PSA chce v rámci mezinárodní růstové strategie zpátky do Severní Ameriky

Značky koncernu PSA nejsou na severoamerickém trhu od začátku devadesátých let. Jako první to již v roce 1974 „zabalil“ Citroën a o šestadvacet let později i Peugeot, současný generální ředitel koncernu Carlos Tavares to tak ale rozhodně nechce nechat. V rámci mezinárodní růstové strategie připadá v úvahu jednak návrat na do Severní Ameriky, ale také vstup do Íránu, více informací však budeme vědět až 5. dubna.
Tavares v rozhovoru pro německý server Automobilwoche.de přiznal, že návrat značek Citroën a Peugeot do Severní Ameriky nebude snadný. Chybí distribuční síť a výrobní zázemí, přičemž dovoz automobilů z Evropy by notně zvýšil náklady a konečná cena by šla nahoru. A má-li být PSA v na tomto trhu konkurenceschopné, mělo by se podobným „drahotám“ vyhýbat.
Podobné je to také v případě značky DS, která je pro PSA něco jako Lexus pro Toyotu. Vozy DS jsou v současné době nabízeny pouze v Evropě a Číně, postupem času se však chtějí „globalizovat“ a zaútočit také na severoamerický trh. Generální ředitelka Citroënu Linda Jacksonová chce, aby byl dosah značky větší a Severní Amerika je k tomu jakožto růstový region ideální.