Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 30. 9. 2010 • 15:05
40
5
Zobrazit náhledy (40)
Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque
Low endový Range Rover je i naživo přesně tak chytlavý, jako na fotkách. Ale tím důvody k přátelství rozhodně nekončí, i v malém těle se totiž může skrývat velká tradice.

Jestli něco chybělo šéfům Land Roveru k ekonomické spokojenosti, pak to byl přesně takový model. Ať se to konzervativcům líbí nebo ne, samotné tradice dnes nikoho neuživí. A tak se jich část použila ke stvoření menšího, dostupnějšího, avšak nikoliv kompromisního malého roveru. Takového, který bude nejlepší pro změnu na silnici. A na své soupeře se bude vytahovat už výhružným vzhledem, po vzoru dominantních samečků v živočišné říši.

Design je v dnešní době zjednodušující se techniky důležitý i pro ikony. Proto už na několik metrů evoque doslova oslní. Když ničím jiným, tak odvahou, s níž posunul hranice zostřování úhlů a zmenšování oken. Nepoměr masy plechů k malým oknům je na první pohled šokující, na druhý už je znát péče, s níž se vážila každá horizontální křivka. Své sehraje i druhý pár dveří pro čerstvě potvrzenou budoucí pětidveřovou verzi. Pomohly extrémní lemy blatníků, stejně jako výrazné prolisy. A zezadu, kde jsou okna nejnižší, pak zvýšení černé plochy snad až do poloviny celkové výšky auta. Nepohrdlo se ani detaily typu falešných výdechů na blatnících a nadprůměrnými koly. Nejpůsobivější je ale samozřejmě příď. Zamračené světlomety se omezily na jeden velký projektor na každé straně, doplněný třemi dalšími, mnohem menšími. Ačkoliv maska je vlastně jen úzkým páskem, opět se podařilo, s pomocí dvou velkých náběrů, změnit disproporce ve výhodu. Promluvily i tradice, kde jinde, než na ploché kapotě s podélným výstupkem?

Uvnitř pokračuje dojem mírného snění; teprve vstup do interiéru totiž naplno prozradí, že evoque skutečně není tak malý, jak vypadá. Vpředu je místa dvěma směry naprostý dostatek, jen urostlý spolujezdec se občas nechtěně seznámí se stropním čalouněním; jeho sedačku totiž nelze výškově nastavit. Útěchou mu může být její královsky dlouhý sedák (50 cm) i téměř závodně tvarované anatomické opěradlo (57 cm) s pevnou hlavovou opěrkou. Vzadu už taková sláva nevládne, ale v rozměrech sedadel (48 x 64 cm) rozhodně problém není. Evoque rozhodně nemá rodinné ambice, ale dokonale geometrická ložná plocha 80 x 100 cm pojme co je třeba, ačkoliv začíná nepříjemných 70 cm nad zemí. Víko se však otevírá dostatečně vysoko.

Řidiče čeká pocit pilota stíhačky. Všechno důležité je seřazeno poblíž osy jeho pohledu, a postupně to ustupuje do hloubi palubní desky. Zatímco robustní hranatý styl je nezaměnitelný, páčky a další ovladače jsou známé z ostatních modelů. Nechybí motýlky pro automatickou převodovku a výsuvný volič převodovky ve stylu Jaguaru XF. Uvnitř mají pochopitelně místo jen voňavé materiály, ačkoliv palubní desce musí stačit místo měkčeného jen vstřikovaný plast. A nakonec špičková výbava, protože Evoque bude malý tělem, ale určitě ne cenou.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - R32
30. 9. 2010 21:28
Re: Jiná liga
Tie zadné partie sú akoby ich robili na poslednú chvíľu, trošku chaos ale inak :yes: , no keď neprídu rýchlo s 5-dverovým prevedením "veľké" čísla nenarobia... Predsa len koľko trojdverových SUV predá napr. Suzuki Vitara, Toyota RAV4, Lada Niva >:D (ja viem, to neni SUV, ale nedalo mi).... Kto vlastne ešte robí trojdverové SUV? :-!
30. 9. 2010 17:00
Jiná liga
Vyloženě pěkná SUV se dají spočítat na prstech jedné ruky, ale tento Evogue je uplně jiná liga. :yes:
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 16:54
Re: ajeje
na Infiniti nemá
30. 9. 2010 16:48
Re: ajeje
seadla vypadaj masitě :yes:
Nejhezci terenacek soucasnosti
Avatar - kolmar
30. 9. 2010 16:41
ajeje
Tak a je to tu, dnes som uz prve dojmy necakal, no nakoniec to redakcia stihla :yes: Vskutku same pozitivne dojmy naznacuju, ze baby range nebol sity horucou ihlou a bude to imidzovka v luxunom baleni ako sa patri. Pravdupovediac ma prekvapili tie brutalne sedadla (za ktore davam :yes: ), no cenou to auto asi nebude ludove - ale to LR (Bohuzial) nikdy nebol ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku