Rallye Monte Carlo po 1. etapě: Vede obhájce Neuville, Ogier málem skončil
Úřadující mistr světa Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1) vede po třech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo, která otevírá letošní mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Legendární soutěž začala třemi rychlostními zkouškami v délce 54,16 kilometrů. Všechny závodní kilometry absolvovali za tmy na asfaltu, který byl místy hodně zablácený. Nechyběly tisíce diváků uprostřed atmosféry ohňů, ohňostrojů a světlic.
Francouz sklouzl na blátě
Francouz Sébastien Ogier usiluje o desáté vítězství na tomto podniku a začal nejrychlejšími časy na prvních dvou zkouškách. Ovšem na třetí erzetě málem skončil a z náskoku pět sekundy bylo najednou manko 12,8 sekundy a třetí místo v průběžném pořadí. Jeho vůz sklouzl na 3,7 kilometru (REZ 13,97 km) na bahně a narazil do plotu. Tím se vůz odrazil na silnici. Francouz musel couvat než mohl pokračovat. “Na silnici bylo hodně bláta, byli jsme překvapeni a narazili jsme bokem do sloupu. Určitě bylo štěstí, že jsme se z toho dostali a můžeme pokračovat,” prohlásil Ogier.
Neuville, který zde loni vyhrál, vyrážel na trať jako první s dostatečně nevyzkoušenými pneumatikami. “Snažil jsem se odhadovat jaká bude přilnavost, rozhodně to nebylo snadné,” říkal Neuville. Než se dozvěděl o Ogierově chybě, byl rád, že prošel etapami. “Jsme tady, takže jsem se svým prvním dnem spokojený," prohlásil Neuville.
Průběžné pořadí Rallye Monte Carlo 2025 (po RZ3 z RZ18)
1. Neuville, Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 32:58,9; 2. Evans, Martin (Brit./Toyota GR Yaris Rally1) +2,0; 3. Ogier, Landais (Fr./Toyota GR Yaris Rally 12) +12,8; 4. Tänak, Järveoja (Est./Hyundai i20 N Rally1) +27,0; 5. Fourmaux, Coria (Fr./Hyundai i20 N Rally1) +30,0; 6. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota GR Yaris Rally1) +43,9; 7. Munster, Louka (Luc., Bel./Ford Puma Rally1) +48,8; 8. Katsuta, Johnston (Jap., Irl./Toyota GR Yaris Rally1) +53,3; 9. Pajari, Salminen (Fin./Toyota GR Yaris Rally1) +1:24,4; 10. Grjazin, Aleklsandorv (Bul./Škoda Fabia RS Rally2) +2:16,7;
