Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Český Krumlov po 1. dnu: Kopecký dostal trest a vede

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 18. 5. 2019
44
1
Zobrazit náhledy (44)
Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019 Rallye Český Krumlov 2019

Obhájce titulu Jan Kopecký je s vozem Škoda Fabia R5 Evo na prvním místě po prvním dnu 47. ročník Rallye Český Krumlov, který je třetím podnikem mistrovství republiky v automobilových soutěžích.

Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport předvádí v ostré světové premiéře novou evoluci rallyeového speciálu kategorie R5.

Kopecký vyhrál v pátek sedm z osmi rychlostních zkoušek, ale má náskok pouhé 3,7 sekundy před Václavem Pechem (Ford Fiesta R5). O vyšší převahu ho připravilo chybné projetí retardéru (zpomalovací úsek) v závěru čtvrté rychlostní zkoušky. Za tento prohřešek byl penalizován třiceti sekundami. Stejnou časovou ztrátu dostal za shodný manévr také Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC 06). Kopecký vysvětlil své počínání jednoznačně: „Drželi jsme se přesně toho, co bylo předepsáno v itineráři. To bylo pro nás rozhodující. Bylo tam napsáno zahni za první balíky slámy a to jsme přesně udělali.“

Zatěžkávací zkouška novinky

Sportovní komisaři však byli jiného názoru, a Jan Kopecký se po penalizaci po RZ4 propadl na čtvrtou příčku. Ovšem, když přijely posádky do nočního servisu po osmé rychlostní zkoušce, byl znovu na prvním místě.

„Podmínky jsou náročné, na trati je vytaháno hodně nečistot z krajnic a spousta míst byla nebezpečně uklouzaných. Podmínky jsou tady vždycky obtížné a navíc tahle rallye patří jednoznačně k nejtěžším v českém mistrovství. Pro nové auto se jedná o ideální prověrku, abychom zjistili, jak na tom opravdu jsme. Našli jsme několik momentů, kdyby se měl vůz chovat lépe, ale je to jenom dobře. Nic nemůže náš vůz prověřit lépe než tvrdá závodnická prověrka. Provedli jsme před nočními erzetami nějaké úpravy na podvozku a osvědčily se nám,“ zhodnotil Kopecký úvodní den.

Pech nepůjde přes limit

Jednu vítěznou erzetu v prostorách českobudějovického Výstaviště má na svém kontě Václav Pech. (Ford Fiesta R5). „Líbí se mi to tady. Jede se rychle, rychlostní vložky jsou náročné, ale jedeme na hranici toho, co umíme. Auto funguje perfektně, mám důvody být naprosto spokojený, protože vím, že rychleji to už prostě neumíme. Kopecký vepředu nám ujíždí, ale dalo se čekat, že to s novým autem takhle bude. Za námi je blízko Filip Mareš, takže si hlídáme, kdo na koho získal nebo ztratil nějakou desetinu sekundy. Noční zkoušky nebyly nijak zvlášť složité, protože, když rozsvítíte na autě rampu s reflektory, tak vidíte skoro jako ve dne. Bylo ovšem nutné si pohlídat místa, kde bylo vytaháno více bahna a zvládli jsme to,“ zhodnotil plzeňský pilot své počínání.

Nejbližším Pechovým pronásledovatelem je Filip Mareš (Škoda Fabia R5), jenž zaostává pouhých 6,2 sekundy. „Časy jsou tam, kde jsme je chtěli mít, ale pocitově to není úplně ono. Asi se teprve jako každý dostáváme do tempa, ale je to hodně zaprášené a také na spoustě míst dost uklouzané. Zkusili jsme večer přitlačit, ale zase s mírou, abychom se nevystavovali zbytečnému riziku. Zkusíme to v sobotu, pořád je ještě, kde brát,“ uvedl Mareš.

Čtvrtá příčka zatím patří Miroslavu Jakešovi (Škoda Fabia R5), který má manko 42,8 sekundy na vedoucího jezdce. „Začali jsme s respektem. Po havárii na Rallye Šumava bylo auto hodně rozbité a patří velký dík mechanikům, jak ho dokázali dát precizně dohromady. Bohužel na jedné zkoušce na Výstavišti se mi asi třikrát otevřel pop-off ventil a to nás stálo docela dost času. Při nočních zkouškách jsme ztráceli na Vaška Pecha trochu více, než jsem čekal,“řekl Jakeš.

