Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque: Nejmenší Range Rover konečně oficiálně

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 9. 2010 • 07:56
27
34
Zobrazit náhledy (27)
Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque
Nejmenší Range Rover se oficiálně představí v Paříži. Doplní tak portfolio luxusnější odnože Land Roveru na tři modely.

Na počátku byl koncept Land Rover LRX z Detroitu 2008, který se o dva a půl roku později proměnil v Range Rover Evoque. Britská automobilka zvolila poněkud netradiční způsob odhalování nového modelu. Na začátku letošního července nejprve představila v londýnském Kensington Palace třídveřovou verzi, aby o pár dní později uveřejnila oficiální fotografie zamaskovaných testovacích prototypů v rámci marketingové akce. V srpnu byly na Severní smyčce Nürburgringu přistiženy další, které tentokrát prozrazovaly, že se chystá i pětidveřové provedení.

Automobil na sérii nových firemních fotografií je ale opět pouze třídveřový. Sám výrobce mu říká cross-coupé. Jak již bylo dříve oznámeno, Evoque bude k mání jak s pohonem všech kol, tak i pouze přední nápravy.

Pod kapotou mohou klapat dva turbodiesely objemu 2,2 litru. První z nich má výkon 110 kW (150 k) a chlubí se kombinovanou spotřebou nafty 4,9 l/100 km ve verzi 4x2, čtyřkolka žádá o něco více: 5,7 l/100 km. Výkonnější varianta poskytuje 140 kW (170 k). Pro ty, kterým nafta nevoní, bude k dispozici také přímovstřikový přeplňovaný zážehový dvoulitr Si4 s dvojitým variabilním časováním ventilů a 177 kW (240 k). Tato verze zrychluje z 0 na 96 km/h za 7,1 s.

Ovládání nejmenšího Range Roveru v historii usnadňuje elektrický posilovač řízení EPAS. Komfort cestujících zajišťuje odpružení Adaptive Dynamic s tlumiči MagneRide. Mimo zpevněné cesty lze ideálně nastavit vůz dle jízdních podmínek pomocí systému Terrain Response, který známe i z jiných vozů značky. Automobil je doslova přeplněn moderními pomocníky. Jmenujme například parkovací asistent, monitorování mrtvého úhlu, celkem pět kamer včetně zadní, která slouží při couvání, bezklíčkový vstup, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, nebo adaptivní přední světlomety s automatickým tlumením. Komfort zvyšuje dvouzónová klimatizace, čelní sklo, přední sedadla a volant mohou být vyhřívané. Interiér lze dovybavit i luxusní ručně obšitou kůží v kombinaci světle hnědé a krémové barvy.

Multimediální prvky představují navigace s harddiskem, příjem digitální a satelitní televize, přehrávač DVD je možné doplnit o obrazovky v zadních sedadlech, bezdrátová sluchátka a dálkový ovladač. Osmipalcová dotyková obrazovka DualView umožňuje spolujezdci sledovat jiný obsah než řidiči, samozřejmostí je bezdrátové rozhraní Bluetooth a možnost připojení externích zdrojů hudby. Třešničkou na dortu v oblasti audio zařízení představuje výrobek firmy Meridian se sedmnácti (!) reproduktory a výkonem 825 W.

Základní stupně výbavy jsou celkem tři: Pure, Prestige a Dynamic. V závislosti na volbě můžete mít kola o velikosti 18-20 palců, provedení Dynamic se dále odlišuje možností kontrastní barvy střechy a spoilerů a jeho interiér je laděn na sportovní notu. Neměli bychom zapomenout ani na velké čelní sklo, které zasahuje nad obě řady sedadel.

Evoque se bude prodávat ve více než 160 zemích světa, dodávky vozů prvním zákazníkům začnou v létě 2011. Ceny by měly začínat na částce 30.000 liber (zhruba 862 tisíc Kč).

Témata
11. 11. 2010 21:32
Re: Odporná zrůda
Rád bych byl posmíván v tomhle autu....smáli by se mi totiž jenom totální trotlové.
Avatar - karasjan14
30. 9. 2010 18:13
Vzduchový podvozek
Je velikánská škoda, že tento Range nebude mít vzduchový podvozek... S ním by se mi líbil nejvíce. Regulace výšky podvozku. Což by znamenalo i možnost snížit podvozek. Navíc by auto bylo univerzálnější. Jak na rychlejší jízdu, tak na houpavou jízdu po našich silnicích. Jak říkám... škoda! :-( :-(
Avatar - Dinar
27. 9. 2010 09:52
Re: RANGE ROVER AMOK
Poměr plechů a skla příliš ve prospěch plechů. Na sportage je to už v serii, u tohohle Range se mělo za to, že to tak bude pouze u studie, no, zdá se, že ne. Osobně mi efekt dynamičnosti dosahovaný malým poměrem zasklené plochy k pontonu přijde jako velmi laciný postup, a u RR ho nechápu tím tuplem, vždyť RR jsou právě auta, kouzlo jejichž designu je v stylovým způsobem pojaté užitkovosti "krabicovitého" designu, kde je zasklená plocha větší než u konkurenčních modelů dané třídy. A teď tohle. :-O Možná všechno vysvětluje ona "módní ikona", která byla pro reklamu evoque použita, ano, myslím paní Backhamovou, tohle auto mi přijde jako ona, spousta efektu, dokud nepromluví, doufám, že evoque bude svými kvalitami "mluvit" o poznání lépe, když už vypadá jako pořádný kus kýče. :-!
26. 9. 2010 18:38
Re: wow
To se mi na tom prave libi ze od skicy tohle auto nema daleko. Jinde vypada skica suprove a vysledek je tuctovy plechac. Novej rover je klasa :yes:
26. 9. 2010 18:33
Re: RANGE ROVER AMOK
Rika se oboje, cece. Nekde tak, nekde onak. Dukaz je zde :

[odkaz]

Mne osobne se sportáž libi vic..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku