Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Původní McLaren M6 GT zakladatele značky zazářil v ulicích v Chicaga

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

McLaren M6 GT, který využíval v běžném provozu Bruce McLaren, se zrodil na konci šedesátých let dvacátého století, ale v ulicích dnešního velkoměsta působil jako stroj z jiného vesmíru.  

McLaren M6 GT byl v letech 1969 až 1970 vyvíjen s cílem zvítězit ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Kvůli homologaci mělo vzniknout i provedení pro běžný silniční provoz, které mělo zamířit do sériové výroby. Nakonec dopadlo všechno úplně jinak, protože zakladatel značky Bruce McLaren zemřel po nehodě, kterou měl 2. června roku 1970 při testování nového závodního speciálu M8D na okruhu v Goodwoodu.

Značku McLaren model M6 GT  ve vytrvalostních závodech nereprezentoval a do sériové výroby nezamířil, ale přesto je milníkem v její historii. Stal se jejím první vozem pro běžný silniční provoz. Vyroben byl ve třech exemplářích a následně se dočkal několika replik na základech závodních modelů M6B a M12.

McLaren M6 GT s registrační značkou OBH 500H je jedním z trojice původních exemplářů a především vozem, který osobně používal Bruce McLaren. Do dnešních dnů se tento automobil, který se od svých sourozenců liší výklopnými hlavními světlomety, dochoval včetně svých původních pneumatik.

Ve špičkové kondici tento M6 GT udržuje tým specialistů značky McLaren v Chicagu. Právě do ulic tohoto severoamerického města se mohl vzácný automobil vydat za účelem pořízení série nádherných snímků. McLaren k tomu uvádí, že od svého vzniku absolvoval po vlastní ose pouze 2094 mil, což je 3370 kilometrů.

McLaren M6 GT během svého výletu ulicemi Chicaga potvrdil, že je stále více závodním vozem. Při nastupování je potřeba překonat extrémně široké prahy, které v sobě ukrývají palivové nádrže. Interiér s dvojicí sedadel těsně vedle sebe je všechno možné, jen není prostorný. Čelní sklo působí téměř jako hledí přilby a odhlučnění je prakticky nulové.

Kapitolu samu pro sebe pak má představovat ventilace, která je rovněž téměř nulová. Při teplotě vzduchu 30 °C je v interiéru údajně kolem 50 °C. K větrání přitom slouží pouze malé štěrbiny v oknech. Přes nekomfortní nastupování, hluk a horko je však řízení M6 GT jedinečným zážitkem právě díky jeho závodním kořenům, stojícím za perfektní ovladatelností a přesnými reakcemi na pohyby volantem.

Dvoumístný automobil s rozvorem náprav 2450 mm, celkovou délkou 4114 mm, šířkou 1854 mm a výškou 1016 mm se může díky vidlicovému osmiválci Chevrolet o objemu 5,7 l a výkonu 276 kW (375 k) pochlubit schopností vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,3 s. Linie karoserie, koncepce i jízdní výkony řadí tento vůz z konce šedesátých let dvacátého století i dnes mezi nejvýjimečnější supersportovní automobily.

Zdroj: McLaren

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

16. 2. 2020 02:14
Hned jsem si vzpomněl na jeho repliku - Coyote :D
https://www.scalemates.com/…155-pristine.jpg

Dokonalý design. Ve srovnání s dnešními obtloustlými mastodonty které se považují za sportovní auta je to jak z jiného světa.