Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo dorazí i v prodloužené verzi. Zatím si na ni ale počkáme

David Bureš David Bureš 26. 8. 2021 • 07:36
78
Zobrazit náhledy (78)
Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo Renault Kangoo

Kangoo v aktuální generaci zatím debutovalo v jediné verzi. Nejkratší provedení sice už nahrazeno nebude, prodloužený model však dorazí. Jen si na něj počkáme.

Renault Kangoo je součástí nabídky francouzské značky již od roku 1997, životní cykly jednotlivých generací však byly dlouhé, a tak letos na trh přišla teprve třetí generace. Ta debutovala jako 4.486 mm dlouhý model s rozvorem 2.716 mm, který se zatím začal prodávat ve formě dodávky. Nabídka se však bude dále rozšiřovat. A nejde o již představenou osobní variantu.

Automobilka potvrdila, že dorazí i prodloužený model. A to přestože se i již představený derivát mezigeneračně značně natáhl, o 204 mm. To v případě nataženého modelu se hovoří dokonce o mezigeneračním prodloužení o 420 mm, což by při délce 4.666 mm předchozího Kangoo Maxi znamenalo natažení až na 4.906 mm. A tím by už nebyla zase tak daleko od většího Traficu. Ten má v nejkratší verzi délku 4.999 mm.

Takový nárůst však francouzská média očekávají, byť není jasné, zda se o něj postará delší rozvor, nebo delší zadní převis, nebo kombinace obou úprav. Konkurence je totiž v prodloužených verzích také obdobné dlouhá, ať už Volkswagen Caddy Maxi nebo Citroën Berlingo XL.

Kangoo Maxi totiž po jejich vzoru nemá být jen praktická dodávka, ale také má v osobní verzi sloužit jako prostorné rodinné auto, s místem až pro sedm. A aby pohodlně pojala tolik osob, už si to nějaké místo žádá.

Podle všeho tak Kangoo Maxi v případě osobního derivátu do budoucna nahradí dnešní Grand Scénic - náhrada MPV za osobní dodávku by v automobilovém průmyslu dnes nebyla ničím neobvyklá. Navíc to naznačuje i fakt, že podle francouzských médií si na prodloužené Kangoo v osobní verzi ještě nějakou dobu počkáme. Dorazit má až v roce 2023, tedy roce, kdy podle všeho nejpozději skončí životní cyklus dnešního Grand Scénicu. To užitkové Kangoo Van Maxi má přijít již příští rok.

Naopak dříve dostupné nejkratší provedení Kangoo, v minulé generaci s délkou 3.898 mm a rozvorem 2.313 mm, už v nové generaci na trh nepřijde. Zájem o něj byl zkrátka příliš malý. Navíc roli dostupnější verze má hrát Renault Express, s upravenou technikou dřívější Dacie Dokker.

Nabídka motorů pak pro Kangoo Maxi má být obdobná jako u kratší verze, stát tedy bude na benzinovém čtyřválci 1.3 TCe a turbodieselu 1.5 Blue dCi. Jistě dorazí také elektrická verze E-Tech, která u výchozího provedení slibuje elektromotor o výkonu 75 kW a baterie s kapacitou 44 kWh.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud