Rady před koupí Alfy Romeo 164: Zlomová kráska měla i čtyřlístek
Model 164 lze považovat za zlomový. Vývoj začal v době, kdy byla Alfa Romeo ještě samostatnou značkou, ale dokončena už pod patronátem Fiatu. Zároveň šlo o první vůz značky s hnacím ústrojím uloženým vpředu napříč. Kdysi úspěšný model je v současnosti ohroženým druhem.
Výroba Alfy Romeo 164 probíhala v letech 1987 až 1996, přičemž doprodej byl ještě v roce následujícím. Život modelu můžeme rozdělit na tři etapy. První série z let 1987 až 1989, druhá z období 1990 až 1992 a třetí, velký facelift, od září 1992 do ukončení výroby. Zahrnoval nový interiér, projektorové přední svítilny a velká zrcátka. Verze Super měla navíc velké nárazníky, naopak varianta Stradale stejně jako QV a Q4 zůstaly u původních nárazníků. Jednotlivé etapy se liší nejen tvarově, ale také technikou a nabídkou motorů. V rámci první modernizace v roce 1990 dorazila také špičková verze Quadrifoglio Verde (QV), česky zelený čtyřlístek. Od roku 1990 se Alfa 164 nabízela také v zámoří.
Alfy Romeo měly vždy zvláštní technická řešení a 164 není výjimkou. Třeba zavěšení předních kol se sice na první pohled tváří jako modifikovaný McPherson, ovšem má hned několik zvláštností. O nich a mnoha dalších věcech spojených s dnešním vlastním 164 jsme si povídali s Lukášem Hampacherem, členem příznačně pojmenovaného sdružení Alfisti.cz a majitelem jedné z nejhezčích 164 QV široko daleko.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!