Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První VW Golf s šestiválcem z modelu R32. Krása, nebo svatokrádež?

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
74 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (6)

Upravené veterány obvykle moc rádi nemáme. Pokud však jejich majitelé jdou rozumnou cestou, může se z toho vyklubat velmi zajímavá stavba. Stejně jako v případě první generace Volkswagenu Golf s šestiválcem z mladší verze R32, ačkoliv původní stav je zkrátka původní stav…

Vrcholem prvního Volkswagenu Golf se stalo provedení GTI se zážehovou šestnáctistovkou, kterou později nahradil o dvě deci větší agregát s 82 kilowatty. V polovině 70. let minulého století se jednalo o slušnou okreskovou střelu, na dnešní poměry už to samozřejmě taková sláva není, byť o schopnostech Golfu GTI pochybovat asi nemůžeme. Přesto se v průběhu let našli tací, kterým původní výkon německého hatchbacku nestačil.

Jedním z nich je jistý Jihoafričan, který svůj historický Volkswagen Golf z roku 1979 postupně přeměnil v restomod se vzduchovým odpružením a mnohem větším motorem. Jedná se o šestiválec o objemu 3,2 litru z Volkswagenu Golf R32, který je zajímavý svou koncepcí (tzv. VR6) s velmi úzkým úhlem rozevření válců pouze 15 stupňů, díky níž je výrazně kompaktnější než klasické vidlicové a řadové.

Němci tenhle agregát navrhli speciálně pro modely postavené na platformách s pohonem předních kol a umístěným motoru napříč. V golfu se tato 3,2litrová varianta objevila ve čtvrté (177 kW) a páté generaci (184 kilowattů), šesté provedení kompaktu si v nejsilnější variantě R už vystačilo s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem TSI.

 

Žlutý exemplář z Jižní Afriky dostal slabší variantu šestiválce ze čtvrté generace Volkswagenu Golf. Spíše pro okrasu jsou uvnitř ochranná klec a sportovní sedadla Recaro. Ta dostala nové čalounění kombinující kůži s alcantarou. Novinkou jsou také lité „pavučiny“ a sportovní tříramenný volant, oboje od společnosti BBS.

Vstoupit do diskuze (6)