektromotorů HPEVS AC-51, spolupracující s manuální pětistupňovou převodovkou Porsche G50.

Ferrari 308 GTE se díky svým elektromotorů má v současnosti pyšnit výkonem kolem 242 kW (330 k), což je o 68 kW (93 k) více než mělo standardní provedení modelu 308 GTS pro severoamerický trh. V případě točivého momentu je pak uváděna hodnota 447 N.m.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie umístěné v přídí a zádi, které mají podle aktuálních informací kapacitu 47 kWh.

Dojezd na jedno nabití se má nyní pohybovat kolem 200 km a maximální rychlost elektromobilu o hmotnosti lehce nad 1500 kg má být přes 280 km/h, zatímco akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za méně než 5,0 s, čímž výrazně překonává standardní Ferrari 308 GTS.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
zajimavej pocin
wakantanka
| 9. 1. 2018
:-) Myslím že sa zhodneme na tom, že sa nezhodneme >:D
Pri renovácii veterána vždy záleží na tom, čo je v pláne potom s tým autom ďalej. Ak ho chceš pre seba tak sa snažíš ho zrenovovať do pôvodného stavu s minimom nových dielov. Ak ho chceš na kšeft, teda následne predať a zarobiť, potom je postup jasne iný.
Jedna vec je renovovať Taunusa a iná vec Ferrari (akékoľvek). Ak bol u tohto konkrétneho auta narušený rám, museli ho opravovať, nahrádzať tak či tak. Jediný rozdiel oproti prestavbe na elektro vidím v cene motora, kedy batery pack a motor zrejme budú lacnejšia varianta a takto majú unikátne elektro Ferrari, ktoré ale žiadny pravoverný fanúšik značky nemôže akceptovať.
zajimavej pocin
SamanAR
| 8. 1. 2018
videl jsi ty fotky auta pred renovaci? jen o nobvem motoru to fakt nebylo, takto poskozene starsi sportaky se vetsinou rozeberou na dily a co se da zuzitkovat se nasledne zuzitkuje pri renovaci jinych aut, protoze renovace toho auta by mohla stat o mnoho vic nrez jaka by nasledne byla cena toho auta, dela se to tak u vetsiny aut co prosli pozarem a je moznost ze byl narusenej ram auta, tady se ale delal znova i zadni ram presne pro potreby elektricke zastavby, takze se mohlo renovovat

308 GTS neni nijak zavratne cennej model, aby stalo zato ho dostat z ohoreleho do veteranskeho stavu, rekneme ze ho koupili za 10-15 tisic dolaru, pak by ho zrenovovali za 120-130 tisic dolaru a nasledne by v lepsim pripade nekde na drazbe dostali tak 130-140 tisic dolaru kde by 20% cinil poplatek drazby, tazke by prodelali v lepsim pripade tak 20 tisic dolaru, v horsim tak 50 tisic

[odkaz]

renovoval jsem kdysi Taunuse GT, takze trosku vim o cem je uskali renovace vraku na nalesteneho veterana, u auta co proslo pozarem bych se do renovace proste nepoustel, nosne casti muzou bej ve stavu kdy to bude jen obri ztrata financi
Avatar - wakantanka
zajimavej pocin
wakantanka
| 8. 1. 2018
Ale no tak, Ferrari na baterky u mňa nie je Ferrari :-) Ja viem, že v budúcnosti aj také bude, ale takto ? Z klasiky? Tá prestavba tiež nebola zadara, takže zohnať hoc aj iný motor by hádam nebol až taký problém.
zajimavej pocin
TGreat
| 8. 1. 2018
Stejně tak jako jsou prodejny náhradních dílů plný nových motorů pro 308 GTS.... Vzhledem k tomu jak to auto po požáru vypadalo, silně pochybuju, že by se motor dal zachránit. Takže buď na ND, nebo jiný motor a motor dělá Ferrari. A to si myslím, že je lepší toaster než třeba motor z Fiera...
zajimavej pocin
ryccardo
| 8. 1. 2018
No jo to je fakt. Vrakáče jsou plný 308 GTS >:D >:D