Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo Be Bop: České ceny začínají na 389.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Hravý a jednoznačně pozitivní design netradičního lifestylového Renaultu vybočuje ze současné nabídky automobilového trhu. Cena přitom není lifestylově přemrštěná.

Název Be Bop není žádnou novinkou, Renault ho již kdysi použil, a to pro akční model prvního Clia. Kangoo Be Bop vychází z nové generace velkého Kangoo, oproti kterému ubyl druhý pár dveří a délka se zkrátila na 3,87 m. Přímým předobrazem pak byl užitkový Express Compact, který se objevil loni v říjnu na výstavě v Amsterdamu.

Be Bop ale není karosářskou verzí tohoto provedení. Měl by se stát stylovým autem pro mladé lidi a předpoklady pro to rozhodně má. Z původní studie Kangoo Compact toho totiž zbylo v sériovém provedení poměrně dost, například dvoubarevný lak karosérie či prosklená a posuvná zadní část střechy. Be Bop je pouze čtyřmístný, přední sedadla mu daroval větší sourozenec, dvě zadní samostatná jsou úplně nová. Jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin a má o 2 cm zvětšenou světlou výšku.

Základem dvoubarevné kombinace laku je stříbrná. Touto barvou je nalakována část předního nárazníku, kapota, zrcátka a část zadních dveří, zbytek karoserie je pak jiné barvy včetně oranžové Etincelle Orange, kterou měl již koncept.

Kouzlo zádě

Zajímavý je také systém otevírání zadních dveří. Může se otevřít pouze horní prosklená část, k jejímu ovládání slouží buď přepínač na přístrojové desce, nebo třetí tlačítko na klíčku zapalování. Průhledný díl zajede do zadních dveří, zavazadlový prostor je pak zčásti přístupný, aniž by například řidič musel automobil odemykat. Když se posune ještě střešní díl nad zadními sedadly, pasažéři na těchto místech si mohou užívat jízdy s větrem ve vlasech. Střecha se samozřejmě dá posouvat nezávisle na skle zadní stěny, při jízdě pak neobtěžují posádku turbulence. Zavřená i otevřená poloha střechy se dá zajistit zámkem. I řidič a spolujezdec mají nad svými sedadly dva průhledné panely, interiér je tak extrémně prosvětlený, vždyť zasklená plocha dosahuje hodnoty 3,9 m2! Vnitřní prostor se sice v létě zahřeje, takže klimatizace je naprostou nutností, vzhledem k délce vozu ovšem prosklení poskytuje řidiči dokonalý přehled o okolí při manévrování a předjíždění.

Barvy exteriéru vozu – černá Nacré, červená Pavot nebo bílá Glacier se dají kombinovat s červeným a černým čalouněním a tmavou přístrojovou deskou, v úvodu zmíněný oranžový i bílý Be Bop pak můžete mít se stříbrným, modrým nebo oranžovým interiérem a dokonce i modrou přístrojovou deskou. Vzhled takového vozu se pak studii velmi přiblíží, ta jí měla též.

Interiér

Mezi předními sedadly je devítilitrová schránka na drobnosti, leteckou rukojeť parkovací brzdy známe již osm let. Zadní sedadla jsou umístěna o 9 cm výše, než přední, posuvná a sklopná. Zajímavostí je určitě to, že druhá dvojice cestujících se nedostane na svá místa jen zepředu, ale i z druhé strany, mezi sedadly je totiž dostatečně velká mezera. Této možnosti budou využívat zejména děti, zadní nárazník vydrží ale až stokilové zatížení.

Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem jen 174 l, posunutím a sklopením zadních sedadel ho lze rozšířit až na 1.462 litrů (měřeno po spodní hranu bočních oken). Jsou zde také háčky na zavěšení nákupních tašek. Zadní dveře se pak dají otevřít ve dvou polohách, první slouží k naložení na malém prostoru, druhá s úhlem 85 stupňů umožňuje snazší nakládání. Zavazadla lze samozřejmě do vozu umístit i otvorem po zajetí prosklené části do dveří.

Kangoo Be Bop je o 38 cm kratší, než výchozí pětidveřová varianta, průměr otáčení je 9,7 m, což zaručuje velmi slušnou manévrovatelnost, obzvláště ve městě. Podvozek vychází z minulé generace řady Scénic – vpředu je zavěšení McPherson s pravoúhlým spodním ramenem a příčným zkrutným stabilizátorem, ten je spolu s tlumiči i na zadní nápravě, odpružené torzními tyčemi.

Slušná výbava a individualita v ceně

Zatímco pro běžné Kangoo je stabilizační systém na českém trhu nedostupný, Be Bop jej má bez příplatku, stejně jako přední a boční airbagy. Standardem je dále klimatizace, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním pod volantem, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, 16palcová kola z lehkých slitin nebo mlhové světlomety.

Za tempomat se platí (9.000,-Kč), stejně jako za zadní parkovací senzory (9.000,-Kč) a automatickou klimatizaci (12.000,-Kč).

Renault Kangoo Be Bop: Ceny na českém trhu
Motor1,6 16V1,5 dCi
Zdvihový objem [cm³]15981639
Válce/ventily4/44/2
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]78/575078/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]148/3750240/2000
Max. rychlost [km/h]170169
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,3
Průměrná spotřeba [l/100 km]7,75,4
Cena [Kč]389.900,-444.900,-

Naše první zkušenosti za volantem Be Bopu jsme zveřejnili v článku Renault Kangoo Be Bop: První jízdní dojmy.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
19. 5. 2009 06:52
Re: nechapu
Ten je tak škaredý, až je pekný... >:D
Avatar - T613
18. 5. 2009 20:26
Re: nechapu
Tak Cube je aspoň jiný
Avatar - Ronault.
18. 5. 2009 19:02
Re: nechapu
No a co je stylového na jiných podobně ražených autech? Taky nevím. Jediné co vím je, že mám stylové auto já >:-[] >:D
18. 5. 2009 08:19
Re: nechapu
To ja by som počkal na to predĺžené Kangoo čo chystajú....s podvozkom z minulého Scénica a tým objemom bezkonkurenčný rodinný voz.... :-)
Avatar - T613
17. 5. 2009 22:33
Re: nechapu
hlavně přemýšlím co je na tom sraženém Kangoo stylového. To mi někdo vysvětlete. Design to má jako dodávka, dovnitř schovám leda kolečkové brusle. To už radši obyč Kangoo nebo Kangoo Storia.