Ram 2500 a 3500 Heavy Duty pro modelový rok 2014
Ram funguje od roku 2010 v rámci koncernu Chrysler jako samostatná divize zaměřená na užitkové modely, značka Dodge se tak pro pick-upy a dodávky již nepoužívá. Pro nový modelový rok 2014 se velké pick-upy Ram 2500 a 3500 HD dočkaly několika novinek, týkajících se především techniky.
Paleta pohonných jednotek se pro rok 2014 rozrůstá ze dvou na tři základní motorizace. Standardem zůstává zážehový vidlicový osmiválec Hemi 5,7 l s výkonem 286 kW/5600 min-1 a točivým momentem 542 N.m/3950 min-1.
Zásadní novinkou je nástup zážehového vidlicového osmiválce Hemi 6,4 l s variabilním časováním ventilů a vypínáním válců, disponujícím výkonem 306 kW při 5600 min-1 a točivým momentem 582 N.m při 4000 min-1. S tímto motorem bude standardně spolupracovat šestistupňová automatická převodovka.
Alternativou k benzinovým motorům je i nadála řadový šestiválcový turbodiesel 6,7 l s variabilní geometrií lopatek od Cumminsu. Ten je možné mít ve třech výkonových verzích. Nejslabší dává 257 kW/2800 min-1 a 895 Nm/1400 min-1, prostřední 272 kW při stejných otáčkách a 1085 Nm/1600 min-1 a nejsilnější 283 kW/2800 min-1 a skutečně mamutích 1151 Nm, opět ve 1600 min-1.
Naftové verze mají recirkulaci výfukových plynů (EGR), posílené chlazení a upravený přívod vzduchu. Na výběr jsou šestistupňové automaty i příplatkové manuální převodové skříně se shodným počtem stupňů, ty ale jen pro diesely. Pohon všech kol disponuje vypínáním přední nápravy.
Rám z vysokopevnostní oceli disponuje osmi samostatnými příčníky. Přepracováno bylo zavěšení zadních kol a Ram 2500 HD má nyní nově vinuté pružiny, zatímco listová pera zůstávají vyhrazena pro větší 3500 HD a pro tuto verzi je k dispozici i vzduchové odpružení. Vpředu jsou i nadále tříprvkové závěsy.
Standardem pro obě verze je tažné zařízení. Lehčí z dvojice pick-upů si poradí s přívěsem jehož hmotnost překračuje osm tun. Provedení 3500 HD utáhne až 13,6 tuny a na korbu si nechá naložit až 3,3 tuny nákladu.
Vedle nového motoru a úprav podvozku si Ram pro své velké pick-upy připravil řadu nový 18- a 20-ti palcových kol, kameru pro sledování ložné plochy, novou plochou podlahu korby a dva nové odstíny laků karoserie.