Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram 2500 a 3500 Heavy Duty pro modelový rok 2014

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 8. 2013
20
Zobrazit náhledy (20)
Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram Dodge Ram
Velké pick-up značky Ram jsou prakticky pro každý modelový rok více či méně upravovány. Nejinak je tomu i pro rok 2014.

Ram funguje od roku 2010 v rámci koncernu Chrysler jako samostatná divize zaměřená na užitkové modely, značka Dodge se tak pro pick-upy a dodávky již nepoužívá. Pro nový modelový rok 2014 se velké pick-upy Ram 2500 a 3500 HD dočkaly několika novinek, týkajících se především techniky.

Paleta pohonných jednotek se pro rok 2014 rozrůstá ze dvou na tři základní motorizace. Standardem zůstává zážehový vidlicový osmiválec Hemi 5,7 l s výkonem 286 kW/5600 min-1 a točivým momentem 542 N.m/3950 min-1.

Zásadní novinkou je nástup zážehového vidlicového osmiválce Hemi 6,4 l s variabilním časováním ventilů a vypínáním válců, disponujícím výkonem 306 kW při 5600 min-1 a točivým momentem 582 N.m při 4000 min-1. S tímto motorem bude standardně spolupracovat šestistupňová automatická převodovka.

Alternativou k benzinovým motorům je i nadála řadový šestiválcový turbodiesel 6,7 l s variabilní geometrií lopatek od Cumminsu. Ten je možné mít ve třech výkonových verzích. Nejslabší dává 257 kW/2800 min-1 a 895 Nm/1400 min-1, prostřední 272 kW při stejných otáčkách a 1085 Nm/1600 min-1 a nejsilnější 283 kW/2800 min-1 a skutečně mamutích 1151 Nm, opět ve 1600 min-1.

Naftové verze mají recirkulaci výfukových plynů (EGR), posílené chlazení a upravený přívod vzduchu. Na výběr jsou šestistupňové automaty i příplatkové manuální převodové skříně se shodným počtem stupňů, ty ale jen pro diesely. Pohon všech kol disponuje vypínáním přední nápravy.

Rám z vysokopevnostní oceli disponuje osmi samostatnými příčníky. Přepracováno bylo zavěšení zadních kol a Ram 2500 HD má nyní nově vinuté pružiny, zatímco listová pera zůstávají vyhrazena pro větší 3500 HD a pro tuto verzi je k dispozici i vzduchové odpružení. Vpředu jsou i nadále tříprvkové závěsy.

Standardem pro obě verze je tažné zařízení. Lehčí z dvojice pick-upů si poradí s přívěsem jehož hmotnost překračuje osm tun. Provedení 3500 HD utáhne až 13,6 tuny a na korbu si nechá naložit až 3,3 tuny nákladu.

Vedle nového motoru a úprav podvozku si Ram pro své velké pick-upy připravil řadu nový 18- a 20-ti palcových kol, kameru pro sledování ložné plochy, novou plochou podlahu korby a dva nové odstíny laků karoserie.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku