Prvních 100.000 aut z Kolína je na světě
Dnes opustilo kolínskou továrnu TPCA stotisící vyrobené vozidlo. Na domácím - českém - trhu však zůstává pouze necelých půl procenta produkce.
Automobilka TPCA zahájila zřejmě novou vlnu novodobého rozvoje českého autoprůmyslu. V posledním desetiletí se sice úspěšně rozrůstal počet firem dodávajících komponenty mnoha evropským automobilkám (světelná technika, plastové díly interiéru i exteriéru, brzdové systémy, části vstřikovacích soustav vznětových motorů, atd.), ale celé automobily vyráběla ve velkém jen Škoda Auto. Založením TPCA se kapacita českých automobilových továren zvýšila ze 450 tisíc na více než čtvrtmilion vozů ročně. Další zvýšení produkce se očekává od nové automobilky Hyundai, která asi bude nakonec postavena na severní Moravě.
Kolínská automobilka zahájila výrobu jednosměnným provozem 28. února 2005, čtvrt roku na to se přidala druhá směna a v říjnu třetí. Dnešní pětisetkusová směnová kapacita by měla ještě o dvacet vozů denně vzrůst na počátku roku 2006, kdy automobilka dosáhne kapacity odpovídající plánovanému ročnímu objemu výroby 300 tisíc vozů.
Automobilka změnila chod mnoha věcí na území města. Obyvatele kolínska sužuje frekventovaná kamionová doprava, ale s tou se mohou setkat vlastně i obyvatelé Prahy. V koloně kamionů na pražské Jižní spojce najdete prakticky téměř v každou denní dobu alespoň jeden kamion, který převáží sadu kolínčat k západoevropským zákazníkům.
V České republice zůstalo z první stovky tisíc pouze 452 kolínských vozů. I když produkce má být rovnoměrně rozdělena mezi Toyotu, Peugeot a Citroën, u nás byl nejžádanější Peugeot 107 s 257 zaregistrovanými vozy, následován Citroënem C1 (100 ks) a Toyotou Aygo (95 ks). Údaje pocházejí ze statistik registrací nových vozů za leden-listopad 2005.