Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rady před koupí Alfy Romeo 164: Zlomová kráska měla i čtyřlístek

Alfa Romeo 164
Palubní deska je velmi působivá. Od roku 1990 měla verze pro USA airbag ve volantu.
Elektronicky řízené tlumiče lze repasovat. Spodní ložisko (žluté) ale dost trpí.
Do roku 1992 byly všechny šestiválce 12ventilové. Od uvedeného data si 12 ventilů zachoval pouze přeplňovaný dvoulitr. Specificky řešená přední náprava má tlumiče skloněné výrazně vzad. A také nezvykle velký závlek. Zavěšení zadních kol má na každé straně tři ramena. Dvě příčná a jedno podélné. Verze QV má standardně elektronicky řízené tlumiče.
35 Fotogalerie
Tomáš Dusil

Model 164 lze považovat za zlomový. Vývoj začal v době, kdy byla Alfa Romeo ještě samostatnou značkou, ale dokončena už pod patronátem Fiatu. Zároveň šlo o první vůz značky s hnacím ústrojím uloženým vpředu napříč. Kdysi úspěšný model je v současnosti ohroženým druhem.

Výroba Alfy Romeo 164 probíhala v letech 1987 až 1996, přičemž doprodej byl ještě v roce následujícím. Život modelu můžeme rozdělit na tři etapy. První série z let 1987 až 1989, druhá z období 1990 až 1992 a třetí, velký facelift, od září 1992 do ukončení výroby. Zahrnoval nový interiér, projektorové přední svítilny a velká zrcátka. Verze Super měla navíc velké nárazníky, naopak varianta Stradale stejně jako QV a Q4 zůstaly u původních nárazníků. Jednotlivé etapy se liší nejen tvarově, ale také technikou a nabídkou motorů. V rámci první modernizace v roce 1990 dorazila také špičková verze Quadrifoglio Verde (QV), česky zelený čtyřlístek. Od roku 1990 se Alfa 164 nabízela také v zámoří.

Alfy Romeo měly vždy zvláštní technická řešení a 164 není výjimkou. Třeba zavěšení předních kol se sice na první pohled tváří jako modifikovaný McPherson, ovšem má hned několik zvláštností. O nich a mnoha dalších věcech spojených s dnešním vlastním 164 jsme si povídali s Lukášem Hampacherem, členem příznačně pojmenovaného sdružení Alfisti.cz a majitelem jedné z nejhezčích 164 QV široko daleko.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!