Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chilská rallye v cíli: Tänak vyhrál, mistrovství vede Ogier

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 12. 5. 2019
65
Zobrazit náhledy (65)
Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019 Rallye Chille 2019

Estonský pilot Ott Tänak vyhrál Chilskou rallye, která se stala poprvé v historii součástí mistrovství světa v automobilových soutěžích.

V průběžném pořadí šampionátu se dostal na druhé místo. Lídrem MS se stal obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier (Citroën C3 WRC), který dojel v Jižní Americe druhý právě za Tänakem. Smolařem se stal Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC), který havaroval druhý den soutěže a pohoršil si v průběžném pořadí.

Poslední den Chilské rallye byly na programu čtyři rychlostní zkoušky v délce 58,35 kilometrů. Závěr obstarala erzeta nazvaná Power Stage, na které získává prvních pět jezdců bonusové body k běžně udíleným.

Vítěz dodržel slovo

Tänak se dostal v Chile na první místo již v pátek po druhé rychlostní zkoušce a vedoucí příčku už neopustil. Na začátku závěrečného dne sice ztratil několik sekund, ale to odpovídalo jeho prohlášení, že vše podřídí Power Stage, aby si vylepšil svou bodovou bilanci. Slovo dodržel a byl na posledním měřeném úseku nejrychlejší, což mu vyneslo nejvyšší bodový zisk, který lze na jednom podniku získat.

„Je báječné vyhrát při premiéře této soutěže. Myslím, že tratě zde byly úžasné a tento podnik se stal příjemným osvěžením šampionátu. Závěrečný den vyžadoval hodně koncentrace. Nepovedly se nám dvě předchozí soutěže, takže jsem rád, že jsme se vrátili zpět do boje o titul,“ prohlásil Tänak. Jedenatřicetiletý Estonec vyhrál letos podruhé (předtím ve Švédsku) a poosmé v kariéře.

Souboj Sebastienů vyhrál Ogier

Kromě Tänakovy výhry poutal poslední den souboj o druhé místo mezi francouzskými Sebastieny. Mladší a pětinásobný mistr světa Ogier (Citroen) měl před poslední etapou náskok 5,1 sekundy před starším a devítinásobným světovým šampionem Loebem (Hyundai).

360p720p1080p

Loeb začal závěrečný den o čtyři sekundy lépe, ale jeho sok kontroval v další erzetě stejným způsobem. V RZ15 získal Loeb 0,7 sekundy navíc, ale Ogier si nechal rozhodující úder do finiše. V cíli se radoval z druhého místa s náskokem 7,1 sekundy. „Věřte mi, že jsem jel úplně naplno. Místy to byla dost šílená jízda, kdy bylo nutné držet si ideální stopu, protože tratě tady jsou dost úzké. V poslední zkoušce mi explodoval v autě hasicí přístroj a byl tady děsný smrad. Byl to se Sebem dobrý souboj a myslím, že jsem z něj vytěžil dost. Budu jaké lídr šampionátu začínat koncem května v Portugalsku jako první, ale užiju si to,“ prohlásil Ogier.

Třetí v cíli Loeb nebyl zklamaný, přestože prohrál souboj o stříbro a skončil nakonec třetí. „Na začátku každého dne to bylo hodně kluzké a chyběl grip, to se pak těžko hledá rytmus. Snažil jsem se tlačit, ale po zkušenostech z předchozích dnů jsem se snažil být přesný, protože na úzké trati ve velké rychlosti může po chybě následovat velká havárie. Hyundai odvedl v Chile skvělou práci. Měli jsme velkou rychlost, hlavně poslední dva dny,“ pochvaloval si v cíli Loeb.

Pětačtyřicetiletý Francouz si polepšil v průběžném pořadí z desáté na šestou příčku. Letos by se měl v barvách jihokorejského týmu objevit ještě v srpnu na Německé rallye, v září ve Velké Británii a v říjnu na Katalánské rallye, kterou loni dokázal vyhrát. Další starty ovšem při jeho schopnostech nejsou vyloučené.

Konečné pořadí Chilské rallye:

1. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) 3:15:53,8; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +23,1; 3. Loeb, Elena (Fr./Hyundai i20 Coupé WRC) +30,2; 4. Evans, Martin (Brit./Ford Fiesta WRC) +1:36,3; 5. Suninen, Salminen (Fin./Ford Fiesta WRC) +3:15,6; 6. Lappi, Ferm (Fin./Citroën C3 WRC) +3:45,4; 7. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +4:39,0; 8. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +7:33,4; 9. Rovanperä, Haltunen (Fin./Škoda Fabia R5) +7:52,5 (1. v kategorii WRC2 Pro); 10. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën CE R5) +8:16,1; 11. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +10:59,2; 12. Greensmith, Edmondson (Brit./Ford Fiesta R5) +11:41,5; 13. Bertelli, Scattolin (It./Ford Fiesta WRC) +11:45,1; 14. Katsuta, Barritt (Jap., Brit./Ford Fiesta R5) +13:32,9; 15. Bulacia Wilkinson, Cretu (Bol., Arg./Škoda Fabia R5) +13:34,8.

Průběžné pořadí MS (po 6 ze 14 rallye)

Jezdci: 1. Ogier (Fr./Citroën C3 WRC) 122; 2. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 112; 3. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) 110; 4. Meeke (Brit./Toyota Yaris WRC) 59; 5. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 56; 6. Loeb (Fr./Hyundai i20 Coupé) 39; 7. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) 36; 8. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 34; 9. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 32; 10. Suninen (Ford Fiesta WRC) 28; 11. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 26; 12. Guerra (Mex./Škoda Fabia R5) 8; 13. Greensmith (Brit./Ford Fiesta R5) 6; 14. Bulacia Wilkinson (Bolívie/Škoda Fabia R5) 6; 15. Tidemand (Švéd./Ford Fiesta WRC) 4; 16. Bonato (Fr./Citroën C3 R5) 4; 17. Ostberg (Nor./Citroën C3 R5) 3; 18. Rovanperä (Fin./Škoda Fabia R5) 2; 19. Veiby (Dán./Citroën C3 R5) 2; 20. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 R5) 2; 21. Tuohino (Ford Fiesta WRC) 1; 22. Triviňo (Mex/Škoda Fabia R5) 1; 23. Fourmaux (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 24. Heller (Chile/Ford Fiesta R5) 1.

Značky: 1. Hyundai 178; 2. Toyota 149; 3. Citroën 143; 4. Ford 100.

Vedení v soutěži: Tänak 38; Ogier 26; Neuville 17; Evans 8, Meeke 5; Suninen 3, Mikkelsen 3, Latvala 2, Lappi 1.

Vyhrané RZ: Tänak 33, Ogier 17; Neuville 16; Meeke 9; Evans 7; Loeb 6; Mikkelsen 6; Latvala 6; Suninen 2; Sordó 2; Huttunen 1; Lappi 1.

Výsledky jsou neoficiální.

Dalším podnikem je Portugalská rallye (30. května – 2. června).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku