Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Hustopeče v cíli: Mareš vyhrál a vede české mistrovství

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 15. 6. 2019
71
Zobrazit náhledy (71)
Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rallye Hustopeče Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019 Rally Hustopeče 2019

Posádka Filip Mareš a Jan Hloušek (Škoda Fabia R5) vyhrála Agrotec Petronas Rallye Hustopeče, čtvrtý podnik mistrovství republiky v automobilových soutěžích.

Sedmadvacetiletý jezdec tak premiérově triumfoval v národním šampionátu a současně se dostal na první místo v pořadí českého seriálu.

Druhý den bylo na jihomoravské soutěži na programu šest rychlostních zkoušek, které měřily celkově 85,16 kilometrů. Počasí se nezměnilo a účastníky rallye provázely teploty nad třicet stupňů Celsia. Závěr soutěže poznamenal neuvěřitelně dramatický finiš.

Vrchovatá smůla Pecha

Do druhého dne vstupoval vedoucí Mareš s převahou pouhých 3,5 sekundy na druhého Jana Černého (Škoda Fabia R5), třetí Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5) ztrácel půl minuty. Ovšem za jeho zády se daly čekat napínavé souboje, protože posádky na konci první desítky měly odstup pouhých dvacet sekund.

Mareš se snažil neponechat nic náhodě a při dopoledním průjezdu třech rychlostních zkoušek si dokázal najet šest sekund na svého největšího soupeře. „Devět a půl sekundy před poslední sekcí je spíše málo než hodně. Stačí jedno zaváhání a všechno se může změnit. Zejména na šotolinových úsecích bývám trochu rozevlátý a ztrácím zbytečně čas,“ líčil své rozpoložení vedoucí Mareš. A co říkal jeho největší pronásledovatel Černý? „Trochu jsme si zadělali na problémy volbou pneumatik a zejména na sedmé erzetě, která měřila dvaadvacet kilometrů, jsme si zadělali na několik krizových situací. Občas jsme couvali, chvílemi jeli zase příkopem,“ vysvětloval příbramský jezdec.

Pořádnou dávku smůly si vybral v okolí Hustopečí Václav Pech. Na poslední páteční večerní etapě mu praskla pravá přední poloosa. V RZ7 se přidaly další trable. „Škrtli jsme předním kolem o katovací zábranu a vylomil se kus ráfku. Museli jsme jet s tímto poškozením asi kilometr, než jsme našli odbočku, kde bylo možné vyměnit kolo,“ vysvětloval Pech svoji ztrátu 2:29 minuty v cíli erzety.

Tragedie na stupních vítězů

Poslední sekci měřených testů začal nejrychleji Jan Dohnal. Vedoucí Mareš mírně zvýšil náskok a do finiše šel s převahou 10,2 sekundy na Černého a 40,1 na třetího Jakeše. Zatímco lídr si počínal s přehledem a své vítězství potvrdil výhrou v závěrečné erzetě, oba jeho pronásledovatelé se vytouženého cíle nakonec nedočkali.

Nejdříve zastavil na trati zkoušky Černý a poškozená převodovka mu nedovolila pokračovat. Jakeš sice do cíle zkoušky dojel, ale poté odmítl naskočit motor jeho fabie. Nakonec se mu to podařilo, ale podle dostupných informací nestihl časový limit. Podle sportovních řádů tak musel být ze soutěže vyloučen.

Velká sportovní tragedie obou českých jezdců pomohla na stupně vítězů Janu Dohnalovi, který jel s jediným speciálem WRC ve startovním poli. Pro příbramského závodníka je to svým způsobem satisfakce, protože právě na této soutěži mu před rokem jeho „véercéčko“ fordu totálně shořelo. Třetí v cíli tak byl nakonc Polák Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5), body však nebere, protože není přihlášený do českého šampionátu.

Vítěz se nemusel stydět

Vítězný Filip Mareš v cíli pod rozpáleným sluncem pochopitelně zářil: „Myslím, že jsme předvedli výkon, za který se určitě nemusíme stydět, ale mě první výhra na úrovni mistrovství republiky pořád ještě nedochází. Vedli jsme od čtvrté rychlostní zkoušky a v sobotním vteřinovém souboji se nám dařilo pozici si kontrolovat a nedělali chyby. Mrzí mě, co potkalo Honzu (Černý) a Míru (Jakeš), protože kluci jeli výborně a bylo mi ctí s nimi bojovat. Chtěl bych poděkovat celému našemu týmu v čele Romanem Krestou,“ komentoval Mareš v cíli svoje pocity.

Letos je Filip Mareš (narozen 22. 8. 1991) jezdcem týmu ACA Škoda Autoklub Team. V mistrovství republiky debutoval v Českém Krumlově 2015 a včetně aktuálního startu v Hustopečích má za sebou 27 podniků. Na stupních vítězů stál celkově šestkrát. Dosud byl jeho nejlepším výsledek druhé místo na předchozím podniku v jihočeském Českém Krumlově, který na jihu Moravy vylepšil tím nejlepším způsobem. Na svém kontě má po letošním vystoupení šest vyhraných rychlostních zkoušek.

Konečné pořadí Rallye Hustopeče

1. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) 1:22:56,1; 2. Dohnal, Ernst (Ford Focus RS WRC 06) +1:05,8; 3. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +1:15,7; 4. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +1:23,6; 5. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia R5) +1:36,3; 6. Rujbr, Švec (Škod Fabia R5) +1:44,0; 7. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +1:54,1; 8. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +2:13,8; 9. Pospíšilík, Hovorka (Škoda Fabia R5) +2:57,2; 10. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +3:23,0; 11. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +3:45,9; 12. Gavlák, Horniaček (ČR, Slov./Škoda Fabia R5) +3:52,1; 13. Kurka, Janovská (Ford Fiesta R5) +5:40,9; 14. Růžička, Novák (Hyundai i20 R5) +5:50,0; 15. Tome, Zeman (Škoda Fabia R5) +6:02,4.

Průběžné pořadí (po 4 z 6 rallye):

1. Mareš (Škoda Fabia R5) 180; 2. Kopecký (Škoda Fabia R5) 164; 3. Pech (Ford Fiesta R5) 132; 4. Černý (Škoda Fabia R5) 102; 5. Štajf (Volkswagen Polo R5) 92; 6. Dohnal (Ford Focus WRC) 64; 7. Jakeš (Škoda Fabia R5) 60; 8. Březík (Škoda Fabia R5) 60; 9. Kopáček (Škoda Fabia R5) 48; 10. Vlček (Hyundai I20 R5) 40.

Všechny výsledky jsou neoficiální.

Foto: Ivo Nesrovnal a Michal Vítovec

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku