Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emira je poslední Lotus se spalovacím motorem. Může mít V6, nebo čtyřválec od AMG

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Lotus patří mezi automobilky, které vidí budoucnost v elektřině. Posledním rozloučením značky s klasickými spalovacími motory je novinka jménem Emira.

Tradiční výrobce sportovních aut v blízké budoucnosti přesedlá na elektromobily, možná také hybridy, a plánuje také rozšíření nabídky o crossovery.

Ještě než se tak stane, nabídne zákazníkům poslední sportovní vůz se starým dobrým spalovákem, navíc uloženým uprostřed.

Zájemci přitom budou moci volit ze dvou motorizací: první představuje turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG (je to mimochodem poprvé, co Lotus bude pohánět jednotka AMG), druhou pak kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má původ u Toyoty.

Lotus zatím neprozradil přesné parametry, slibuje však, že Emira poskytne výkony od 360 do 400 koní.

Jednotka AMG by měla být spojena výhradně s dvouspojkovou samočinnou převodovkou, k šestiválci zřejmě bude kromě šestistupňového automatu k dispozici také šestirychlostní manuál. Výrobce zákazníky láká na maximálku 290 km/h a schopnost zrychlit z klidu na stovku pod 4,5 sekundy. Tyto údaje mají platit pro nejvýkonnější verzi.

Lotus Emira stojí na hliníkové platformě, je 4412 mm dlouhý, 1895 mm široký a jen 1225 mm vysoký. Rozvor dosahuje 2575 mm. Nejlehčí provedení prý váží 1405 kg. Auto jezdí na 20palcových kolech a zajímavá je přítomnost hydraulického posilovače řízení.

Novinka přitom nemá být spartánským sporťákem, má nabídnout také jistou praktičnost a možnost každodenního využití. I proto vůz dostal poměrně luxusně vyhlížející dvoumístný interiér s bohatou výbavou, která může zahrnovat například digitální přístrojový panel, infotainment s navigací, bezklíčový přístup, bohatě nastavitelná sedadla, prémiový audiosystém, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a samozřejmě i moderní bezpečnostní asistenty.

Kabina potěší také odkládacím prostorem za sedačkami s objemem 209 litrů či držáky nápojů a kapsami ve dveřích. Vzadu pak je ještě jeden prostor o objemu 151 litrů, do něhož se podle výrobce vejde i sada golfových holí.

Pokud je ale sportovní svezení to hlavní, co vás zajímá, pak byste měli sáhnout po balíčku Lotus Drivers Pack, který zahrnuje tužší podvozek, kontrolu rozjezdu a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Standardně Emira jezdí na gumách Goodyear Eagle F1 Supersport.

K zákazníkům se poslední Lotus se spalovacím motorem dostane na jaře příštího roku, základní cena by se měla vejít pod 1,9 milionu korun.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - iudex
9. 7. 2021 09:28
Re: 3,5 V6 + 6M
Opäť: porovnávajme porovnateľné. Elise bola iná veľkostná trieda, o inej dobe, výbave, konštrukčných, bezpečnostných a iných požiadavkách nehovoriac. Aj Favorit dakedy vážil 800 kíl a nebudete teraz s poukazom na neho kritizovať Scalu, že váži 1,3t.
Avatar - iudex
9. 7. 2021 09:25
Re: 3,5 V6 + 6M
Máš pravdu, odniekiaľ som mal zafixované, že PGTI vážilo 1360 kg.
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 00:22
Re: Poslední Lotus se spalovacím motorem?
No Colin Chapman se bude obracet v hrobě chudák....
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 00:21
Re: 3,5 V6 + 6M
Já bych bral tu dvojspojku :-) Jinak Lotus s V6 je vždy bomba, co víc si přát....
Avatar - jurajos
7. 7. 2021 21:23
Re: 3,5 V6 + 6M
Ja v zásade nerozporujem a súhlasím že na rok 2021 je to slušná hodnota. Btw. s tým 6valcom toho Caymana možno aj prekoná.
Ten druhý uhol je ale o tom, že je to vlastne 2x toľko ako vážil Elise pri predstavení. (áno, áno viem, písal sa rok 1996 a dnes je automobilový svet niekde úplne inde)
Btw. Evora ako 2+2 je so 6valcom lahšia.