Havárie mimo erzetu

Kuriozní, ale nepříjemný moment potkal Jana Černého, který poškodil pravou přední část své Fabie R5 na přejezdu k rychlostní zkoušce číslo 2. „Byla to jasně moje vina. Na úzké cestě jsem zahříval pneumatiky. Auto se dotklo krajnice, sklouzlo do příkopu a trefilo strom. Musím poděkovat všem soupeřům, kteří nám v téhle šlamastyce pomohli. Naštěstí, šlo jen o kosmetické poškození a fungování auta se tenhle incident vážně nedotkl. Jednu erzetu jsem byl trochu rozhozený, ale v závěru dne se naše časy hodně zlepšily. Čeká nás ještě druhá polovina náročné soutěže,“ uzavřel Černý páteční den.

Jedním z obětavých jezdců, kteří u Černého zastavili, byl Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTI R5), který hodnotil svůj dosavadní výkon těmito slovy: „Zatím mám důvody být spokojený. Ztráta na kilometr erzety na Pecha, Mareše, Jakeše nebo Černého, je zase menší, než byla na Šumavě. Je tady vidět pokrok, který jsme udělali a také rozpis s Veronikou (Havelková) nám sedí víc a víc. Asi nejtěžší je zatím brzdění. Krok pedálu brzdy a jeho účinek je jiný než tomu bylo u Fabie R5. Zkusíme při dalších testech jezdit delší úseky, abychom si na to lépe zvykli.“

Nelehké trable Dohnala

Druhým z obětavých pilotů, kteří pomohli Janovi Černému při jeho nehodě, byl Jan Dohnal, kterého však trápily během pátku zdravotní potíže. „Máme s Michalem (navigátor Ernst) nějaké žaludeční problémy, zřejmě ze špatného jídla. V poslední páteční erzetě jsem si musel držet rukou před pusou, protože to vypadlo, že budu muset zastavit, abych zvracel. Mechanici se vydali hledat lékárnu a zkusíme se z toho vyspat. Ztráta na desátém místě je bohužel tak vysoká, že už nemáme o co bojovat. Rozhodně však nechceme nic vzdávat. Uvidíme ovšem, jak nám bude,“ uvedl jezdec.

Dohnal byl s Kopeckým potrestaný penalizací za špatné projetí retardéru na konci čtvrté rychlostní zkoušky. „Jsem poněkud rozezlený na pořadatele, protože dotyčné místo bylo ve srovnání se seznamovacími jízdami upraveno. Byla tam spousta balíků slámy a možností, jak tenhle úsek projet, bylo víc. Vzhledem k tomu, že jsme v daném místě získali dvě tři sekundy, není podle mého názoru penalizace třicet sekund odpovídající,“ řekl Dohnal.

Průběžné pořadí Rallye Český Krumlov (po 8 z 15 RZ): 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) 37:40,0; 2. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +3,7; 3. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +9,9; 4. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +42,8; 5. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +44,6; 6. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +1:00,2; 7. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +1:27,9; 8. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +2:01,6; 9. Rujbr, Jaromír Švec (Škoda Fabia R5) +2:15,4; 10. Jan Dohnal, Ernst (Ford Focus RS WRC 06) +2:31,0; 11. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +2:45,6; 12. Šikl, Pecina (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:33,7; 13. Kalista, Šofr (Mitsubishi Lancer Evo VI) +4:00,4; 14. Matěna, Zalabák (Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:08,7; 15. Csomós, Nagy (Maď./Peugeot 208 R2) +4:29,2; … 20. René Dohnal, Roman Švec (Peugeot 208 R2) +5:13,6 (1. místo v hodnocení Peugeot Rally Cup).

Zbývající program 47. Rallye Český Krumlov

Sobota 18. května – 9.46 RZ9 (13,04 km); 10.23 RZ10 (22,83 km); 11.16 RZ11 (9,75 km); 13.00 RZ12 (2,75 km); 14.29 RZ13 (13,04 km); 15.02 RZ14 (22,83 km); 15.55 RZ15 (9,75 km).

Foto: Lukáš Chum, Ivo Nesrovnal

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pořadatelé...
| 18. 5. 2019
Včera jsem tam byl, silnice směrem k Práčovu. Vezl jsem tam fotografy. Auta stála po obou stranách silnice a vzadu se nebylo kde otočit, tam byla páska, značka zákazu vjezdu a stánek. Po cestě jsem minul 6 de.bilů ve vestách a nikdo neinformoval o situaci a jen čuměli. Za mnou přijel místní, který se vracel se psem z veteriny a nadával na ně, že tam nedali ani značku, že je to slepé. Postupně přijížděla další auta a všichni jsme couvající cca 1km mezi vozy, fanoušky a motorkáři (ač je respektuji, tak se pár motorkářů odmítlo schovat do mezery mezi parkující osobáky a chtěli, aby jsme všichni v osobácích jeli dopředu, když nebylo kam - to byli opravdu bl.bci). Pořadatelům děkuji za nezvládnutý chaos. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku