Renault Clio Grandtour: české ceny (Fabia Combi je dražší)
Se znalostí ceníku hlavního konkurenta sestavil Renault velmi konkurenceschopné ceny svého malého Clia Grandtour. To sice nedosahuje v některých parametrech hodnot Fabie Combi (základní objem zavazadlového prostoru 480 l vs. 439 l u Clia), ale přesvědčit může českého zákazníka celkově atraktivnější cenovou politikou.
Prvním argumentem, který prodejce Renaultu použije, je čtyřválcový standard Clia. Obchodní označení motorizace sice tvoří číslice 1,2 l, ale ve skutečnosti má motor zdvihový objem jen 1149 cm3 a je tedy objemově menší než pověstné tříválce 1,2 HTP (1198 cm3). Z menšího zdvihového objemu získávají francouzští motoráři vyšší výkon, maximu točivého momentu několik newtonmetrů k hodnotě Fabie schází, ale když příjde řeč na dynamiku jízdy, je na tom základní motorizace francouzského kombi o poznání lépe. Akcelerace Fabie Combi 1,2 12V HTP (51 kW) z 0 na 100 km/h trvá 15,1 s, Clio Grandtour stejný sprint zvládne za 13,6 s. Věřte nebo ne, výrobci obou vozů tvrdí, že jejich auta mají kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km.
Když se vrátíte z projížďky, bude prodejce Renaultu pokračovat v přesvědčování nad ceníkem a přehledem výbavy.
Základní Authentique má stejně jako Fabia ABS a čtyři airbagy. Za 289.900,-Kč ale dostáváte také možnost odpojení airbagů spolujezdce vpředu (u Škody za 1.500,-Kč), centrální zamykání s dálkovým ovládáním (u Škody u výbavy Classic za 9.000,-Kč, u výbavy Ambiente za 4.000,-Kč) nebo palubní počítač. Kdo chce elektrickou výbavu, musí se vydat do vyššího stupně ICE. Přesto zůstává Renault výhodnější, když jemu nejbližší Fabia Combi Classic stojí s omezenější výbavou 302.900,-Kč. Renault se zahojí na originálním rádiu s CD (8.000,-Kč) nebo metalickém laku (10.300,-Kč).
Nejžádanější verzí bude bezesporu výbava ICE. Za 314.900,-Kč dostanete navíc k výbavě Authentique ještě manuálně regulovanou klimatizaci a elektricky ovládaná okna vpředu. Cenový rozdíl podobně vybavené Fabie Combi 1,2 HTP (51 kW) je již v řádu desítek tisíc korun.
Výbava Expression přidává kryty vnějších zrcátek v barvě karoserie, chromované kliky, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asférické na straně řidiče), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a rádio 2x15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem.
Mimořádně atraktivní je také cena turbodieselových verzí, které začínají hluboko pod cenami motorizací 1,4 TDI (51 kW za 380.900,-Kč). První cena čtyřválce 1,5 dCi (50 kW) je 335.900,-Kč, přičemž dynamické parametry jsou prakticky totožné a kombinovaná spotřeba paliva francouzského modelu je o 0,3 l nižší než u tříválce TDI.
Renault Clio Grantour - Ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,2 16V | 1,2 TCE | 1,6 16V | 1,5 dCi | 1,5 dCi |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1598 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/5500 | 74/5500 | 82/6000 | 50/4000 | 63/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 105/4250 | 145/3000 | 151/4250 | 160/1700 | 200/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 167 | 184 | 190 | 162 | 174 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,6 | 11,2 | 10,4 | 15,5 | 13 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,8 | 6,7 | 4,5 | 4,4 |
Cena Authentique [Kč] | 289.900,- | - | - | 335.900,- | - |
Cena ICE [Kč] | 314.900,- | - | - | 360.900,- | - |
Cena Expression [Kč] | 329.900,- | - | - | 375.900,- | 395.900,- |
Cena Dynamique [Kč] | 379.900,- | 379.900,- | - | 400.900,- | 420.900,- |
Naše první zkušenosti jsme zachytili v článku Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech).
Vše podstatné o Škodě Fabii Combi jsme zveřejnili v článku Škoda Fabia Combi: všechny ceny a první jízdní dojmy.