Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První run-flat pneumatika v sériové výrobě!

Michal Fokt
Diskuze (0)
Pirelli vypálilo konkurenci rybník – zatímco ostatní pneumatiky schopné jízdy i po ztrátě tlaku již vyvinuli, ale s výrobou kvůli vysokým nákladům váhají, italská firma je již podstatně levněji začala vyrábět a již má v kapse i první homologaci.

Pirelli vypálilo konkurenci rybník – zatímco mnozí již run-flat pneumatiky vyvinuli, ale s výrobou kvůli vysokým nákladům váhají, italská firma je již pod názvem Eufori@ začala vyrábět a již má v kapse i první homologaci.

Euforia je plášt s takzvaným run-flat systémem, jenž umožňuje i s pneumatikou po defektu (který je hlášen kontrolkou na přístrojové desce vozu) absolvovat přibližně 200 km, a to rychlostí kolem 80 km/h. Veřejnost tuto technologii zná spíše pod zkratkou PAX, což je však označení používané Michelinem. Tím, kdo homologoval pláště Euforia a dokonce je je nabízí jako prvomontáž, je automobilka BMW a nová pneumatika v rozměru 205/45 R 16 bude určena pro sportovně laděný vůz Mini Cooper S.

Spolu s pneumatikou Euforia Pirelli představilo také její revoluční způsob výroby, nazvaný MIRS (Modulární Integrovaný Robotizovaný Systém). Továrnu MIRS lze bez obtíží rozebrat a složit v místě, kde je jí momentálně nejvíce potřeba, přičemž zabírá jen cca 350 m2 a jeden plášť v ní vyrábí soustava robotů bez asistence lidí tři minuty. Od přesunu pryže a komponentů ze skladu surovin do odvozu pneumatiky do skladu přitom uplyne jen 72 minut.

Celý proces je prý nesrovnatelně levnější, než klasické způsoby výroby, což vlastně firmě Pirelli umožnilo produkci realizovat. Jsme zvědavi, zda tento krok donutí ostatní pneumatikářské koncerny ke spuštění produkce konkurenčních plášťů i za cenu jejich ztrátovosti, nebo zda to pouze urychlí vznik obdobných továren, specialitovaných na tyto pláště. Není vyloučena ani spolupráce jinak nesmiřitelných gigantů v podobě vybudování společných podniků.

Michal Fokt
Diskuze (0)