Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Šumava Klatovy v cíli: Pech porazil Kopeckého

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Václav Pech (Ford Fiesta R5) vyhrál 54. ročník Rallye Šumava Klatovy, která byla druhým podnikem mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.

Druhé místo obsadil obhájce titulu Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) a skončila tak jeho neuvěřitelná šňůra 24 vítězství v řadě. Kopecký sice na začátku druhého dne vedl, ale po defektu pneumatiky se propadl na čtvrtou pozici, kterou vylepšil na druhou v cíli.

V sobotu 12. července 2014 vyhrál Jan Kopecký Rallye Bohemia, tehdy ještě s vozem Škoda Fabia S2000. Vítězil až do soboty 27, dubna 2019. Jeho série vítězství trvala celkem 4 roky, 9 měsíců a 15 dní.

Václav Pech se naposledy dočkal výhry v českém mistrovství v polovině října 2018, kdy zvítězil na Rallye Příbram. V šampionátu 2019 mu podle předběžných výsledků patří druhé místo těsně za Janem Kopeckým.

Rozhodl všechno hřebík?

Začátek druhého dne začal podle obehraných not. V sedmé zkoušce byl nejlepší sice Václav Kopáček (Škoda Fabia R5), ale Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) navýšil svou časovou převahu na Václava Pecha (Ford Fiesta R5) na 52,7 sekundy. Všechno vypadalo, že si Kopecký bez problémů dojede pro pětadvacáté vítězství řadě. Ostatně, tak jsme to předběžně předpovídali v hodnocení prvního dne rallye.

Drama začalo psát svůj scénář na nejdelší zkoušce sobotního programu s názvem Strašínská (19,29 km). Vedoucí Kopecký měl defekt, měnil kolo a ztratil 1:36 minuty na Pecha, jenž erzetu vyhrál. A právě plzeňský jezdec se dostal na první místo aktuálního pořadí. Kopecký se propadl na čtvrtou pozici s mankem 43,3 sekundy na Pecha.

V servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou před závěrečnými třemi rychlostními zkouškami se všichni tři hlavní aktéři vyjádřili k aktuální situaci následovně.

Jan Kopecký: „Stalo se to zřejmě na začátku erzety ve vyjeté koleji a podle toho, jak jsme prohlíželi gumu, muselo jít asi o hřebík. Trvalo asi tři kilometry, než jsem se ujistil, že se jedná o defekt, protože vzduch ucházel hodně pomalu. Poté jsem musel počkat, až vyjedeme na kopec, aby nám ve stoupání nespadlo auto z heveru. Pokračovat na defektu nešlo, protože by mohlo dojít k většímu poškození auta. Pokud bychom jeli se speciálem WRC, tak bych si troufal ztrátu stáhnout, ale v současné situaci to asi nevyjde. Václav je hodně rychlý a navíc to tady zná.“

Václav Pech: „Čekají nás poslední čtyři zkoušky, ale zdaleka není nic rozhodnuto. Podle našich in formací možná někde ještě sprchne, takže vymýšlíme variantu, abychom nebyli překvapeni. Musíme se správně rozhodnout. Honza bude určitě útočit. Rozhodně nám nebude chtít výhru nechat. Teď nám ukáže nakolik závodí, a jak moc si s námi hraje. Nesmíme samozřejmě také zapomenout, že ve hře je také Filip (Mareš), který má na nás minimální ztrátu.“

Filip Mareš: „Chtít si za sebou držet Honzu Kopeckého znamená jet alespoň stejně rychle jako Václav Pech. Hlavně se musíme vyvarovat jakékoliv chyby a pak by mohl výsledek klapnout. Čeká nás napínavý závěr.“

Stíhačka pro druhé místo

Když se vydaly posádky na poslední část čtyřiapadesátého ročníku, čekaly je čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce 43,39 kilometrů. První tři jezdci byli srovnáni v těchto rozestupech: 1. Václav Pech (Ford Fiesta R5) 1:09:00,4; 2. Filip Mareš (Škoda Fabia R5) +17,7; 3. Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) +40,4. A jak to probíhalo ve finiši?

RZ11 (10,10 km): Vyhrál Kopecký před Marešem, Pech skončil na čtvrtém místě a ztratil 6,8 sekundy. Aktuální pořadí: 1. Pech, 2. Mareš +16,0; 3. Kopecký +33,6.

RZ12 (19,29 km): Kopecký pokračuje ve svém útoku. Vyhrál další zkoušku. Třetí Pech ztratil 8,4 sekundy a čtvrtý Mareš 13,0. Aktuální pořadí: 1. Pech, 2. Mareš +20,6, 3. Kopecký +25,2.

RZ13 (7,90 km): Opět vítězí Kopecký a získal k dobru dalších 3,7 sekundy na Pecha. Podařilo se mu ovšem postoupit na druhou příčku a předstihnout Mareše. Aktuální pořadí: 1. Pech, 2. Kopecký +21,5, 3. Mareš +24,2. Co se odehrálo na posledních 6,10 kilometrech závěrečné zkoušky?

RZ14 (6,10 km): Kopecký vyhrál desátou zkoušku na letošní Šumavě, ale nakonec mu to nestačilo. Pech ještě inkasoval penalizaci pět sekund za chybně projetý retardér, ale to už nic nezměnilo na jeho vítězství. Mareš byl sice druhý v erzetě, ale nakonec skončil celkově třetí. Konečné pořadí: 1. Pech, 2. Kopecký +12,7, 3. Mareš +18,3.

„Mám samozřejmě z výhry radost. Na jedné z posledních zkoušek sice spadlo trochu vody, ale s tím jsme počítali. Penalizace za retardér v poslední zkoušce nebyl pro nás problém. Byli jsme soustředěni až do poslední vteřiny rychlostní zkoušky,“ řekl v cíli spokojený Pech.

Ve stínu souboje o stupně vítězů se odehrávala bitva o čtvrté a páté místo mezi Václavem Kopáčkem (Škoda Fabia R5) a Janem Černým (Škoda Fabia R5). Lépe vyšel z tohoto souboje Kopáček. Pro něj je čtvrtá pozice nejlepším výsledkem v národním mistrovství. Korunoval ho i první vyhranou rychlostní zkouškou na této úrovni. Šestý skončil Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTI R5). „V pátek večer jsme měli na mokré trati několik krizových situací, které se nám podařilo ustát. Se sobotními výsledky v rychlostních zkouškách mohu být spokojený. Myslím, že na Českém Krumlově a v Hustopečích to bude lepší a lepší,“ pochvaloval si pražský jezdec.

Konečné pořadí 54. Rallye Šumava Klatovy

1. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) 1:32:19,0; 2. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) +12,7; 3. 3. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +18,3; 4. Kopáček, Rendlová (Škoda Fabia R5) +53,0; 5. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +1:05,9; 6. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +1:51,3; 7. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia R5) +2:41,8; 8. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +2:44,3; 9. Hrobský, Štěpán (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:52,7; 10. Kalista, Neumann (Mitsubishi Lancer Evo VI) +9:08,2; 11. Wagner, Stein (Rak./Opel Adam R2) +9:18,9; 12. Janota, Novák (Porsche 997 GT3) +9:42,8; 13. Šikl, Pecina (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:55,2; 14. Stejskal jr., Viktora jr. (Renault Clio RS R3T) +10:34,5; 15. Dohnal, Švec (Peugeot 208 R2) +10:40,3.

Foto: Lukáš Chum, Ivo Nesrovnal, Michal Vítovec

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Doporučujeme