Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Grandtour: české ceny (Fabia Combi je dražší)

Ondřej Láník
Diskuze (183)
Francouzská jednička sice přichází na trh malých kombi jako poslední, ale za to s nejatraktivnější nabídkou. Pozice Fabie Combi bude na jejím domácím kolbišti ohrožovat menší Clio Grandtour s moderními čtyřválcovými motory a bohatou výbavou.

Se znalostí ceníku hlavního konkurenta sestavil Renault velmi konkurenceschopné ceny svého malého Clia Grandtour. To sice nedosahuje v některých parametrech hodnot Fabie Combi (základní objem zavazadlového prostoru 480 l vs. 439 l u Clia), ale přesvědčit může českého zákazníka celkově atraktivnější cenovou politikou.

Prvním argumentem, který prodejce Renaultu použije, je čtyřválcový standard Clia. Obchodní označení motorizace sice tvoří číslice 1,2 l, ale ve skutečnosti má motor zdvihový objem jen 1149 cm3 a je tedy objemově menší než pověstné tříválce 1,2 HTP (1198 cm3). Z menšího zdvihového objemu získávají francouzští motoráři vyšší výkon, maximu točivého momentu několik newtonmetrů k hodnotě Fabie schází, ale když příjde řeč na dynamiku jízdy, je na tom základní motorizace francouzského kombi o poznání lépe. Akcelerace Fabie Combi 1,2 12V HTP (51 kW) z 0 na 100 km/h trvá 15,1 s, Clio Grandtour stejný sprint zvládne za 13,6 s. Věřte nebo ne, výrobci obou vozů tvrdí, že jejich auta mají kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km.

Když se vrátíte z projížďky, bude prodejce Renaultu pokračovat v přesvědčování nad ceníkem a přehledem výbavy.

Základní Authentique má stejně jako Fabia ABS a čtyři airbagy. Za 289.900,-Kč ale dostáváte také možnost odpojení airbagů spolujezdce vpředu (u Škody za 1.500,-Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (u Škody u výbavy Classic za 9.000,-Kč, u výbavy Ambiente za 4.000,-Kč) nebo palubní počítač. Kdo chce elektrickou výbavu, musí se vydat do vyššího stupně ICE. Přesto zůstává Renault výhodnější, když jemu nejbližší Fabia Combi Classic stojí s omezenější výbavou 302.900,-Kč. Renault se zahojí na originálním rádiu s CD (8.000,-Kč) nebo metalickém laku (10.300,-Kč).

Nejžádanější verzí bude bezesporu výbava ICE. Za 314.900,-Kč dostanete navíc k výbavě Authentique ještě manuálně regulovanou klimatizaci a elektricky ovládaná okna vpředu. Cenový rozdíl podobně vybavené Fabie Combi 1,2 HTP (51 kW) je již v řádu desítek tisíc korun.

Výbava Expression přidává kryty vnějších zrcátek v barvě karoserie, chromované kliky, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asférické na straně řidiče), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a rádio 2x15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem.

Mimořádně atraktivní je také cena turbodieselových verzí, které začínají hluboko pod cenami motorizací 1,4 TDI (51 kW za 380.900,-Kč). První cena čtyřválce 1,5 dCi (50 kW) je 335.900,-Kč, přičemž dynamické parametry jsou prakticky totožné a kombinovaná spotřeba paliva francouzského modelu je o 0,3 l nižší než u tříválce TDI.

Renault Clio Grantour - Ceny na českém trhu
Motor1,2 16V1,2 TCE1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi
Zdvihový objem [cm3]11491149159814611461
Válce/ventily4/44/44/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550074/550082/600050/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250145/3000151/4250160/1700200/1900
Max. rychlost [km/h]167184190162174
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,210,415,513
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,86,74,54,4
Cena Authentique [Kč]289.900,---335.900,--
Cena ICE [Kč]314.900,---360.900,--
Cena Expression [Kč]329.900,---375.900,-395.900,-
Cena Dynamique [Kč]379.900,-379.900,--400.900,-420.900,-

Naše první zkušenosti jsme zachytili v článku Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech).

Vše podstatné o Škodě Fabii Combi jsme zveřejnili v článku Škoda Fabia Combi: všechny ceny a první jízdní dojmy.

Ondřej Láník
Diskuze (183)
Avatar - Ronault.
10. 1. 2008 16:02
Re: cena
Clio Storia není akční model, je to Clio II, které se takto pojmenovalo kvůli tomu, aby se nepletlo s Cliem III. Navíc stále je tam rozdíl 50 000
Avatar - Ronault.
10. 1. 2008 02:25
Re: Ceny
Taky jsem asi pak výjimka.
Avatar - Ronault.
9. 1. 2008 21:48
Re: Tak koukám, že...
TUV jsou objektvní asi jako majitel Škodovky. Ovšem, když si vemeš redakční auto Světa motorů Fabii v dlouhodobém testu a k tomu redakční Clio AutoBildu v dlouhodobém testu, tak při stejném hodnocení, stejným teamem a stejnou technikou zjistíš, že Clio se v tomto srovnání dostalo do předních míst a předběhlo vozy jako Audi, či Golf. Navíc je to taky německé hodnocení, což už je tak trochu k zamyšlení. A nikdy neříkej nikdy, protože já osobně bych Fobii už díky její spolehlivosti nechtěl...
Avatar - Ronault.
8. 1. 2008 21:51
Re: Bylo to nerozhodně, ale mám jasno
To jsem udělal, pěkně Ti to tady sepsal a výsledek pořád není 304 000. Samotná Fobie II Elegance dle cenníku s tímto motorem začíná na 351 900,- To je rozdíl téměř 50 000 Kč. Cenu si nemusím hledat na serverech, které poskytují slevu. Stejnou slevu dostanu i na Renaulta, či jiné auto. Proto nemohu objektivně porovnávat cenu aut. Mluvíme tady o reálných cenách výrobce, které jsou v tomto článku také zveřejněny a to bez slev. Až tady bude článek o cenách aut v akčních nabídkách, tak můžeme porovnat, který výrobce dává větší slevu a který prodejce je levněji prodává.
Avatar - Ronault.
8. 1. 2008 17:49
Re: Ceny
Tak slevu mi dají tam či tam, takže to výjde nastejno. Toto nemá smysl řešit. Třeba vycházet z původních cen ze kterých se slevňuje