Renault Fluence Z.E. Concept: Megane jako elektrosedan
"Nemusíte být mladí, bohatí, svobodní, trendy a žít ve velkoměstě, abyste mohli řídit elektromobil, tvrdí Renault, který na IAA zahajuje svou elektromobilní ofenzívu naplánovanou pro roky po krizi. Renault své tvrzení hodlá podpořit novým sedanem, jehož koncepční studie dnes ve Frankfurtu absolvovala světovou výstavní premiéru. Sériové provedení by mohlo, vzhledem k ambiciózním plánům Renaultu, následovat poměrně brzy.
Sedan Fluence Z.E. Concept (Zero Emission) má plnit současně roli nezávadného dopravního prostředku, statusového symbolu i běžného rodinného vozu. K tomu prvnímu mu dopomáhá elektromotor se 70 kW a 226 Nm a lithiová akumulátorová sada zajišťující dojezd až 160 km. Na přetrvávající problémy s dobíjením a nízkým dojezdem má Renault třídílnou odpověď. Buď můžete využít konvenční dobíjení ze zásuvky (4-8 hodin), rychlodobíjení ve speciální dobíjecí stanici (20 minut) nebo expresní výměnu celého bateriového setu (během 3 minut) na k tomu určeném výměnném místě.
1600 kg těžký Fluence Z.E. má karoserii s délkou 4.820 mm, šířkou 1.882 mm, výškou 1.520 mm a rozvorem 2.696 mm, která vychází z nového sériového sedanu, ale má výrazně pozměněnou příď, záď i celou kabinu pro cestující. Vzadu je na místě původního nadprůměrného zavazadelníku objem částečně využitý akumulátory, takže pro zavazadla zbývá už jen 327 l.
Prosklená střecha, přístrojová deska a zadní odkládací plato nesou fotovoltaické články. Futuristickou náladu v interiéru tvoří světlé čalounění a zobrazovače na přístrojové desce sestávající z několika TFT monitorů.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ekSrZOLquk0&hl=cs&fs=1&" style="auto"}