Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radford Type 62-2: Převlečená Evora vzpomíná na 60. léta

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 8. 2021 • 06:13
10
1
Zobrazit náhledy (10)
Radford Type 62-2 Radford Type 62-2 Radford Type 62-2 Radford Type 62-2 Radford Type 62-2

Znovuvzkříšený Radford představil svůj první model. Nádherný Type 62-2 se odkazuje na sportovní prototyp Lotusu, pod kabátkem je ale veskrze moderní technika.

Radford byl britský úpravce, zpočátku přímo karosárna, začal fungovat v roce 1948 a naposledy byl činný v závěru 60. letech minulého věku. „Oblékal“ luxusní vozy značek Bentley a Rolls-Royce, ale později se také „vyřádil“ na „knedlících“, tedy Mini a přestavoval na shooting brake aston martiny. Společnost byla obnovena letos, ovšem nikoliv v Albionu, nýbrž v Kalifornii.

Stojí za ní automobilový designér Mark Stubbs, televizní moderátor Ant Anstead, který má ovšem i zkušenosti se stavbou customů na čtyřech kolech, právník Roger Behl... a exmistr světa formule 1 z roku 2009 Jenson Button.

Prvním počinem je Type 62-2, který vznikl coby pocta sportovnímu prototypu Lotus 62 z konce 60. let. Konstrukce Martina Waideho měla prostorový rám a vlastní čtyřválcový dvoulitr DOHC typu LV240, později přeznačený na Type 907. Blok odvozený z produkčního vauxhallu byl ale zdrojem problémů, takže se dvaašedesátka příliš neprosadila a do sériových Elite, Espritů, Eclatů a Excelů musela pohonná jednotka projít náležitými úpravami.

Moderní Radford na vývoji čile spolupracoval s Lotus Engineering. Není tedy divu, že hliníkový podvozek pochází z Evory, jen vzadu najdeme nový rám, cílem byla větší tuhost. Odpružení mají na povel vinuté pružiny a ve čtyřech úrovních nastavitelné tlumiče. Podle samotného Buttona, který sám auto testoval, je nejen skvělé na řízení, ale i luxusní a pohodlné. Fotky interiéru zatím nejsou k dispozici, ale Type 62-2 na první pohled vypadá jako okruhová hračka v retro hávu, jenže zdání klame... Deceleraci mají na starosti ocelové kotouče se čtyřpístkovými třmeny AP Racing, za peníze navíc jsou k dispozici i karbon-keramické, nejvýkonnější verze je dostane už z výroby.

Radford chystá tři varianty. Všechny s motorem před zadní nápravou, jako měly originály. Jenže jde o kompresorový šestiválec Toyota 3,5 l, stejný, jaký pohání novou Emiru i starší a již zmíněnou Evoru. Classic bude mít 321 kW spojený s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale firma nahlíží do historie. Výkonnější specifikace nese název Gold Leaf podle cigaretové značky, která Team Lotus sponzorovala na přelomu 60. a 70. let minulého věku. Motor nabídne díky řadě modifikací jak „hardwaru“ (písty, vačky), tak i přeprogramování řídicí jednotky 373 kW.

Kromě červeno-zlato-bílého provedení nesmí chybět ani verze v ikonických černých a zlatých barvách John Player Special. Ta se dočká až 447 kW díky jinému kompresoru a ladicímu softwaru. Sílu na zadní kola u výkonnějších modelů bude přenášet veskrze moderní ústrojí: sedmistupňová dvouspojková skříň, v jejich výbavě nesmí chybět ani samosvorný diferenciál. Ovšem nikoli tradiční mechanický, nýbrž elektronická náhražka.

Moderní materiál, konkrétně uhlíková vlákna, byl použit i na karoserii. Tu navrhl samotný Mark Stubbs a pochopitelně se do značné míry nechal inspirovat více než půlstoletí starým originálem. Silueta mu odpovídá, stejně jako křivky blatníků a boční vstupy vzduchu za dveřmi. Integrované spoilery jsou volitelné, světla naopak moderní diodová.

Type 62-2 je závodně nízký: měří pouze 1133 mm, pro srovnání: Elise třetí série má na výšku o 16 mm méně. Suchou hmotnost se podařilo udržet na hranici 1000 kg. Základní Classic má vpředu sedmnáctipalcová kola, vzadu osmnáctky, Gold Leaf pak vždy o palec větší. Dvoumístný kokpit má být digitální včetně infotainmentu, podpory wi-fi a bluetooth. Audio disponuje pěti reproduktory. Všechna tři zpětná zrcátka včetně vnitřního nahradily kamery.

Auto na prvních snímcích v barvách Gold Leafu má loga Lotusu, jeho použití je určitě podchyceno patřičnými smlouvami. Produkce by měla začít ještě před koncem letošního roku a vznikne stylových 62 kusů. Cena? Výrobce ji zatím tají, ale auta určitě za hubičku nebudou. První zákazníci se jich mají dočkat v příští sezóně.

Zdroje: archiv auto.cz, Carscoops, Ultimatecarpage.com, Svět motorů, Wikipedia, Motor1

Foto: Coachbuild by Radford

Související články

Témata
Avatar - Tielman
10. 8. 2021 11:04
Projel bych se... a né že ne
Projel bych se... a né že ne. Zajímavé... některý design nezestárne ani o píď. Krasavec

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud