Renault Clio IV v první pořádné fotogalerii
Ještě před premiérou na pařížském autosalonu byly zveřejněny nové snímky čtvrté generace Renaultu Clia. Na nich je automobil možné spatřit ve více barevných provedeních a v městském prostředí.
Navíc byly uveřejněny podrobnější informace o cenách Clia IV na francouzském trhu. Ty začínají na částce 13.700 eur (cca 334 tisíc korun) za základní výbavu Authentique s benzinovým motorem 1,2 16v o výkonu 55 kW. V Itálii je první cena Clia o 200 eur nižší. Informace o českých cenách zatím k dispozici nejsou.
Standardní výbava ve Francii zahrnuje čtyři airbagy, asistent rozjezdu do kopce, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek nebo 15palcová ocelová kola.
Expression, které s 1,2 16v (55 kW) v zemi galského kohouta stojí 15.700 eur (asi 383.000 Kč), přidává manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, rádiem a navigací, zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie či systém Bass Reflex pro kvalitnější poslech hudby.
Stupeň Business je se vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi (67 kW) nabízen za 19.000 eur (zhruba 464.000 Kč). V tomto případě výbavu dále obohatí kožený volant, zadní parkovací senzory a přední mlhovky.
Vrcholnou verzí se později stane Dynamique s dešťovým a světelným senzorem, bezklíčovým vstupem s automatickým zamykáním po výstupu z auta nebo se 16palcovými ocelovými koly.
Nabídka motorů vedle zmíněné dvojice dále zahrnuje nový přeplňovaný benzinový tříválec 0,9 TCe (67 kW) a vznětový čtyřválec 1,5 dCi ve slabší verzi s výkonem 55 kW. V první polovině roku 2013 má nabídku dále rozšířit čtyřválcový 1,2 TCe o výkonu 90 kW, který nyní prochází homologací.
Později se v nabídce objeví také šestistupňová dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch), která bude dostupná pro vybrané motory.
O výrobu Clia IV se postarají továrny Flins (Francie) a Bursa (Turecko). Renault klade důraz na to, že automobil bude kvalitně zpracován. V nabídce bude pouze pětidveřová varianta, vývoj té třídveřové by se Renaultu podle dřívějšího vyjádření nevyplatil.